"Ja Rolnik" - film dokumentalny o małych gospodarstwach rolnych i rynkach lokalnych w Polsce / "I, Farmer" - documentary film about small farms and local markets in Poland
"Ja Rolnik" - film dokumentalny o małych gospodarstwach rolnych i rynkach lokalnych w Polsce / "I, Farmer" - documentary film about small farms and local markets in Poland
Our users created 1 221 777 fundraisers and raised 1 336 212 515 zł
What will you fundraise for today?
Updates3
-
We are now focused on our documentary. But short films from our earlier campaign are now available in English. Take a look how Covid-19 appears to have created opportunities for small farmers (and for consumers!) - https://youtu.be/EYZ8BEMuRSg Koncentrujemy się już na filmie dokumentalnym. Filmy z naszej wcześniejszej kampanii są już w wersji angielskiej.... o tym jak Covid-19 tworzy nowe możliwości dla rynków lokalnych - https://youtu.be/EYZ8BEMuRSg
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Prosimy o wpłaty na pokrycie kosztów produkcji i emisji 50 minutowego filmu dokumentalnego oraz zapewnienia naszej niezależności. Nasz film opowie o tym jak rolnicy prowadzący dziś w Polsce produkcję, przetwórstwo i sprzedaż w małej skali, podejmują współpracę z konsumentami by współtworzyć rynki lokalne w oparciu o tzw. sprzedaż bezpośrednią "od pola do stołu". Opowiemy o możliwościach "zazieleniania" gospodarki żywnościowej w Polsce przy pomocy rozwiązań bezpośrednio łączących producentów i konsumentów.
Ile potrzebujemy pieniędzy?
Chcemy pozyskać 250.000 zł (ok. 55.000 EURO)
Środki pokryją koszty produkcji i dystrybucji filmu, w tym zdjęcia, montaż, tłumaczenia, podróże i inne koszty. Wasze wpłaty są niezbędne dla zapewnienia niezależności i przygotowania polskiej i angielskiej wersji filmu.
Nasze motywacje
Może jesteś producentem żywności w małej skali, albo po prostu poszukujesz dostępu do sezonowej, świeżej i smacznej żywności wprost od producenta tak jak My. Jeśli, zależy Ci, tak jak i nam, na zwiększeniu i utrwaleniu dostępu do żywności wyprodukowanej lokalnie w Polsce albo w kraju, w którym mieszkasz. Jeśli uważasz, że rynki lokalne dla żywności lokalnej mają sens pod kątem ekologii, zdrowia, gospodarki wiejskiej oraz dobrobytu naszych społeczności, to potrzebujemy Twojego wsparcia finansowego i pomocy w upowszechnianiu Polskiego doświadczeń, tak aby mogli z niego skorzystać zwolennicy żywności lokalnej w Polsce i w innych częściach świata.
Jak dokonać wpłaty?
Dane do przelewu międzynarodowego (SWIFT i IBAN) można uzyskać po naciśnięciu guzika "Wpłać" po prawej stronie. Można wybrać metodę płatności przelewem tradycyjnym (wybrać ikonkę "zwykły przelew"). Można też zapłacić kartą (ikony kart MasterCard/Visa lub Masterpass lub Visa Checkout).
- Można wpłacać darowizny bezpośrednio na dedykowane konto naszej zrzutki w złotówkach na konto PL 63 1750 1312 6884 0448 1936 7494 Odbiorca: Zrzutka.pl sp. z o. o. adres: al. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław.
- Wpłaty z poza Polski można dokonać w EURO lub innej walucie bezpośrednio na IBAN PL 63 1750 1312 6884 0448 1936 7494 SWIFT PPABPLPKXXX. Odbiorca: Zrzutka.pl sp. z o. o. adres: al. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław. Bank name and address: BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna, ul. Kasprzaka 10/16 01-211 Warszawa
Nasz film
Nasz film dokumentalny opowie o tym, jak zmienia się rynek żywności w Polsce z perspektywy rolników produkujących w małej skali, głównie na rynki lokalne. Rolnicy coraz chętniej angażują się we wspólne inicjatywy, umożliwiające im sprzedaż bezpośrednią wyprodukowanych przez siebie produktów. Ale jakie bariery muszą pokonać zarówno rolnicy jak i konsumenci by rynki dla żywności lokalnej rosły w siłę?
