Wydanie polskiej edycji książki "The Saboteur! Story"
Wydanie polskiej edycji książki "The Saboteur! Story"
Our users created 1 284 519 fundraisers and raised 1 509 121 528 zł
What will you fundraise for today?
Description
O KSIĄŻCE
Na początku lat 80. do świata gier komputerowych dołączył pewien ciekawy nastolatek: Clive Townsend. Utalentowany i pracowity, stworzył dwie przełomowe gry na ZX Spectrum: Saboteur! oraz Saboteur II: Avenging Angel, obie wydane przez Durell Software. I nigdy nie przestał tworzyć!
Poznaj Clive’a Townsenda i jego historię w tej liczącej prawie 400 stron, bogato ilustrowanej książce. Znajdziesz tu opowieści, ciekawostki, gry i wszystko, co warto wiedzieć nie tylko o twórczości Clive'a, ale także o brytyjskim rynku gier wideo od samych początków.
O AUTORZE
Clive Townsend to weteran branży gier, najbardziej znany z serii Saboteur na 8-bitowe komputery z lat 80.
Przez ostatnie dekady tworzył gry na konsole przenośne, komputery PC, konsole stacjonarne oraz smartfony. Odpowiada również za nowe wersje Saboteur 1, 2 i 3 na współczesne platformy.
W wolnym czasie przebiera się za ninja oraz przyjeżdża do Polski na Festiwal Pixel Heaven, którego jest stałym gościem.
CLIVE TOWNSEND O POLSKIM WYDANIU KSIĄŻKI (I NIE TYLKO)
"Pewnego ranka w 1985 roku zostałem brutalnie obudzony przez pukanie do drzwi i zaciągnięty do biura na wywiad z ekipą BBC. Saboteur stał się popularny!
Do tego momentu naprawdę nie zdawałem sobie sprawy, że Saboteur jest sprzedawany w całym kraju.
Było to na długo przed pojawieniem się internetu, więc nie miałem pojęcia, ile osób miało styczność z moją grą.
Byłem twórcą gier i tylko na tym się skupiałem. Poza sporadycznymi reklamami w magazynie „Crash” nie śledziłem żadnych działań marketingowych ani promocyjnych.
W kolejnych latach stopniowo uświadamiałem sobie, że gry Saboteur obiegły świat – co prawda w większości krajów stało się w ramach nieoficjalnego obiegu.
W Hiszpanii była oficjalna wersja, a z jakiegoś powodu takiej wersji doczekała się też Grecja.
Poza tym krążyły tylko pogłoski o pirackich kopiach w innych krajach, a ludzie mówili, że nie wiedzą, co robić w grze, bo „nie mają instrukcji”. Wiem, co to znaczy!
Jednak prawdziwa niespodzianka miała miejsce w 2017 roku. Zostałem zaproszony na „polski PAX” o nazwie Pixel Heaven – ogromną imprezę skupiającą twórców, firmy i fanów, która odbyła się w Warszawie. Dziwne, pomyślałem. Może słyszeli o Saboteur w Polsce? Okazuje się, że w Polsce jest prężna i zwarta społeczność retro, która spotyka się co roku, aby świętować, rzucać światło na stare i nowe gry retro oraz zapoznawać Brytyjczyków z Soplicą.
Zostałem potraktowany niczym król i bardzo podobało mi się to wydarzenie, gościnność oraz możliwość zwiedzenia Warszawy. Spotkałem nawet kilku brytyjskich weteranów branży, takich jak Jim Bagley i Simon Butler. Najbardziej owocne było jednak spotkanie z Emilem z SimFabric. Umożliwił mi wydanie rozszerzonych wersji dwóch pierwszych gier z serii Saboteur na nowoczesnych platformach, takich jak Nintendo Switch i PS4. To z kolei dało mi szansę stworzenia trzeciej gry, Saboteur SiO, która zawiera sekretny poziom oparty na Pixel Heaven i ludziach, których tam spotkałem.
Krótko mówiąc: poznałem całą rodzinkę nowych polskich przyjaciół no i mnóstwo nowych smaków wódki. Dziękuję Robertowi, Zdanowi, Emilowi, Kayi, Magdzie, Tomaszowi, Tygrysowi, Marcinowi i wielu innym.
Do zobaczenia wkrótce!

There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser. Find out more.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser. Find out more.