id: v6ukta

STWÓRZ OAZĘ W SZKOLNYM GWARZE. POMÓŻ DZIECIOM Z AUTYZMEM

STWÓRZ OAZĘ W SZKOLNYM GWARZE. POMÓŻ DZIECIOM Z AUTYZMEM

Our users created 1 167 920 fundraisers and raised 1 215 807 349 zł

What will you fundraise for today?

Updates7

  • Wraz z końcem wakacji zakończyliśmy pierwszy etap prac :)


    Było to możliwe tylko dzięki zaangażowaniu i pomocy wielu Osób Wielkiego Serca!


    Szczególne podziękowania kierujemy do Pani Emilii Lodzińskiej.

    Dzięki pomocy i zaangażowaniu Pani Emilii otrzymaliśmy wsparcie z Miasta w kwocie 25.000zł!


    Przygotowanie pomieszczenia do obecnego stanu zawdzięczamy także pomocy otrzymanej od firm FLUFFO Fabryka miękkich ścian, GERLEJ Meble & Drzwi, PRAXIS Technika oświetleniowa, KARO Realizacje w nowoczesnym stylu oraz dzięki środkom dotychczas zebranym w ramach zbiórki.


    Dziękujemy wszystkim Darczyńcom! 

    y09439ebc840cab7.jpegq6e09aa191b89969.jpegab6a3f0e73968edd.jpegb9af943b2b177d6c.jpeg

    0Comments
     
    2500 characters

    No comments yet, be first to comment!

    Read more
There are no updates yet.

There are no updates yet.

Description

Przetrwanie

Pamiętasz jeszcze chwilę, kiedy ostatni raz przekroczyłeś próg szkoły?


Może akurat trafiłeś na czas przerwy? Może próbowałeś nawet przedostać się w przeciwnym kierunku, niż „napływająca fala uczniów”? Może bezskutecznie chciałeś powiedzieć coś osobie stojącej obok Ciebie? A może usiłowałeś szybko „zebrać myśli”, lecz jedyne co przychodziło Ci do głowy to jak najszybciej wyjść.

Zapewne nie było to dla Ciebie przyjemne doświadczenie i prawdopodobnie odeszło w niepamięć już chwilę po przekroczeniu szkolnej bramy. Są jednak osoby, dla których odgłosy szkolnych korytarzy nie pozwalają na odpoczynek przed kolejną lekcją, którym szczególnie trudno jest odnaleźć się w tłumie i hałasie i które mimo odczuwanego dyskomfortu, muszą przebywać w szkole wiele godzin – to właśnie dzieci z autyzmem.


Autyzm to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka, objawiający się różnicami w sposobie komunikacji, nawiązywania relacji, wyrażania emocji, uczenia się i różnorodnym sposobem zachowań. W przypadku autyzmu mówi się o spektrum zaburzeń(ASD), ponieważ nie ma dwóch tak samo funkcjonujących osób z autyzmem. Większość dzieci z ASD posiada także liczne nadwrażliwości na różne faktury, temperaturę, smaki, zapachy i dźwięki , które bardzo utrudniają im codzienne funkcjonowanie.

I choć większość ludzi nie lubi hałasu, nieprzyjemnych zapachów i oślepiającego światła, dla osób ze spektrum autyzmu, nawet obojętne dla większości bodźce, mogą być bardzo trudne do zaakceptowania.


Wyzwanie


Dzięki pięknemu projektowi autorstwa pracowni KOMPLEMENTI p. Joanny Chwil, mamy szansę stworzyć wspólnie w naszej szkole, miejsce do relaksu i pracy indywidualnej dla dzieci z autyzmem.


Pomieszczenie, które pragniemy odmienić na lepsze, znajduje się w suterenie szkoły, przez co jest prawie całkowicie pozbawione dostępu światła słonecznego. Musi zatem zostać wyposażone w wysokiej jakości zintegrowane plafoniery ledowe, o wysokim współczynniku oddawania barw oraz optymalnej temperaturze barwowej światła. Parametry techniczne wspomnianych lamp zostały dobrane tak, by zapewnić oświetlenie komfortowe dla oczu i jak najbardziej zbliżone do parametrów światła dziennego.


W celu uzyskania komfortu akustycznego w pomieszczeniu, część ścian zostanie wyłożona miękkimi, dekoracyjnymi panelami pochłaniającymi dźwięki, podłogę przykryje miękka i delikatna wykładzina dywanowa, a przed dopływem hałasu z szatni zabezpieczą dźwiękoizolacyjne drzwi. Stolik uczniowski wyposażony zostanie w „cichy blat”, który dzięki zastosowaniu odpowiednich okładzin znacznie ograniczy wydobywające się z niego dźwięki np. przy pukaniu.


W sali znajdzie się także wkomponowany w zabudowę meblową „kącik wyciszenia”, w którym na ucznia szukającego chwili wytchnienia i spokoju będą czekały miękkie poduszki i przytulny koc. W rogu zawiśnie huśtawka typu kokon, która pomoże przynieść ukojenie w trudnych dla dziecka chwilach i stanach rozdrażnienia.


Choć przy projektowaniu pomieszczenia priorytetem było uzyskanie optymalnych parametrów akustycznych i świetlnych, projekt przywiązuje nie mniejszą wagę do estetyki i funkcjonalności pomieszczenia. Pastelowe, ciepłe kolory ścian i mebli, uporządkowana przestrzeń i dużo miejsca do zabawy zapewnią dzieciom komfortowe warunki do nauki i odpoczynku.


Działanie


Uważasz, że cisza/spokój/ukojenie i szkoła to pojęcia z definicji sprzeczne? Lubisz wyzwania i nieszablonowe rozwiązania? ZRÓBMY RAZEM NIEMOŻLIWE!


Jesteś osobą wielkiego serca, której pomaganie sprawia radość i która odnajduje przyjemność w dzieleniu się z innymi? ZAPRASZAMY CIĘ DO UDZIAŁU W NASZYM PRZEDSIĘWZIĘCIU!


W jaki sposób możesz wesprzeć nasz projekt?

- Wpłacając dowolną kwotę.

- Udostępniając ten materiał w swoich mediach społecznościowych.

- Zostając sponsorem naszej realizacji lub wybranych jej elementów.

- Umożliwiając nam spotkanie z osobami decyzyjnymi w Twojej firmie, w celu osobistej prezentacji naszego projektu, dla pozyskania środków na jego realizację.

- Biorąc udział fizycznie w jego wykonaniu.

 

W przypadku, gdy uzbierana kwota przewyższy cel zbiórki potrzebny do zrealizowania projektu lub otrzymamy potrzebne wyposażenie w formie darowizny, nadwyżkę przeznaczymy na: 

- doposażenie szkoły w akcesoria do integracji sensorycznej

-zakup specjalistycznych programów komputerowych wspomagających terapię dzieci z autyzmem

 

Nie ten przyjaciel, kto współczuje, a ten kto pomaga.  Przyłącz się i Ty !


There is no description yet.

There is no description yet.

Location

The world's first Payment Card. Accept payments wherever you are.
The world's first Payment Card. Accept payments wherever you are.
Find out more

Donations 40

MW
Magda Wojtal
1 000 zł
AM
Ania M.
1 000 zł
 
Hidden data
300 zł
JZ
Joanna Zagraba
300 zł
 
Hidden data
200 zł
 
Hidden data
200 zł
JJ
Jolanta Jastrzębska
200 zł
 
Hidden data
169 zł
 
Hidden data
100 zł
 
Hidden data
100 zł
See more

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!