W Polsce jest niemal 1,4 milionów gospodarstw rolnych, w przeważającej części małych gospodarstw rodzinnych. Większość produkuje na własne potrzeby i nie uczestniczy w sprzedaży rynkowej. Wykorzystanie ich potencjału do tworzenia i wzmacniania żywnościowych rynków lokalnych to niewątpliwa szansa dla ożywienia gospodarki wiejskiej, zapewnienia bezpieczeństwa dostaw żywności, ochrony krajobrazu i różnorodności biologicznej oraz ochrony klimatu. Co należy uczynić by rynki lokalne dla żywności wyprodukowanej lokalnie stały się normą a nie wyjątkiem?
Będziemy poszukiwać odpowiedzi na te pytania, udzielając głos rolnikom, małym przetwórcom oraz konsumentom i potencjalnym konsumentom. Chcemy opowiedzieć o tym jak oni konsekwentnie walczą o swoje i przełamują bariery niemożności. Jakie są wnioski? Co należałoby zrobić, aby więcej rolników i konsumentów angażowało się w rozwijanie rynków lokalnych i zapewnienia im trwałe miejsce w sektorze żywnościowym na przyszłość.
Odbiorca i dystrybucja
Film jest skierowany do szerokiego grona odbiorców – zarówno do rolników i przetwórców już produkujących w skali nieprzemysłowej oraz tych, którzy mogli by potencjalnie przetwarzać i sprzedawać swoje produkty w konwencji „od pola do stołu” jak i do konsumentów, którzy szukają dostępu do żywności wyprodukowanej lokalnej. Chcemy dotrzeć do wszystkich tych, którzy działają na rzecz wzmocnienia rynków lokalnych dla żywności wyprodukowanej lokalnie na korzyść swoich społeczności lokalnych.
Film będzie emitowany w Internecie w wersji polskiej i angielskiej oraz w ogólnopolskiej telewizji. Prezentując film poza Polską, chcemy zwrócić uwagę na wciąż obecne w Polsce, mało znane zjawisko nieprzemysłowego rolnictwa i przetwórstwa żywności. Małe gospodarstwa rolne wraz z przetwórstwem w małej skali stanowią w Polsce, tak jak i w innych krajach, spory potencjał dla wdrożenia założeń rozwoju zrównoważonego, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej w programie Europejski Zielony Ład.
Kim jesteśmy
Stanowimy zgrany zespół - Rafał Serafin i Wojtek Majewski - który zrealizował w ostatnich 3 latach magazyn Wiedz i Mądrze Jedz opowiadający o małych gospodarstwach rolnych, rynkach lokalnych i zakupach wprost od rolnika. Wyprodukowaliśmy i wyemitowaliśmy w Internecie i telewizji ogólnopolskiej 34 odcinki magazynu w postaci 10 minutowych reportaży filmowych. Są one dostępne w wersji polskiej i angielskiej na www.prostoodrolnika.pl/portofolio
Pozyskujemy środki na nasz projekt za pośrednictwem przedsiębiorstwa społecznego IsoTech, które zostało ustanowione przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska, która od lat współpracuję z producentem filmowym - firma Sens, która wyprodukuje nasz film.
Nazywam się Rafał Serafin. Od 10 lat, zajmuję się działaniem na rzecz zwiększenia znaczenia lokalnych rynków dla żywności wyprodukowanej lokalnie; zmiany przepisów na bardziej przyjazne dla przetwórstwa i sprzedaży w małej skali; organizowania rynków lokalnych w oparciu o rozwiązania tzw. krótkich łańcuchów dostaw żywności, które łączą producentów i konsumentów bez pośredników; opracowania narzędzi informatycznych oraz innowacji organizacyjnych na rzecz zwiększenia sprzedaży bezpośredniej produktów żywnościowych.
Nazywam się Wojtek Majewski. Jestem dziennikarzem i filmowcem. Od 3 lat jeżdżę po Polsce i próbuję opowiedzieć historie ciekawych ludzi oraz o ich inicjatywach tworzenia i wzmacniania rynków dla żywności lokalnej.
Zakładamy, że realizację rozpoczniemy jeszcze w 2020 roku!
English below:
Please donate and help us cover the costs of producing and screening a 50 minute documentary film. And retain our independence. Our film is about small-scale farmers and their efforts to work with consumers to build markets for locally-produced food in Poland. What are the prospects for greening Poland's food system with ‘field-to-fork’ food systems?
How much do we need to raise?
