id: 23cukc

Wsparcie Przedszkola nr 91 „Bajka” w Poznaniu

Wsparcie Przedszkola nr 91 „Bajka” w Poznaniu

Our users created 1 226 466 fundraisers and raised 1 348 852 198 zł

What will you fundraise for today?

Description

wsparcie Przedszkola nr 91 „Bajka” w sfinansowaniu zakupu wybranych elementów wyposażenia sali do prowadzeni zajęć z zakresu Integracji Sensorycznej (podwiesie, platforma podwieszana, grzybek),

Zrzutka powstała jako wsparcie działań biegu charytatywnego NIEBIESKA FALA który posiada dwa podstawowe cele:

wsparcie Przedszkola nr 91 „Bajka” w sfinansowaniu zakupu wybranych elementów wyposażenia sali do prowadzeni zajęć z zakresu Integracji Sensorycznej (podwiesie, platforma podwieszana, grzybek),

zwiększenie świadomości społecznej związanej z problemem autyzmu – przybliżenie objawów zaburzenia, wskazanie sposobów reagowania na nie, przybliżenie dostępnych metod i form terapii oraz edukacji.

Autyzm i inne zaburzenia ze spektrum autyzmu stanowią obecnie poważny i dość często spotykany problem. Osoby nim dotknięte, borykają się z zaburzeniami dotyczącymi trzech głównych stref rozwojowych: komunikacji werbalnej i niewerbalnej, relacji społecznych oraz zainteresowań i sposobu zabawy (dotyczy dzieci).

Objawy autyzmu są bardzo zróżnicowane, nie można w jednoznaczny sposób opisać zachowania osoby dotkniętej owym zaburzeniem. To co najbardziej rzuca się w oczy, osobom postronnym, nieznającym problemu to:

problemy z komunikacją (np.: nieodpowiadanie na pytania, mowa niezrozumiała, inna melodia wypowiedzi, zupełny brak umiejętności komunikowania się i inne)

problemy z nawiązywaniem kontaktu wzrokowego, unikanie go

zachowania nieadekwatne do sytuacji (wybuchy nieuzasadnionego śmiechu, płaczu, lęku, agresji)

zachowania autoagresywne

upór, niechęć do zmian w przyzwyczajeniach i sposobach postępowania

nieumiejętność wyrażania emocji

niechęć do kontaktu cielesnego, do przytulania , bycia blisko drugiej osoby, nawet znaczącej

nieumiejętność podejmowania typowej zabawy z rówieśnikami, bawienie się w „dziwny”, powtarzalny sposób – tzw. zabawa stereotypowa

zachowania autostymulacyjne (uderzanie się, machanie rękoma, kiwnie, podskakiwanie, przyruchy, tiki itp.)

Dzieci dotknięte opisywanym wyżej zaburzeniem obecnie objęte są systemem opieki od najmłodszych lat. Mogą podjąć naukę w przedszkolach i szkołach specjalnych, integracyjnych lub/i masowych, w zależności od zakresu i intensywności występujących u nich zaburzeń. W placówkach tych korzystają z różnorodnych metod i form terapii autyzmu.

Problem autyzmu, dotyka nie tylko osoby „chorej”. Jest niesamowitym wyzwaniem dla jej rodziny. Dzieci z autyzmem wyglądają, jak inne dzieci, ale nie zachowują się jak one. Wzbudzają „zainteresowanie” na ulicy czy w innych miejscach publicznych. Niestety nadal świadomość społeczna dotycząca problemu pozostawia wiele do życzenia. Rodzice dzieci z autyzmem, często słyszą „co za niegrzeczne dziecko!!!” . Mierzą się z krytycznymi spojrzeniami, uwagami i komentarzami. Rodzice dzieci rozwijających się prawidłowo, nie zawsze przychylnie patrzą na integrację swoich pociech z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Nie zawsze więc jest możliwość wspólnej zabawy czy nauki.

Zapraszamy na stronę biegu www.niebieskafala.pl

stronę przedszkola: www.przedszkole91.weebly.com

There is no description yet.

There is no description yet.

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Donations 21

 
Ania B
550 zł
 
470 zł
 
Eryk Różański
321 zł
 
Anna Brukwicka
300 zł
 
Ewelina Frąckowiak
250 zł
 
Patrycja Bożkiewicz
225 zł
 
Kasia
213 zł
 
Marek Pfajfer
200 zł
 
Michał Daniel
177 zł
 
Wojciech Pawlowski
170 zł
See more

Comments 5

 
2500 characters