id: h2n48n

Wesprzyj edukację Zosi - nasza przyszłość leży w rękach młodzieży

Wesprzyj edukację Zosi - nasza przyszłość leży w rękach młodzieży

Description

Szanowni Państwo,

Wesprzyjmy razem Zosię w jej dążeniu do edukacji.

Nasza fundacja wspiera dzieci i młodzież w rozwoju ich talentów i zdolności ponad 10 lat. Polska jest pełna wspaniałych młodych umysłów!

Pamiętajmy, że nasza wspólna przyszłość należy do młodzieży.

Pomóżmy im w edukacji, dajmy im możliwość rozwinąć skrzydła, a wszyscy na tym zyskamy!

_________________________________________________________________________________

od Zosi:


Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o wsparcie w realizacji mojego projektu edukacyjnego, jakim

jest kontynuacja nauki w szkole średniej za granicą, gdyż dopiero, kiedy zostałam przyjęta, otrzymałam

informację iż niestety, nie mogę ubiegać się o stypendium przyznawane przez szkołę, które było

kluczowym warunkiem podjęcia nauki w szkole.


Nazywam się Zosia. Urodziłam się Krakowie i jako 6-latka rozpoczęłam naukę w szkole podstawowej. Od

wrześniu 2023 r. kontynuuję naukę w klasie ósmej szkoły podstawowej. Jestem rezolutną i aktywną

dziewczyną, chętnie podejmuję się różnych aktywności i z przyjemnością dzielę mój czas pomiędzy

zgłębianie wiedzy w ulubionych przedmiotach i aktywność sportową. Kocham zwierzęta, i uwielbiam

spędzać czas z moimi przyjaciółmi. Z zamiłowaniem czytam bardzo dużo książek, zarówno w języku

ojczystym jak i angielskim,. Szczególnie interesują mnie science-fiction i kryminały. Moją pasją jest taniec

klasyczny i od szóstego roku życia tańczę w Szkole Baletowej, pozostając również aktywna sportowo na

miarę moich możliwości. Własne oszczędności często przeznaczam na rozwijanie moich pasji. Dzięki temu

w 2022 r. ukończyłam kurs żeglarza jachtowego, zdałam egzamin i czekam na patent. Sport jest dla mnie

ważny, gdyż utrzymuje mnie w dobrej kondycji zarówno fizycznej jak i psychicznej oraz daje okazję do

spotkań ze znajomymi spoza szkoły, co bardzo dużo dla mnie znaczy.


Nauka nie sprawia mi trudności, poświęcam jej dużo czasu i dogłębnie analizuję każde zagadnienie. Mam

przekonanie, że warto rozwijać swoje talenty i bacznie obserwować rzeczywistość, wykorzystując

nadarzające się okazje, aby poszerzać swoje horyzonty.

Moim kluczowym obszarem zainteresowań jest historia, zwłaszcza okres starożytności oraz nauka

języków obcych, którym poświęcam najwięcej czasu. Moim pierwszym nauczyciel jęz. angielskiego i

francuskiego była mama, która bezustannie mnie wspiera. Języka angielskiego zaczęłam się uczyć w

wieku dwóch lat. Następnie rozpoczęłam naukę języka francuskiego i niemieckiego, a w ostatnim roku

doszedł język hiszpański i łacina. Bardzo dobrze radzę sobie w przedmiotach ścisłych, a zwłaszcza w

matematyce. W ubiegłym roku zainteresowały mnie Debaty Oxfordzkie.

Dzięki wytężonym wysiłkom udało mi się otrzymać promocję do szkoły średniej prawie 2 lata przed

czasem, a to za sprawą uzyskania tytułu Laureata, plasując się na 6 miejscem w kraju w Ogólnopolskiej

Olimpiadzie Historycznej Juniorów, za pierwszym podejściem. Równolegle zdobyłam tytuł finalisty w

Małopolskim Konkursie Historycznym.

