System do Zwalniania Urzędników * (Demokracja Bezpośrednia) Wdrożenie
System do Zwalniania Urzędników * (Demokracja Bezpośrednia) Wdrożenie
Our users created 1 231 415 fundraisers and raised 1 363 808 050 zł
What will you fundraise for today?
Updates2
-
Pierwsza wersja produkcyjna jest testowana i rozwijana już od roku, zawiera narzędzia dla lokalnych społeczności / grup które mogą łatwiej komunikować się z sektorem publicznym.
Tutaj wersja publiczna bez konieczności logowania: https://makeabetterplace.com/directdemocracy/
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Zbieramy pieniądze na URUCHOMIENIE i ustabilizowanie projektu oraz gotowego systemu do Zwalniania Urzędników * - potrzebujemy pieniędzy na koszty techniczne, wdrożenia, szkolenia oraz administrację - czyli mnóstwo pracy przy wprowadzaniu i weryfikowaniu danych, wdrożeń u partnerów oraz koordynacji przedsięwzięcia.
Demokracja Bezpośrednia
Wyrównujemy szanse pomiędzy urzędnikami a obywatelami, podnosimy poziom demokracji oraz rozwijamy społeczeństwo obywatelskie. Budujemy fundamenty pod symetryzowanie działań i relacji zwłaszcza w obszarze stosowania odpowiedzialności zbiorowej (wyciągania konsekwencji z całych grup w związku z szkodliwymi i niepożądanymi zjawiskami spowodowanymi szeregiem negatywnie ocenianych, rozproszonych działań indywidualnych członków zidentyfikowanej grupy).
Jednym słowem - matematycznie i precyzyjnie pokazujemy mnóstwo drobnych spraw składających się na potężną stratę i negatywną ocenę jednostek sektora publicznego (z wyszczególnieniem ich pracowników).
* Zwalnianie Urzędników
System w praktyce nie ma prawnej mocy sprawczej do zwalniania urzędników, tak jak ZUS i Urząd Skarbowy nie mają w praktyce mocy sprawczej do zamykania firm czy ewakuowania się obywateli za granicę. Jednak ma takie same możliwości (w stosunku do urzędników) - identyfikowania ich, wiązania we wzajemne zależności (administracyjne), wyliczania szkód jakie wyrządzają w obszarze finansowym i społecznym oraz wywierania na nich presji (nieumyślnej oczywiście). Pomagamy identyfikować jednostki źle wpływające na jakość oraz poziom życia i podpowiadamy które najmniej nadają się do realizacji swoich zadań - wszystko w interesie społecznym. Następnie występujemy z wnioskami o działania.
System (jest GOTOWY)
Pozwala przede wszystkim zobaczyć skomplikowaną sieć powiązań, relacji i zależności w obrębie sektora publicznego - urzędy, instytucje, ich pracowników, sprawy które realizowali.
Możesz zarówno wyrazić swoje subiektywne zdanie na temat urzędników oraz realizowanych spraw, jak i zgłosić sprawy i instytucje.
System matematycznie będzie zliczał i wyświetlał szkody oraz ich oceny na różnych poziomach (pojedynczych urzędników, całych instytucji, miast oraz na poziomie centralnym).
Rozwiązanie czy Mrzonki
2003 rok Gruzja - policja jest potwornie skorumpowana, niekompetentna, leniwa. Wyrzuceni zostają wszyscy. W nowym procesie rekrutacyjnym rodziny poprzednich funkcjonariuszy są automatycznie odrzucane. Przez miesiąc policji nie ma w ogóle. Nie nastaje chaos.
2005 rok policja rozbija doszczętnie mafię, przejmuje majątki, a w największej z przejętych willi otwiera biuro jednej z agencji rządowych. 10 lat później Gruzja jest w pierwszej 10 najbardziej bezpiecznych krajów na świecie.
