id: j8xptp

Zbiórka na silnik i remont zabytkowego promu gąsienicowego GSP-55

Zbiórka na silnik i remont zabytkowego promu gąsienicowego GSP-55

Our users created 1 226 309 fundraisers and raised 1 348 434 527 zł

What will you fundraise for today?

Updates2

  • 0Comments
     
    2500 characters

    No comments yet, be first to comment!

    Read more
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.

Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.

Description

Zbieramy pieniądze na zakup silnika, akumulatorów itp. w celu przywrócenia sprawności technicznej półpromu GSP-55 - ze zbiorów Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Zielonej Górze z/s w Drzonowie.


Samobieżny prom gąsienicowy składa się z dwóch pojazdów, które przewożą pontony oraz najazdy. Po drodze pojazdy te poruszają się oddzielnie, zaś na wodzie łączą się, rozkładają na boki pontony oraz najazdy i tworzą pływającą platformę, zdolną do transportu przez rzeki i jeziora czołgów i innych pojazdów o masie do 52 t!


Prom powstał w latach 70. XX w. i służył polskim saperom. Do muzeum trafił w 1994 r. z jednostki wojskowej w Nysie.

be047ea7d3a758f5.jpeg

(Na zdjęciu tandem GSP-55 na ekspozycji muzeum, stan przed remontem)

W marcu 2021 r. eksponat trafił na remont do Pracowni Renowacji Zabytków Techniki Militarnej w Wolsztynie. Zakres zleconych przez muzeum prac obejmował głównie naprawy blacharskie i malarskie uszkodzonych pontonów. Dzięki pracy, wiedzy i doświadczeniu Pracowni i wolontariuszy udało się nam dodatkowo uruchomić silnik prawego półpromu! Sprawny pojazd powrócił do muzeum, zjechał z lawety o własnych siłach i był już prezentowany publiczności w trakcie Pikniku Czołgisty.

r113a148bb0843f4.jpeg

(Na zdjęciu dynamiczna prezentacja prawego półpromu, Piknik Czołgisty w Drzonowie, 19.06.2022 r.)

Chcemy by jeździł również jego bliźniak. Niestety zadanie komplikuje fakt, że do muzeum lewy półprom trafił z zatartym silnikiem, który należy wymienić, a koszt zakupu przerasta nasze wolontariackie możliwości (na zakup silnika funduszy nie ma także muzeum będące właścicielem eksponatu).

u713b597d2e99423.jpeg

(Taki silnik jest jeszcze do zdobycia!)

Wierzymy, że dzięki Wam w niedalekiej przyszłości uda się zaprezentować oba bliźniaki w trakcie jazdy oraz być może przy efektownym rozkładaniu pontonów!


j419ff76992283f6.jpeg

(Na zdjęciu lewy półprom, stan na dzień rozpoczęcia zbiórki 23.06.2022)

There is no description yet.

There is no description yet.

Location

The world's first Payment Card. Accept payments wherever you are.
The world's first Payment Card. Accept payments wherever you are.
Find out more

Donations 150

preloader

Comments 5

 
2500 characters