id: vmjrtp

Konkurencja dla Tesli - wizja studentów Politechniki Gdańskiej!

Konkurencja dla Tesli - wizja studentów Politechniki Gdańskiej!

Our users created 1 233 728 fundraisers and raised 1 371 367 373 zł

What will you fundraise for today?

Description

Wesprzyj inicjatywę rozwoju pojazdów napędzanych wodorem. EcoTech Team potrzebuje Twojego wsparcia. Twórz przyszłość razem z nami!

vmjrtp-eff2eadf.png

EcoTech Team- czyli kim tak naprawdę jesteśmy?

Koło naukowe Politechniki Gdańskiej, które pierwsze kroki z technologią wodorową rozpoczęło w 2014 roku pod nazwą Eco Car PG. Jako zespół dwunastu przyszłych inżynierów konstruujemy ultralekkie pojazdy napędzane wodorem, starając się z roku na rok ulepszać oraz promować ten nietypowy rodzaj komunikacji lądowej. Każdy, kto kiedykolwiek brał czynny udział w naszym projekcie, nie chce o nim zapominać, a chęć uczestnictwa w naszym kole wciąż wyrażają absolwenci Politechniki, czynnie biorąc udział w dalszym kształtowaniu projektu. Dotychczas powstały 3 pojazdy. Z każdym kolejnym projektem jesteśmy coraz bardziej doświadczeni, wyciągając wnioski z błędów i nieustannie dążąc do perfekcji.

vmjrtp-e26f6514.png

vmjrtp-870ad9bd.png

HydRocket!

Nasze trzecie dziecko z dumą nazwane HydRocket, dokładnie 5 lipca 2018 roku w Londynie osiągnęło najlepszy wynik spośród wszystkich polskich zespołów w swojej kategorii, jak i 5. miejsce w Europie z wynikiem 399,6 km/m3 wodoru. Metr sześcienny wodoru ma wartość energetyczną równą 0,326 litra benzyny, co oznacza pokonanie dystansu z Gdańska do Warszawy na zbiorniku wielkości puszki Coca-Coli - niewiarygodne, ale prawdziwe! Ten trójkołowiec, oparty na nadwoziu samonośnym wykonanym z ultralekkich kompozytów węglowych (dla uzyskania jak najmniejszej masy) waży zaledwie 26 kg. Pojazd projektowaliśmy tak, aby możliwie ograniczyć wszelkie straty, w tym związane z oporami toczenia oraz aerodynamicznymi. Do budowy pojazdu wykorzystujemy najnowsze technologie, takie jak druk 3d, oraz materiały najwyższej klasy, np. ultralekkie stopy aluminium, czy tytan. Ponadto, większość podzespołów, zaczynając od części mechanicznych, przez nadwozie, do układów elektronicznych sterujących pracą ogniwa, silnika oraz systemów bezpieczeństwa, wykonaliśmy samodzielnie od podstaw. Sercem naszego bolidu jest ultralekkie ogniwo paliwowe o mocy 250 W, zasilające silnik elektryczny o mocy 200W (0.26KM). Nad pracą całości czuwa program napisany specjalnie pod nasz pojazd. Dla kierowcy oznacza to brak przepustnicy pozwalającej regulować dostarczaną moc, jednak dzięki temu nasz pojazd przyspiesza w sposób możliwie najbardziej ekonomiczny dla panujących na drodze warunków. Najlepsze na koniec - produktem ubocznym procesu utleniania wodoru zachodzącego w ogniwie jest wyłącznie woda. Tak - nasze spaliny są w stu procentach obojętne dla środowiska!

vmjrtp-34bd1dcc.png

vmjrtp-a13d91ad.png

Shell Eco-marathon, najważniejszy sprawdzian w roku. . .

Każdego roku bierzemy udział w międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon - największym na świecie poligonie doświadczalnym ekologicznych pojazdów prototypowych. Historia tych zawodów sięga lat 30. XX w. Przez ostatnie lata, europejska edycja odbywała się na ulicach ważnych ośrodków miejskich, takich jak Londyn czy Rotterdam. Biorą w nich udział zespoły z całego świata, konkurując w 2. głównych kategoriach: Urban i Prototype, które z kolei dzielą się na klasy w zależności od rodzaju wykorzystywanego źródła energii:

-Silniki o spalaniu wewnętrznym (ICE)

-Silniki elektryczne zasilane akumulatorami

-Silniki elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Podczas zawodów pojazd musi pokonać wymaganą liczbę okrążeń w określonym czasie (zależnie od toru). W trakcie przejazdu mierzone jest zużycie energii elektrycznej (dla kategorii pojazdów zasilanych akumulatorami) lub przepływ paliwa na drodze ze zbiornika do układu napędowego (dla pozostałych kategorii) i na tej podstawie obliczana jest wydajność. Wodór, jako najmniejszy z pierwiastków w układzie okresowym, jest w stanie przenikać nawet przez stalowy płaszcz zbiornika, przez co nawet najmniejsza nieszczelność w układzie paliwowym może zrujnować potencjalnie dobry przejazd. Dlatego tak ważne jest dla nas dobre przygotowanie pojazdu do zawodów i w ciągu najbliższych 27 dni planujemy wykonać jak najwięcej testów, aby w tegorocznej edycji nic nas nie zaskoczyło.

