id: p6598f

Fiat Cinquecento Sporting - zakup, odbudowa i wyprawa do Włoch

Fiat Cinquecento Sporting - zakup, odbudowa i wyprawa do Włoch

Our users created 1 231 398 fundraisers and raised 1 363 778 677 zł

What will you fundraise for today?

Description

Fiat Cinquecento Sporting - historia niezwykła małego samochodu osobowego lat 90 o sportowym zacięciu. Auto aktualnie praktycznie nie spotykane na polskich drogach, mimo sporej ilości wyprodukowanych sztuk.


Celem jaki stoi za zbiórką jest uratowanie jednego egzemplarza flagowego polskiego modelu auta miejskiego produkowanego w polskiej fabryce Fiata w Tychach.

pff6ad0ce6094bec.jpeg

za Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Cinquecento


Fiat Cinquecento (cinquecento po włosku: „pięćset”) – samochód osobowy klasy aut najmniejszych, produkowany przez włoską markę Fiat w latach 1991–1998 w polskiej fabryce w Tychach. Został wprowadzony na rynek jako następca modelu 126, od którego odróżniał się przede wszystkim zastosowaniem przedniego napędu. Dostępny był tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Napędzany był rzędowymi, 2- lub 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 0,7 – 1,1 l i mocy 30 – 55 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 9,2 kW (powstało ok. 100 egzemplarzy Cinquecento z napędem elektrycznym), zblokowanymi z 4- lub 5-biegową ręczną skrzynią biegów. Wyprodukowano 1 164 525 egzemplarzy modelu Cinquecento, z czego ponad 863 tysiące wyeksportowano.


W październiku 1994 roku wprowadzono wersję Cinquecento Sporting wyposażoną w silnik R4 1108 cm³ SOHC FIRE o mocy maksymalnej 54 KM (40 kW) przy 5500 obr./min pochodzący z Fiata Punto 55, zblokowany ze skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Oprócz tego pojazd wyróżniał się obniżonym o 20 mm i utwardzonym zawieszeniem, stabilizatorem poprzecznym w zawieszeniu przednim, 13-calowymi felgami ze stopów lekkich z szerszym ogumieniem oraz lakierowanymi pod kolor nadwozia zderzakami i lusterkami bocznymi. Wewnątrz zastosowano sportowe fotele, czerwone pasy bezpieczeństwa i skórzane koło kierownicy oraz mieszek lewarka skrzyni biegów. Oprócz tego do tablicy zegarów dodano obrotomierz. Pojazd dostępny był w pięciu kolorach nadwozia: czerwonym, żółtym, niebieskim, czarnym i srebrnym


Zbiórka podzielona została na 3 etapy:

1 - zakup auta

2 - remont i odbudowa auta

3 - wyjazd autem do Museo Nazionale dell’Automobile di Torino


Po zebraniu 5 000 zł - nastąpi pierwszy etap - zakup Cinquecento Sporting. Za tę kwotę można liczyć na egzemplarz jeżdżący, wymagający sporej ilości pracy, aby doprowadzić go do stanu przypominającego oryginał. W pierwszej kolejności próba poszukiwania samochodu na rynku krajowym, z dostępnych informacji aktualnie jest około 250 Cinquecento Sporting zarejestrowanych w Polsce. Ewentualne dalsze poszukiwania na terytorium krajów Europy Zachodniej (głównie Niemcy i Włochy) 


Po zebraniu kolejnych 5 000 zł - nastąpi drugi etap - remont i odbudowa. Za tę kwotę prawdopodobnie uda się doprowadzić auto do stanu używalności mechanicznej, a wygląd do stanu zbliżonego do oryginału. Ten etap zależy w dużej mierze od pierwszego etapu, jeśli uda się zakupić auto w jak najlepszym stanie to w tym etapie będzie można wykonać więcej prac związanych z wyglądem auta.


Po zebraniu 5 000 zł z ostatniego etapu - planowana jest wyprawa odnowionym autem do włoskiego muzeum Museo Nazionale dell’Automobile di Torino, po drodze odwiedzając fabrykę Fiata w Tychach i Bielsko-Białej. Do muzeum we Włoszech jest około 1700 km, cała trasa wyniesie około 5000 km. Po drodze zostaną odwiedzone interesujące miejsca związane z motoryzacją lat 90.


vc6c24c395e05f16.jpeg

http://fiatcinquecentosporting.com/

There is no description yet.

There is no description yet.

Download apps
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!