W czasie finałów ogólnopolskiej Olimpiady Historycznej Juniorów miałam okazję spotkać się z senatorem

Rzeczpospolitej Polskiej i wziąć udział w spotkaniach dla młodzieży na Uniwersytecie Poznańskim. Te

krótkie chwile były dla mnie inspiracją i zaczęłam rozważać ścieżkę prawniczą z pomysłem na pracę nad

ochroną konstytucji i praw człowieka w Unii Europejskiej .

W rezultacie moich wszystkich osiągnieć i bardzo dobrych wyników w nauce, pojawiła się szansa aby

ubiegać się o przyjęcie do szkoły średniej w Wielkiej Brytanii. Ponieważ już od klasy 6-tej poszukiwałam

szkoły średniej wyróżniającej się bogatą ofertą przedmiotów humanistycznych, która umożliwiłaby mi

wszechstronny rozwój w tym kierunku, pomyślałam spróbuję! Choć wówczas wydawało mi się to

nieosiągalne.

Kolejne przygotowania, egzaminy, testy, rozmowy kwalifikacyjne, i tak, udało się!

Zostałam przyjęta do jednej z wiodących szkół średnich w Wielkiej Brytanii - Clifton College. Szkoły, która

proponuje swoim uczniom bardzo szeroki wachlarz nauk humanistycznych i lingwistycznych. W ramach

zajęć szkolnych uczniowie mogą zgłębiać swoją wiedzę nie tylko z historii, ale również z cywilizacji

klasycznej, psychologii, religioznawstwa, polityki, psychologii, na kursach poświęconych starożytnej Grecji

i starożytnemu Rzymowi. Jedocześnie szkoła zapewnia doskonalenie umiejętności lingwistycznych,

oferując naukę wielu języków nowożytnych jak i starożytnej Greki czy Łaciny. Wszystko to brzmi jak

spełnienie moich najskrytszych marzeń o wielowymiarowym kształceniu humanistycznym.

Egzaminy, które przyszło mi zdawać przysparzają spore problemy nawet dzieciom Brytyjskim.

Największym wzywaniem okazały się testy CAT 4, zbliżone do testów SAT. Mają one na celu rozpoznanie

poziomu akademickiego i potrzeb uczniów. Wysokie wyniki w skali CAT4 są również często

wykorzystywane do identyfikacji dzieci, które kwalifikują się do programów dla uzdolnionych i

utalentowanych. Poniżej przedstawiam Wam uzyskane przeze mnie wyniki. Żółte pole pośrodku oznacza

standardowy wynik dla ucznia zdającego test na danym poziomie.


Jak możecie zauważyć moje wyniki mieszczą się w obszarze zdawalności bardzo wysokiej. Moja

znajomość jęz. angielskiego została oceniona na poziomie C1, a umiejętności matematyczne na poziomie

wysokim, kwalifikującym mnie do grupy rozszerzonej. Szkoła nie udostępnia tych prac.


Po testach przyszedł czas na rozmowę kwalifikacyjną z Dyrektorem szkoły, która przebiegła pomyślnie, a

Dyrektor z nieskrywaną przyjemnością przekazał mi, że rezerwuje dla mnie miejsce w szkole. Pisemne

potwierdzenie przyjęcia przyszło kilka dni później.

Ogromna radość została chwilę później przyćmiona informacją, iż niestety nie mogę starać się o

stypendium szkolne, na które od początku aplikacji bardzo liczyłam. Dopiero wówczas oznajmiono nam, że

o to stypendium mogą ubiegać się uczniowie rozpoczynający naukę w konkretnej klasie. Niestety, nie w tej

do której zostałam przyjęta. Jednocześnie dowiedziałam się, że nie mogę też ubiegać się o dodatkowe

granty w ramach danej dziedziny, ponieważ dopiero wybieram się do szkoły, a takie wsparcie finansowe

jest proponowane uczniom, najwcześniej po zakończeniu pierwszego roku nauki, o ile wyróżniają się

osiągnieciami w pewnych określonych dziedzinach takich jak sport, technologia, biznes, polityka lub nauki

ścisłe. Stąd też odpadła mi kolejna opcja.

