id: z8g2a2

"Zmora" - filmowa adaptacja Mistrza i Małgorzaty reż. Maria Magdalena Jeziorowska

"Zmora" - filmowa adaptacja Mistrza i Małgorzaty reż. Maria Magdalena Jeziorowska

Our users created 1 226 573 fundraisers and raised 1 349 112 726 zł

What will you fundraise for today?

Description

Zbieramy środki finansowe, które pomogą nam spiąć budżet potrzebny do wyprodukowania krótkometrażowego filmu pt. “Zmora”. Produkcja ta stworzona zostanie przez studentów Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach.


Nasz film jest adaptacją kultowej powieści Mistrz i Małgorzata autorstwa M. Bułhakowa, która w całości zostanie zrealizowana w czarno-białej stylistyce lat ‘50. Film skupia się na związku Małgorzaty i Mistrza. Po raz pierwszy ich burzliwy związek zostaje sportretowany z perspektywy Małgorzaty. Główna bohaterka rozdarta jest pomiędzy mało angażującym życiem ze swoim Mężem, a rozwijającym się związkiem z mało przewidywalnym Mistrzem. Jej romans doprowadza ją do tragicznego wyboru pomiędzy stabilną przyszłością, a byciem kochaną. Film w całości czerpie z magii wykreowanej przez samego Bułhakowa. Małgorzata egzystuje w świecie rzeczywistym, jak i w dosłownym Piekle.


Imię lub nick każdej osoby, która dorzuci się na naszą zrzutkę będzie dodane do podziękowań w napisach końcowych filmu.


Poniżej przedstawiamy trójkę realizatorską naszej etiudy.


Reżyseria - Maria Magdalena Jeziorowska

o0e120686ad974fa.jpegStudentka II roku Reżyserii filmowej w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyła Organizację Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w tej samej szkole. Pracuje przy etiudach studenckich oraz filmach pełnometrażowych. Wyreżyserowała trzy filmy krótkometrażowe - Imitacja (2017), Najpiękniejsza (2020) oraz Biała Dama (2022). Film "Imitacja" zajął I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie "Mój pomysł na film" w kategorii Scenariusz oraz miał swoją projekcje podczas Festiwalu Filmowego "FEEDBACK Female Film Festival" w Toronto w Kanadzie w 2018 roku. W swoich filmach poszukuje ciekawych bohaterek, zmagającymi się z często pomijanymi w polskim filmie problemami.

Zaprezentowane w galerii kadry pochodzą ze strony Shotdeck, z filmów Ed Wood (1994), Zimna Wojna (2018), The Shallows (2016), La Notte (1961) i stanowią inspirację wizualną dla twórców.


Zdjęcia - Aneta Bochnacka

c46f9355854a05b9.jpegStudentka II roku realizacji obrazu w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego. Absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. W tym roku broni tytułu magistra z realizacji obrazu na Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi za pomocą 30 minutowego dyplomu (Połączenie) z udziałem takich aktorów jak Danuta Stenka i Mirosław Zbrojewicz. Autorka zdjęć do filmów krótkometrażowych (Szukam, Czarny Bez, Martwi, Biała Dama, Natura Rzeczy, Agata i Duchy, Stacja, Morderstwo w bibliotece), dokumentalnych czy innych form audiowizualnych takich jak teledyski (Anioły Ich Troje) i spektakle teatralne ( Lunapark, Linia czasu). Laureatka Nagrody publiczności na festiwalu Szarlotka-film festiwal.Finalistka Grand Press Photo 2015.

Zrealizowała kilka krótkometrażowych produkcji m.in.: “Najlepiej czyta się w deszczowe dni” (2016), “Stacja” (2015), “Agata i duchy” (2018). Pracowała przy takich produkcjach jak: “Kurier” reż. Władysław Pasikowski, Kolej na miłość reż Miguel Veleza, “The Hero” i “Fikołek” reż. Milena Dutkowska, “Szeptucha” i “Noc za dnia” reż. Katarzyna Sikorska. Pracowała przy takich produkcjach jak: “Kurier” reż. Władysław Pasikowski, Kolej na miłość reż Miguel Veleza, “The Hero” i “Fikołek” reż. Milena Dutkowska, “Szeptucha” i “Noc za dnia” reż. Katarzyna Sikorska


Kierownictwo produkcji - Marcin Kamiński

ued7d990b06fc861.jpegStudent Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego na pierwszym roku kierunku Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej. Swoje doświadczenie organizacyjne zdobywał w Stowarzyszeniu Mosaic, zajmującym się promocją i wspieraniem młodych twórcych wizualnych. Jest jednym z jego założycieli i pełni w nim funkcję koordynatora projektów oraz osoby odpowiedzialnej za prowadzenie grantu w ramach Europejskiego Korpusu Solidarności. Zorganizował łącnie 6 wystaw z mieszanych dziedzin audiowizualnych "Zwierciadło duszy" (2018), "Sieć Połączeń" (2019), "Atmopshere of the Spring" (2021), "Korzenie I" (2021), "Korzenie II" (2022) oraz nadchodzącą wystawę w ramach Cracow Art Week "Turele. Truby kowunikacji". Współpracował z takimi instytucjami kultury jak: Muzeum Krakowa, MOCAK, SCKM, czy Dom Utopii. Pracował przy następujących szkolnych etiudach studenckich - “Powrót” reż. Rafał Skoneczny, "Testimony of dissapointment" reż. Magda Synoradzka, "Blue Hotel" reż. Maciek Idczak.

There is no description yet.

There is no description yet.

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Donations 30

 
Omiotki
100 zł
 
Kamil
100 zł
 
Agencja Artystyczna Certus
770 zł
 
Agata gie
20 zł
 
Dad
2000 zł
 
Hidden data
50 zł
 
Barbara mucha
50 zł
 
Hidden data
hidden
 
Hidden data
hidden
 
Hidden data
hidden
See more

Comments 7

 
2500 characters