Organiser's profile
Stowarzyszenie Koła Naukowego Mechanik
Formula Student to prestiżowe, międzynarodowe zawody odbywające się w kilkunastu krajach na całym świecie. Co roku w zawodach bierze udział ponad 120 zespołów, które zaprojektowały i skonstruowały swój oryginalny bolid. Najbardziej prestiżowe zawody organizowane przez FSAE International odbywają się w Teksanie i Kalifornii. W Europie najbardziej znane odbywają się w Wielskiej Brytanii na torze Silverstone, w Niemczech, Włoszech i Austrii. Udział w zawodach nie polega wyłącznie na wyścigu. Zespoły, które biorą udział w Formule Student przygotowują się minimum rok, prowadząc prace projektowe, konstrukcyjne, nawiązując współpracę ze sponsorami. Zawody można podzielić na dwie konkurencje: statyczne i dynamiczne. Do statycznych zaliczają się: Design Event: prezentacja bolidu od strony technicznej, zastosowanych rozwiązań i technologii. Cost and Sustainability Event: przedstawienie dokładnego kosztorysu i wyjaśnienie decyzji odnoście ekonocznego bądź drogiego wykonania poszczególnych elementów. Business Presentation: studenci wcielają się w role kierowników firmy, która chce sprzedać swój bolid. Prezentacja ma na celu pozyskać sędziów (jako właścicieli firmy produkcyjnej), aby uzyskać środki na wypromowanie i wyprodukowanie swojego pojazdu. Badania techniczne – scrutineering: sędziowie oceniają zgodność bolidu z regulaminem: zachowanie zasad bezpieczeństwa (pasy, gaśnica, zdolność kierowcy do opuszczenia bolidu w czasie do 5 sekund), przechylenie zatankowanego bolidu o 45 i 60 stopni, poziom głośności, hamowanie bolidu na linii prostej. Konkurencje dynamiczne dzielą się na: Skid Pad – jak najszybszy przejazd po torze w kształcie ósemki Autocross/Sprint – Przejazd po torze o długości 1 km. Acceleration – bada przyspieszenie bolidu: przejazd długości 75 metrów w jak najkrótszym czasie. Endurance and Fuel Economy – pokonanie 22 km toru, ze zmianą kierowcy w połowie trasy, podczas której sprawdzany jest stan techniczny pojazdu. W tej konkurencji nie jest możliwa pomoc osób z zespołu. Po zakończeniu przejazdu mierzone jest zużycie paliwa, za co przyznawane są dodatkowe punkty. Jest to ostatnia i najtrudniejsza konkurencja. Pomysł założenia zespołu PG Racing Team narodził się w 2014 roku. Nasze początki były dość nieśmiałe: pierwszy rok zbieraliśmy informacje odnośnie zawodów, prowadziliśmy rekrutację nowych członków, zapoznawaliśmy się ze szczegółowym regulaminem zawodów. W ten sposób powstał pierwszy zespół z północy Polski. Budowa pierwszego bolidu odbyła się w ekspresowym tempie! Jeszcze rok temu nasz zespół liczył zaledwie 20 osób, dlatego musieliśmy ciężko pracować, żeby zaprezentować nasz pierwszy pojazd. W sierpniu 2016 roku pojechaliśmy na zawody na Węgrzech w Győr Gönyű z naszym pierwszym bolidem. Mimo, że nie mogliśmy wystartować w wyścigu, to zobaczyliśmy jak wyglądają zawody. Nawiązaliśmy wiele kontaktów, poznaliśmy ciekawe rozwiązania, które są dla nas inspiracją przy tworzeniu nowego bolidu. Tuż po zawodach rozpoczęliśmy rekrutację, dzięki temu zyskaliśmy niemal 30 nowych członków. Od tej pory nasz zespół to 47 studentów, którzy pracują na wspólny sukces. Obecnie pracujemy nad drugim pojazdem, którym planujemy znów wystartować na Węgrzech. Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz wsparciu sponsorów, wierzymy, że ten sezon będzie dla nas korzystny! W styczniu zapisaliśmy się na zawody na Węgrzech. Obecnie kończymy fazę projektową i od marca ruszamy z wykonaniem pojazdu. Trzymajcie kciuki!