vmjrtp-dd2736a6.png

vmjrtp-697e3be9.png



Misja i nasze marzenia

Jesteśmy młodym zespołem. Przed nami jeszcze wiele lat edukacji i zgłębiania wiedzy, lecz jak każdy wie, sama wiedza teoretyczna nie oddaje magii tworzenia i nie poszerza horyzontów. Dlatego tak ważnym celem dla nas na ten rok, jest pobicie własnego rekordu i zajęcie miejsca w pierwszej trójce Europy. Chcemy, aby nasza ciężka praca i wysiłek pogodzenia studiów z pasją, przyniosły rezultaty w postaci edukowania i zachęcania ludzi do interesowania się nowoczesnymi i ekologicznymi technologiami w sektorze transportu. Uważamy, że wodór będzie paliwem przyszłości, które zasili większość pojazdów. Dlatego zwracamy się do Was o pomoc! Gdyby ktoś zapytał nas teraz, co jest naszym największym marzeniem to odpowiedź jest prosta - chcemy udowodnić, że nawet ze stosunkowo małym budżetem, Polacy potrafią rywalizować z każdym na równym poziomie!

vmjrtp-5d4cc6d9.png


Cel, potrzeba i realizacja

Należy więc przejść do najważniejszej części, mianowicie co chcielibyśmy ulepszyć, zmienić oraz zbudować za środki, które chcemy od WAS pozyskać. Są to 4 rzeczy, które w tym roku nie pozwalają nam spać. Zacznijmy od początku:

Testy, testy, testy - chcielibyśmy robić ich jak najwięcej, lecz wiąże się to z ryzykiem zniszczenia części oraz kosztami dojazdu na tor lub inne miejsce przystosowane do jazdy pojazdem o tak małym prześwicie. (szacowany koszt - 4 000 zł)

Budowa stoiska wystawienniczego - zakup trawersów, ścianki reklamowej oraz części (silnika, płyt itp.) do zbudowania obrotowego podestu, na którym będziemy prezentować nasz pojazd. (szacowany koszt - 9 000 zł)

Zakup wyposażenia kempingowego - w trakcie zawodów mieszkamy pod gołym niebem, dlatego potrzebujemy stołów, krzeseł i dużego namiotu. (szacowany koszt - 4 000 zł)

Nowa strona internetowa - niestety w zespole brak nam osób, które byłyby w stanie stworzyć profesjonalną, czytelną oraz funkcjonalną stronę. Chcielibyśmy oddać to w ręce specjalistów. (szacowany koszt - 3000zł)

Oczywiście, nie od razu Rzym zbudowano i nie liczymy na to, że każda z naszych próśb zostanie spełniona. W zależności od wysokości zebranej kwoty, będziemy wykonywać poszczególne zadania.


vmjrtp-ceae52fb.png

[Obszar z nazwiskami, jest poglądowy. Docelowo oferujemy całą (biała) powierzchnię bolidu]

NAJWAŻNIEJSZE ZOSTAWILIŚMY NA KONIEC

Z uwagi na to, że naszym priorytetem jest rozwój, jak i pobicie rekordu z roku ubiegłego, nie stawiamy na monopol firm i ich reklamy na naszym pojeździe. U nas każdy ma równe szanse, chcemy pokazać, że budujemy ten pojazd wspólnie. Dlatego każdy kto wspomoże nas kwotą co najmniej 10 złotych zostanie uhonorowany poprzez umieszczenie na naszym pojeździe imienia i nazwiska, ewentualnie nazwy firmy. Poglądowy obszar widoczny na ilustracji jest przewidziany dla 200 darczyńców, jednak w przypadku większej ilości wpłat jesteśmy gotowi przeznaczyć na to całą wolną przestrzeń na nadwoziu (całą białą powierzchnię bolidu).

Pozdrawiamy,

EcoTech Team!

vmjrtp-c9fdfc8d.png

link->

Zapraszamy na nasz Fanpage, gdzie na bieżąco będziemy prowadzić relację z modernizacji naszego pojazdu przed, w trakcie jak i po zawodach!

Oraz zachęcamy do kontaktu mailowego!

link->

E-mail

There is no description yet.

There is no description yet.

Download apps
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!
Download the Zrzutka.pl mobile app and fundraise for your goal wherever you are!

Offers/auctions 1

Buy, Support.

Buy, Support. Read more

Created by Organiser:
Others
Wiara w przyszłość!
Każda osoba która wspomoże nasz projekt w wysokości 10 zł, otrzyma unikatową naklejkę ze swoim nazwiskiem (lub nazwą firmy) na naszym bolidzie.
10 zł

Sold: 39

Ended

Comments 13

 
2500 characters