We are raising 250.000 Polish Zlotys or approx 55.000 EURO.
The funds will pay for production and distribution costs, including research, filming, editing, translation, travel as well as distribution. Your donations are vital to ensuring that we provide an independent and non-partisan perspective.
How can I donate?
Details for international payments (SWIFT and IBAN) can be obtained after pressing the DONATE button on the right. You can pay by traditional bank transfer (select "bank transfer" icon) and also by credit card (MasterCard/Visa or Masterpass or Visa Checkout).
- You make a donation directly to our dedicated fundraising account in Polish Zlotys - PL 63 1750 1312 6884 0448 1936 7494 Made out to: Zrzutka.pl sp. z o. o. adres: al. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław.
- Payments from outside Poland in Euro or other currencies can be made directly to the dedicated fundraising account IBAN PL 63 1750 1312 6884 0448 1936 7494 SWIFT PPABPLPKXXX. Made out to: Zrzutka.pl sp. z o. o. adres: al. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław, Poland. Bank name and address: BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna, ul. Kasprzaka 10/16 01-211 Warszawa, Poland
Our film project
Our documentary film is about how the food sector in Poland is changing from the perspective of small-scale farmers, who are tied primarily to local markets. Farmers are increasingly interested in collaborating with consumers to develop jointly distribution and sales channels to sell their products. But what are some of the barriers that both consumers and farmers have to overcome to ensure that markets for locally-produced food grow in strength and influence?
In Poland, there are nearly 1.4 million farms. Most of them are small family farms with many producing primarily for their own subsistence needs. In consequence they do not participate in markets. Making better use of the potential of small farms to create and strengthen markets for locally-produced food appears to be a real opportunity for revitalising rural economy, securing food supply, conserving landscapes and biological diversity and protecting climate. How can local markets for locally-produced food be mainstreamed and become the norm rather than the exception?
We will look for answers by giving voice to farmers, small-scale food producers and customers and prospective customers. We aim to recount how they are trying to overcome barriers, prejudices and bureacracy, often with the odds stacked against them. What are the lessons? What will it take for more farmers and more consumers to collaborate to ensure markets for locally-produced food have their place in the food system of tomorrow?
Audience and distribution
Our film targets a wide-ranging audience - to include both farmers and food producers who are already using non-industrial production methods and direct sales, and those who could potentially get involved in "Field-to-Fork" initiatives. We want to reach consumers, who are looking for sustained and regular access to locally-produced food, as well as stakeholders who can play a role in creating the "space" for local markets for locally-produced food to develop in ways that benefit local communities.
We will distribute our film on the Internet in Polish and English versions and also in an all-Poland TV channel. Internationally, we want to draw attention to what is not well recognised or understood - the (still) continued and widespread persistance of traditional and non-industrial food production and processing across Poland. Small farms and small-scale farming represent a resource and opportunity for making the European Green Deal a reality in Poland and elsewhere.
Who are we?
We are a team of two – Rafał Serafin and Wojtek Majewski. Over the past 3 years we have produced a TV program titled Eat Wisely, Know What You Eat about small farms, markets for locally-produced food and buying directly from farmers. We have produced and screened in the Internet and on national TV in Poland, 34 short 10 min films reporting on short food chains in Poland. You can view the Polish-language versions on www.prostoodrolnika.pl/portofolio English language versions are accessible on https://prostoodrolnika.pl/eng/ Season 3 films will be uploaded shortly.
We are crowdfunding for the project through the IsoTech company, which is a not-for-profit social enterprise established by the Polish Environmental Partnership Foundation, which has a long standing collaboration with a film production company called Sens, which will produce the film.
My name is Rafal Serafin. For nearly 10 years, I have been working to increase the importance and impact of local markets for locally-produced food in Poland; working to make regulations friendlier to small-scale and part-time farmers; enabling shorter food chains that connect farmers and consumers by cutting out intermediaries; working out IT and organizational solutions that can help local markets for local food grow in scale and impact.
My name is Wojtek Majewski. I am a journalist and film-maker. Over the past 3 years I have travelled across Poland and tried to tell the stories of inspired individuals and their efforts to create stronger and more competitive markets for locally-produced food.
Our intention is to initiate the film project in 2020!
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Offers/auctions 4
Buy, Support.
Buy, Support. Read more
Created by Organiser:
100 zł
Sold: 4
200 zł
225 zł
250 zł
Sold: 1