Opracowanie raportu: Aspiracje młodych Polaków
Opracowanie raportu: Aspiracje młodych Polaków
Our users created 1 240 644 fundraisers and raised 1 388 039 160 zł
What will you fundraise for today?
Description
O tym jaka przyszłość demograficzna czeka Polskę w dużej mierze zdecydują aspiracje życiowe i rodzinne młodych Polek i Polaków. O tym ile dzieci rodzić się będzie w Polsce za 10-15 lat zdecyduje Pokolenie określane coraz częściej mianem "Z-tek", Pokolenia Z lub Pokolenia internetu - iGen, czyli dzisiejsi nastolatkowie i młodzi dorośli.
O tym jacy są dzisiejsi młodzi ludzie, urodzeni już po upowszechnieniu się internetu, nie znający życia bez smartfonów pisze się ostatnio coraz więcej, a w debacie publicznej na ich temat fakty mieszane są z mitami i wyobrażeniami. Ich obraz kreślony piórem dzisiejszych 40 i 50 - latków, czyli przedstawicieli poprzednich pokoleń X i Y jest raczej negatywny.
Jacy są naprawdę?
W 2023 roku Instytut POKOLENIA przeprowadził badania (ilościowo-ilościowe) na temat tego jacy są młodzi ludzie i jakie mają aspiracje życiowe (w tym rodzinne). Niestety wnioski z tych badań nie zostały opublikowane ze względu na likwidację Instytutu.
Przy pomocy wolontariuszy, korzystając z faktu, że baza danych z tego badania jest dostępna jako Otwarte Dane, przeanalizowaliśmy te wyniki. Wnioski z nich wynikające są bardzo, bardzo ciekawe.
Przygotowaliśmy segmentację młodych ludzi na podstawie ich aspiracji życiowych. Wyróżniliśmy 6 segmentów, czyli grup w ramach których młodzi są do siebie podobni. Oto one:
- rodzinni optymiści
- relacyjnie wycofani
- zdystansowani racjonaliści
- marzący o rodzinie
- silne kobiety
- samotni marzyciele
Opisaliśmy częściowo 2 pierwsze w zwiastunie raportu. Zachęcamy do zapoznania się z nim
https://www.instytutpokolenia.org/aspiracje-mlodych/
Chcemy opracować pełny raport, opisujący szczegółowo wszystkie segmenty.
Aby to zrobić, potrzebujemy Waszego wsparcia finansowego.
Stwórzmy go razem !
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.