Realizacja mojego projektu edukacyjnego wymaga nie tylko nakładu sił i osobistego zaangażowania, ale

również środków materialnych. Ten rok był dla mnie bardzo trudny, w rozumieniu wielu wyzwań i celów

jakie sobie wyznaczyłam, przy jednoczesnym wypełnianiu obowiązków szkolnych jak i niezliczonych

godzin poświęconych na próby do spektakli na scenie Opery Krakowskiej. Pracowałam z pełnym

zaangażowaniem, z szacunkiem akceptując różne napotykane bariery. Osiągniecie pożądanych rezultatów

dało mi mocne przekonanie, iż przy solidnym przygotowaniu i pełnym zaangażowaniu, wytężonej i

konsekwentnej pracy jestem w stanie osiągnąć sukces.

Aby sięgnąć po kolejny, potrzebuję jednak Drodzy czytelnicy, waszego nieocenionego wsparcia, gdyż

mimo pomocy najbliższej rodziny i wieloletnich oszczędności z myślą o mojej przyszłej edukacji, rodzice

nie są w stanie sami sfinansować mojej nauki za granicą.

Główną przeszkodą w realizacji całego przedsięwzięcia stanowi przede wszystkim brak dostępnego

stypendium w szkole jak i utrudniony dostęp do podobnych form wsparcia finansowego dla uczniów szkół

średnich. Ponadto pandemia COVID-19, jak również drastyczny wzrost cen wszystkich usług i towarów

wywołany wysoką inflacją utrzymującą się kolejny rok, negatywnie wpłynęły na sytuację materialną mojej

rodziny. Koszty utrzymania naszej 5-cio osobowej rodziny są obecnie niezmiernie wysokie, co

uniemożliwiło dalsze odkładanie środków na moją edukację. Co więcej dochody jednego, z moich

rodziców po upadku zakładu pracy, w którym pracował, w dalszym ciągu pozostają na bardzo niskim

poziomie.


Do kosztów za szkołę dochodzą koszty opiekuna edukacyjnego, sprawującym opiekę nad uczniem

podczas jego pobytu w Wielkiej Brytanii. Jest to wymóg prawny, bez którego żadna szkoła nie przyjmie

ucznia obcej narodowości. Ponadto należy doliczyć ubezpieczanie oraz koszty związane z przyborami

szkolnymi jak i wszystkie przyszłe obowiązkowe opłaty. Część tych kosztów będziemy mogli pokryć z

oszczędności przeznaczonych na dalsze lata mojej edukacji, jednakże, na pokrycie większości potrzebuję

znaleźć dodatkowe dofinansowanie. Całkowite koszty szacowane są na około 950 000 zł.

Do końca grudnia muszę przynajmniej uzbierać 60% niezbędnej mi sumy, aby mieć pewność, że mogę

spokojnie wybrać się do Bristolu i jeszcze pozyskać wizę. A do kwietnia 2024 pozostałą część. Dlatego

kieruję do Państwa serdeczną prośbę o wsparcie mojego przedsięwzięcia. Bez Was nie będą mogła

spełnić marzeń o kształceniu się w szeroko pojętym aspekcie humanistycznym, w pełni rozwijać moich

pasji wykorzystując moje zdolności lingwistyczne, w sprzyjającym środowisku, gdzie panuje powszechne

poszanowanie dla różnic kulturowych z jednoczesną fascynacją tą odmienności, co umożliwia uczniom

uzupełnianie ich kompetencji, tak ważnych dla dogłębnego kształtowani ich osobowości.


Najważniejsze projekty i osiągniecia:


o Język angielski: Małopolski Konkurs Języka Angielskiego, w którym przeszłam do etapu

rejonowego oraz Olimpiada Języka Angielskiego dla Juniorów.

o Historia: Laureat Olimpiady Historycznej Juniorów (6. miejsce w Polsce) oraz Fianalista

Małopolskiego Konkursu Historycznego.

o Brałam również udział w małopolskim konkursie Matematycznym oraz Matematycznej Olimpiadzie

Juniorów.

o Diplome d’etudes en langue Francaise DELF A2, wydany przez Ministerstwo Edukacji Republiki

Francuskiej . Obecnie przygotowuje się do kolejnego egzaminu DELF B2.

