Oficjalny Rekord Polski - rekord prędkości drezyny
Oficjalny Rekord Polski - rekord prędkości drezyny
Our users created 1 234 322 fundraisers and raised 1 373 058 220 zł
What will you fundraise for today?
Updates1
-
Nowe koła już zrobione
Jedno koło składa się z bardzo wielu części
Teraz tylko czekam na nowe wały bo niestety te obecne są za krótkie
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Witam Wszystkich
Nazywam się Krzysztof Iwańczak, mam 40 lat i mieszkam w Sochaczewie.
Około 12 lat temu obejrzałem pewien film "The World Fastest Indian" wydany pod polskim tytułem "Prawdziwa historia" z Anthonym Hopkinsem w roli Burta Munro, nowozelandzkiego motocyklisty, który przez 20 lat budował motocykl do ustanowienia rekordu prędkości w Bonneville i od tamtej pory zafascynowałem się rekordami prędkości.
Od tamtej pory szukałem rekordu, który sam mógłbym ustanowić. Problem polegał na tym, że nie chciałem aby kosztowało to miliony a w Polsce zainteresowanie oficjalnymi rekordami prędkości jest niewielkie.
Tak trafiłem na rowery poziome, niestety jeden z moich pomysłów nie wypalił więc sięgnąłem po drugi - drezynę rowerową.
Szukając różnych możliwości i organizacji, które mogłyby oficjalnie potwierdzić taki rekord trafiłem na https://biurorekordow.pl/.
Po wstępnych rozmowach Biuro zgodziło się zarejestrować rekord jako Rekord Prędkości Drezyny Rowerowej Jednoosobowej.
Byłby to pierwszy taki oficjalny, zarejestrowany rekord w Polsce. Słyszałem, że jedna z polskich Politechnik zbudowała jakąś drezynę rowerową i podobno udało się ją rozpędzić do niesamowitych 140km/h ale poza jakimiś plotkami żadnych informacji na ten temat więcej nie znalazłem a szkoda.
Ja postanowiłem wykorzystać do tego celu kolej wąskotorową 750mm a konkretnie odcinek Sochaczewskiej Kolei Muzealnej należącej do Stacji Muzeum https://sochaczew.stacjamuzeum.pl/
Mam już wstępną zgodę, pozostało tylko ustalić konkretne warunki i dopełnić formalności.
W październiku rozpocząłem konkretne testy prototypu ale niestety okazało się, że wibracje pochodzące od kół i napędu nie pozwalają przekroczyć 27 km/h, dlatego obecnie w produkcji są nowe koła i trwają modyfikacje napędu.
Relacja z przejazdu pod linkiem z mojego kanału YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=R30sneVbowg
Relacja fotograficzna z budowy pojazdu znajduje się po tym linkiem http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4600.0
Pod tym linkiem na forum opisywane będą także dalsze modyfikacje pojazdu oraz finalnie konkretne miejsce i czas ustanowienia rekordu, który planuję na czerwiec 2025 roku i być może będzie to 15 czerwca ale to jeszcze wszystko do uzgodnienia z Muzeum.
Datę tą wybrałem nieprzypadkowo, ponieważ tego dnia mija równe 180 lat od uruchomienia pierwszej linii kolejowej w Polsce.
Obmyślanie konstrukcji, rozwiązywanie różnych problemów i budowa zajęły mi przeszło rok. Koszty nie były jakieś duże, ponieważ części i elementy kupowałem stopniowo więc aż tak bardzo tego nie odczułem natomiast opłaty końcowe są już większe. W kwietniu chciałbym mieć w 100% sprawny i gotowy pojazd przed podpisaniem umowy z Biurem Rekordów.
6000 PLN to koszt certyfikowania, sędziowania i zarejestrowania oficjalnego rekordu.
3500 PLN jest potrzebne dla profesjonalnej firmy mierzącej prędkość za pomocą bramki pomiarowej.
Pozostała kwota czyli 5500 PLN to pieniądze przeznaczone na modyfikację prototypu, logistykę i inne opłaty, związane z obsługą i przygotowaniem rekordu.
Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie wpłaty i jeszcze raz wrzucam link gdzie będzie podany konkretny termin i miejsce ustanowienia rekordu.
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4600.0
Relacja będzie także wrzucona na mój kanał na YouTube
https://www.youtube.com/@rajder2067/videos
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i jeszcze raz dziękuję za wpłaty.
P.S.
Jakby coś nie poszło to oczywiście pieniążki zostaną zwrócone ale nawet nie chcę dopuszczać myśli, że coś pójdzie nie tak.
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
trzyma kciuki discord cały
by los odwrócił swój
nasz rowerzysta śmiały
Hahaha. Dzięki serdeczne.
Mam takie marzenie! Pędzi jak tornado! Kibicujeeeeeee discord cały!
Serdeczne dzięki brachu