Wesprzyj uczniowski projekt symulatora samochodu Ekonomik Roadster
Wesprzyj uczniowski projekt symulatora samochodu Ekonomik Roadster
Our users created 1 163 692 fundraisers and raised 1 209 099 305 zł
What will you fundraise for today?
Description
Ekonomik Roadster tak się nazywa projekt, który powstaje w Zespole Szkół nr 4 w Jaśle. Pomysł na budowę symulatora pojawił się już we wrześniu 2020 r. z założenia miał on jak najwierniej odzwierciedlać wnętrze prawdziwego samochodu oraz współpracować z grą komputerową Euro Truck Simulator 2. Pomysłodawcami są Jakub Frączek i Kamil Kras, którzy wraz z kilkunastoma osobami regularnie uczestniczą w zajęciach Szkolnego Koła Informatyki i Robotyki działającego przy jasielskim Ekonomiku. Opiekunem koła jest Wincenty Skwarek nauczyciel informatyki, fizyki i przedmiotów zawodowych.
Po przeanalizowaniu założeń i wstępnej kalkulacji kosztów pomysł został przedstawiony dyrekcji szkoły i spotkał się z pozytywnym odzewem. Na realizację projektu została przeznaczona kwota 1000 zł pozyskana od Stowarzyszenia Oświatowo-Edukacyjnego Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle. Założenie było takie, żeby pozyskać jak najwięcej elementów od starych samochodów w formie darowizny, a otrzymaną dotację przeznaczyć na zakup elektroniki i innych części takich jak rama, tapicerka itp. Budowa symulatora rozpoczęła się początkiem grudnia 2020r. Symulator wyposażony jest w fotel samochodowy, kokpit, deskę rozdzielczą i kierownicę wymontowane z samochodów VOLVO i BMW. Pozostałe elementy tzn. skrzynia biegów i pedały zostały zaprojektowane przy użyciu narzędzi CAD, a następnie wykonane według projektu. Interakcja z grą została podzielona na dwie części. Wejście sygnałów sterujących (kierownica, pedały, skrzynia biegów, manetki) obsługiwane są za pomocą mikrokontrolera Arduino Pro Micro z zaimplementowanym autorskim oprogramowaniem sterującym napisanym w języku C++ natomiast wyjście - telemetria gry (wskazania szybkościomierza, obrotomierza, wskaźników paliwa i temperatury oraz obsługa lampek kontrolnych) obsługiwane są przez mikrokontroler Arduino Nano zaimplementowane do współpracy z oprogramowaniem SimHub. Symulator posiada także układ sprzężenia zwrotnego kierownicy, który dodatkowo poprawia realistykę gry.
Zbudowany symulator został zgłoszony do ogólnopolskiego konkursu "Od pomysłu do przemysłu" gdzie zajął I miejsce w kategorii projektów inspirowanych.
Po sukcesie projektu w konkursie zgłosiły się kolejne osoby chcące kontynuować projekt. Dalsze prace wiążą się jednak z dużym nakładem finansowym. Młodzi konstruktorzy pragną rozwijać swój projekt o możliwość wyświetlenia obrazu gry na trzech monitorach, obecnie jest jeden 19" (4:3) pozyskany ze starej pracowni informatycznej w związku z tym konieczne jest także dokupienie karty graficznej do komputera i pamięci RAM. Ponadto chcą zaprojektować i wykonać uchylną platformę imitującą przeciążenia podczas zmiany prędkości i kierunku „jazdy” jak w prawdziwym samochodzie co wymaga zakupu silników DC o mocy co najmniej 300W z przekładniami ślimakowymi i sterownikami.
Oszacowany koszt jaki trzeba ponieść aby ukończyć projekt to około 8 000 zł.
Korzyści kontynuacji projektu:
- organizacja czasu dla młodzieży (zajęcia odbywają się po lekcjach)
- nauka poprzez dobrą zabawę (programowanie, mechanika, współpraca w grupie)
- promocja szkoły poprzez prezentację projektu na wystawach konkursach spotkaniach
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.