id: s3u3z4

Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały

Na odbudowę historycznego jachtu Śmiały

Description

Chcielibyśmy Was serdecznie prosić o wsparcie naszego projektu odbudowy "Śmiałego". Ten niesamowity jacht był bohaterem wielu niezwykłych wypraw, w tym legendarnej ekspedycji dookoła Ameryki Południowej w latach 1965-1966, będącej pierwszym polskim oceanicznym rejsem, który rozpoczął się i zakończył w polskim porcie.


NBppxOBP9DoED0jt.jpg

"Śmiały" zbudowano w 1958 roku w Stoczni Gdańskiej dla Polskiego Związku żeglarskiego. W roku 1960 „Śmiały” znalazł się w Trzebieży, gdzie pływała na nim m.in. Teresa Remiszewska. W latach 70. i 80. XX w. jego opiekunami byli m.in.: Jan Słota (1975), Marek Czechowski (1976–1978), Wojciech Dulat (1980–1981), Marek Wierszałowicz (1982–1986), Bohdan Dąbrowski, Wojciech Wilk oraz Roman Józik. W latach 1965-1966 odbył bardzo znany rejs wokół Ameryki Południowej, w latach 1970 i 1972 żeglował na daleką północ, zdobywając Spitsbergen i okrążając Islandię (było to pierwsze polskie opłynięcie Islandii z zachodu na wschód). W wyprawie uczestniczyła 9-osobowa załoga pod dowództwem kpt. Andrzeja Rościszewskiego[5], który otrzymał nagrodę „Rejs Roku 1970” oraz pierwszy „Srebrny Sekstant”.


ga1Lkels3RQSEMRM.jpg


Przez wiele lat "Śmiały" służył w Centralnym Ośrodku Żeglarskim w Trzebieży, gdzie zdobywało na nim doświadczenie morskie wiele pokoleń żeglarzy z całego kraju. Niestety, "Śmiały" potrzebuje teraz naszej pomocy. Poszycie jachtu wymaga kompletnej renowacji, łącznie z wymianą wszystkich instalacji i zabudowy. To zadanie wiąże się z kosztami, których Fundacja Klasyczne Jachty nie jest w stanie ponieść sama. Wasza hojność i wsparcie są nieocenione. Każda kwota, jaką możecie przekazać, pomoże przywrócić "Śmiałego" do dawnej świetności.


75Lw74upKDKP7JBT.jpg

Prosimy Was o wsparcie naszej zbiórki pieniędzy na dokończenie odbudowy "Śmiałego." Zebrane środki przeznaczymy przede wszystkim na podtrzymanie trwających na jachcie prac:


  • prace kadłubowe, wymiana skorodowanych elementów poszycia i szkieletu
  • wymiana skorodowanych elementów pokładu i kokpitu
  • piaskowanie i malowanie całego kadłuba
  • prace projektowe, modelowanie 3D, projekt zabudowy i instalacji
  • zakup silnika i linii wału ze śrubą
  • wykonanie drewnianej zabudowy jachtu, zakup materiałów
  • wykonanie instalacji elektrycznej
  • wykonanie instalacji wodnych
  • wykonanie nowych nadbudówek drewnianych
  • renowacja drewnianego takielunku
  • zakup nowego olinowania stałego i ruchomego
  • zakup nowego wyposażenia pokładowego
  • projekt i zakup nowych żagli


Każdy dar, bez względu na jego wielkość, przyczyni się do tego, aby historia jednego z najsłynniejszych polskich jachtów mogła trwać przez kolejne pokolenia. Dziękujemy za Waszą hojność i zaangażowanie w ocalenie dziedzictwa morskiego. Jeśli macie jakieś pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, jesteśmy do Waszej dyspozycji. Dziękujemy za Wasze wsparcie!

There is no description yet.

There is no description yet.

Benefits of a recurring donations:
The Organiser receives 100% of your funds - we do not charge any fee
You remain in full control - you can stop the support at any time without any obligations
The Organiser can fully focus on his work
You get permanent access to posts and a special distinction
You don't have to remember about the next payments
It's easier than you think :)

Location

The world's first Payment Card. Your mini-terminal.
The world's first Payment Card. Your mini-terminal.
Find out more

Moneyboxes

Nobody created moneybox for this fundraiser yet. Your moneybox may be the first!

Donations

no donations yet, be first to donate!

No donations yet, be first to donate!

Donate

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!