id: d8pn5t

PatrzyMY i sprawdzaMY! Jak media prezentują kandydatów na Prezydenta RP?

PatrzyMY i sprawdzaMY! Jak media prezentują kandydatów na Prezydenta RP?

Inactive donations - the required operation of the Organiser of the fundraiser. If you are an Organiser - log in and take the required action.

Our users created 1 156 801 fundraisers and raised 1 201 007 224 zł

What will you fundraise for today?

Description


Ostatnie tygodnie kampanii prezydenckiej, zapowiadają się niezwykle emocjonująco. Decydują się losy kształtu polskiej polityki i charakteru naszej przestrzeni publicznej na najbliższe 5 lat. Czy obecna władza utrzyma "swojego" Prezydenta? Czy raczej zapowiada się trudna kohabitacja i współpraca z Prezydentem wywodzącym się z konkurencyjnego obozu politycznego? A może zaskoczy któryś z kandydatów mniej popularnych bądź niezależnych, starający się zachować dystans względem partii politycznych?

Batalia staje się niezwykle wyrównana i wszystko wskazuje na to, że dojdzie do drugiej tury wyborów prezydenckich, w której liczyć się będzie każdy detal - zarówno programowy jak i wizerunkowy. Decydująca może okazać się postawa głównych mediów. Wszak to one prezentują dokonania kandydatów milionom odbiorców. Niestety, nie zawsze obiektywnie...

w1b7e187221316ed.pngI właśnie tutaj pojawiamy się MY - czyli społeczność młodych i różnorodnych ludzi, którym marzy się, żeby media prezentowały rzeczywistość możliwie jak najbardziej rzetelnie i obiektywnie. Żebyśmy nie musieli z zażenowaniem patrzeć na propagandę i manipulacje w przekazach medialnych, które mają na celu wyłącznie pokazanie wyższości jednego kandydata nad drugim. PatrzyMY i sprawdzaMY jak wygląda sposób prezentowania kandydatów w trzech głównych wydaniach telewizyjnych serwisów informacyjnych: "Wiadomościach" TVP, "Faktach" TVN i "Wydarzeniach" Polsatu. Dwadzieścioro Wolontariuszy i Wolontariuszek o różnych poglądach politycznych zjednoczyło się we wspólnym celu: dokonania monitoringu i opisania tego jak ww. serwisy prezentują wszystkich kandydatów na prezydenta w trzech wymiarach:

  • ilość czasu poświęcona na prezentację kandydata;
  • określenia słowne jakie padają bezpośrednio względem kandydatów (wyraźnie pozytywne i wyraźnie negatywne);
  • sposoby prezentacji wizualnej kandydatów (wyraźnie pozytywne i wyraźnie negatywne).

Niestety, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że nie posiada funduszy na przeprowadzenie takiego monitoringu (https://bit.ly/2Z0okGn). Instytut Dyskursu i Dialogu postanowił zatem - siłą swoich Wolontariuszy i Wolontariuszek - dokonać tego praktycznie bezkosztowo!

Nasz monitoring opiera się o bezstronną metodologię, która została skonstruowana w taki sposób, aby wykluczyć jakąkolwiek jego stronniczość. Chcemy wydać raport, zarówno po pierwszej, jak i po drugiej turze, prezentujący nasze ustalenia. Nasze działania swoim patronatem honorowym objął Rzecznik Praw Obywatelskich - Adam Bodnar!

Mimo, że nasze działania wykonywane są wolontaryjnie, to potrzebujemy Twojego wsparcia finansowego, żeby umożliwić opłacenie takich kosztów jak: dostęp do ww. mediów, opracowanie raportu, skład i oprawa graficzna raportu, możliwość wypromowania go w mediach społecznościowych i inne niezbędne do działania koszty. Potrzebujemy też sporo kawy, żeby nie przegapić żadnego szczegółu ;)

Prosimy, wesprzyj nasze działania taką kwotą, która jest dla Ciebie odpowiednia, jeśli uważasz, że prowadzone przez nas działania są ważne i potrzebne. Bo my #PatrzyMY i #SprawdzaMY media po to, żeby je zmieniać. Na dobre!

Patronat honorowy:

j6424c10dcbf3063.png

There is no description yet.

There is no description yet.

The world's first Payment Card. Your mini-terminal.
The world's first Payment Card. Your mini-terminal.
Find out more

Donations 28

 
Hidden data
500 zł
MD
Magdalena Dybaś-Stronkowska
100 zł
AM
A.M
100 zł
AB
Adam Bodnar
50 zł
JL
Julian
50 zł
 
Hidden data
50 zł
 
Hidden data
50 zł
AS
Agata
25 zł
KH
Krzysztof Heyke
25 zł
WS
Wioleta Swinka
25 zł
See more

Comments

 
2500 char
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!