o Movers – Maj 2019 r. - University of Cambridge

o PET - Preliminary English Test - (poziom B2) - czerwiec 2021 r. - University of Cambridge

o FCE -First Certificate in English – (poziom C1) czerwiec 2023 r. - University of Cambridge

o Warsztaty Debaty Oxfordzkiej oraz udział w OGÓLNOPOLSKIM TURNIEJU DEBAT SZKÓŁ

PODSTAWOWYCH orgaznizowanym przez stowarzyszenie Polska Debatuje.

o Kurs Żeglarza Jachtowego – czerwiec 2022 r. ukończonym egzaminem celem uzyskania patentu

Polskiego Związku Żeglarskiego.

o Klasę siódmą ukończyłam ze średnią 5.54.

o Jestem wielokrotnym Laurentem ogólnopolskich konkursów z języka angielskiego tj. Zuch,

Olympus.

o W 2022 r. zostałam Laureatem Olimpiady Mitologicznej, oraz brałam udział w licznych konkursach

matematycznych: Zuch i Kangur.

o Od 7 r.z równolegle uczęszczam do szkoły baletowej, biorąc udział w spektaklach na scenie Opery

Krakowskiej.


W najbliższym roku planuję:


o Rozwinąć moje umiejętności piśmiennicze poprzez udział w Olimpiadzie Literatury i Języka

Polskiego oraz wolontariat w miesięczniku dla Młodych Krakowian, jak również udział w

warsztatach z Twórczego Pisania oraz Analizy i Interpretacji Tekstów literackich, gdyż są to istotne

umiejętności w sprawnym rozumowaniu przepisów prawnych czy też ich tworzeniu.

o Poszerzać wiedzę historyczną poprzez udział w olimpiadach historycznych.

o Będę też zgłębiać zawiłości ustaw, rozporządzeń i dyrektyw w ramach warsztatów prawniczych i

wiedzy o społeczeństwie.

o Przystąpić do egzaminu z DELF B2

o Poszukuję również możliwości publikacji w języku obcym oraz udziału w projektach Erasmusa.

o Pasjonują mnie prace A. Maslowa, V. Frankla, E. Fromana, H.Kissingera czy T. Marshalla.

o W najbliższym czasie chciałabym zrealizować projekt i podjąć badania zależności wydarzeń

historycznych na aktualne losy naszego kraju, świata i układ geopolityczny; zweryfikować

funkcjonowanie świata decydentów i wykazać na ile prawo stanowione przez człowieka jest

niezbędnym elementem utrzymania „porządku i stabilności” na świecie (w oparciu o dany ustrój) i

na ile służy człowiekowi jako jednostce.


   Serdecznie dziękuję Wam za poświęcony mi czas i za wszelką pomoc. Za nieocenione wsparcie przy

realizacji planów przyszłego prawnika, socjologa, obrońcy praw każdego człowieka oraz badacza historii

europejskiej. Wierzę, że każdy z nas powinien nieustawanie podążać na przód w drodze po osiągniecie

szczęścia i robić to co podpowiada mu serce. A dzięki Wam będę w stanie stać się tego przykładem dla

moich rówieśników. Za co z góry Wam bardzo dziękuję. Pragę jednocześnie zapewnić, że wszystkie

przekazane środki zostaną w pełni przeznaczone na moją edukację.

There is no description yet.

There is no description yet.

Benefits of a recurring donations:
The Organiser receives 100% of your funds - we do not charge any fee
You remain in full control - you can stop the support at any time without any obligations
The Organiser can fully focus on his work
You get permanent access to posts and a special distinction
You don't have to remember about the next payments
It's easier than you think :)

Location

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Donations 6

 
Hidden data
hidden
 
Hidden data
hidden
 
Filip
hidden
 
Filip
hidden

Comments 2

 
2500 characters
  •  
    Anonymous user

    Cierpliwość i wytrwałość mają magiczne działanie – dzięki nim trudności znikają!
    powodzenia Zosia!

    hidden
  • Filip

    I liczę na wiadomości o kolejnych sukcesach.
    Pozdrawiam
    Student

    hidden