Dlaczego
Powody Społeczne:
- brak równości i symetrii obywatele-urzędnicy
- brak narzędzi demokracji bezpośredniej
- chaos biurokratyczny za który płacą obywatele
- izolowanie obywateli przez odbieranie im wpływu na otoczenie
- ignorowanie rozwiązań oddolnych
- brak skutecznych narzędzi wspierania postaw obywatelskich i innowacyjnych
- brak narzędzi oceny zdolności intelektualnych (inteligencji) urzędników
Powody Prywatne:
- od 2012 roku Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji, KPRM, NCBiR, PAIH, PARP, PFR, NIW, PFN i wiele innych publicznych jednostek regularnie ignorują Polską Technologię Lekkiego Programowania (w której został zbudowany ten system - w 5 dni roboczych) jako nieperspektywiczną, słabą i po prostu "Polską"
- to jest Proof of Concept - udowodnienie wszystkim urzędnikom, że Technologia działa, jest skuteczna, tańsza, szybsza, lepsza od obecnie stosowanych oraz potrafi ogarnąć chaos jakim jest sektor publiczny i trawiąca go biurokracja - to jest potężny system ogarniający to, czego urzędnicy nie potrafią ogarnąć - ich pracę
Plan
I. Uruchomienie Projektu
- prace techniczne (serwery, konfiguracja)
- pozyskanie partnerów do projektu
- wprowadzenie pierwszych urzędów, spraw i urzędników
- przygotowanie procedur, materiałów informacyjnych i szkoleniowych
- komunikacja projektu
II. Stabilizacja Projektu
- budowa zespołu administrującego projektem
- tworzenie struktury procesowej z partnerami
- wdrożenia lokalne, szkolenia, wsparcie merytoryczne i techniczne
- system dostępu do informacji publicznej
- w miarę możliwości (covid-19) spotkania, wydarzenia
- komunikacja i rozwój społeczności wokół systemu
- wnioskowanie o zwalnianie ze służby
- projektowanie rozwiązań alternatywnych dla obecnych narzędzi sektora publicznego
III. Rozwój Inicjatyw
- reintegracja podwórek i życia sąsiedzkiego z Makeabtterplace.com
- odbudowa społeczeństwa obywatelskiego
- budowa lokalnego sharing economy (lokalsi kupują od lokalsów bez systemów)
- odbudowa wiary we własne siły i talenty z Pokoleniem Sigma
- przestrzenie kreatywne
- system wirtualnych miast
- kreatony jako baza budowania relacji i inicjatyw
- eksport naszych rozwiązań za granice
Goal-Pointy
10 000 zł
- koszty techniczne i merytoryczne
- podstawowa komunikacja
- przygotowanie materiałów i procesów
- koszty administracyjne
20 000 zł
- aktywne poszukiwanie i wdrażanie partnerów
- koszty techniczne inicjatyw rozwojowych - system wirtualnych miast, materiały promocyjne
50 000 zł
- podstawowy nieetatowy zespół
- aktywne poszukiwanie spraw
- komunikacja video / vlog
- system zarządzania dostępem do informacji publicznej
- dywersyfikacja danych (rozproszenie serwerów i backup)
- wdrożenia i szkolenia
100 000 zł
- prace rozwojowe (konta obywateli)
- rozproszenie administracji systemu na partnerów
- projektowanie narzędzi dostępu do inicjatyw rozwojowych
- aktywne wsparcie merytoryczno-techniczne
- w miarę możliwości (covid-19) spotkania i wydarzenia
500 000 zł
- mały etatowy zespół
- pozyskiwanie partnerów do inicjatyw rozwojowych
- w miarę możliwości (covid-19) wydarzenia inicjatyw rozwojowych
1 000 000 zł
- udostępnianie narzędzi inicjatyw rozwojowych
- budowa, wsparcie i koordynacja społeczności obywatelskiej (osiedla, sharing economy, kreatony)
- komercjalizacja nowych rozwiązań i eksport za granice
więcej
- budowa etatowego zespołu
- komercjalizacja poprzez social innovations (uniezależnianie elementów projektu od finansowania zewnętrznego poprzez sprzedaż gadżetów, usług, itd.) - obywatele ZAWSZE będą mieli pełny dostęp do systemu za DARMO
- błyskawiczny rozwój projektu i inicjatyw rozwojowych
Aspekt Prawny
Naszym najmocniejszym orężem demokratycznym jest Ustawa o Dostępie do Informacji Publicznej z dnia 6 września 2001 roku Dz.U. 2001 nr 112 poz. 1198.
Wyrażenie własnej, subiektywnej opinii na temat pracy urzędników (w tym zasugerowanie zwolnienia danego urzędnika czy całej grupy urzędników) jeśli nie zawiera gróźb karalnych jest w 100% zgodne z Polskim Prawem.
Naszym celem nie jest paraliżować sektor publiczny, ale go reformować.
Zaproszenie
Zapraszamy do współpracy organizacje, nieformalne grupy i indywidualnych obywateli. Pracy przy wprowadzaniu danych, ich weryfikacji oraz zadawaniu pytań w rygorze administracyjnym będzie mnóstwo w całej Polsce. Wszystkie ręce na pokład. Najszybciej fanpage na facebooku lub email: [email protected]
** FAQ - nawiązuje do najbardziej szlachetnych i demokratycznych postaw obywatelskich - zadawania pytań (Frequently Asked Questions). Kto pyta nie błądzi.
*** screeny z testowej bazy danych
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.