id: zfsn3m

Transport wagonu Di nr 3850 KED Breslau (KPEV).

Transport wagonu Di nr 3850 KED Breslau (KPEV).

Inactive donations - the required operation of the Organiser of the fundraiser. If you are an Organiser - log in and take the required action.

Our users created 1 226 154 fundraisers and raised 1 348 081 726 zł

What will you fundraise for today?

Description

Wyprodukowano mnie w roku 1891 w firmie „L. Steinfurt” w Królewcu. Jestem wagonem pasażerskim Di nr 3850 KED Breslau (KPEV). Użytkowano mnie jeszcze w latach 30 później z takich czy innych powodów trafiłem do nieistniejących już Zakładów w Lubaniu Śląskim gdzie sprzedano mnie do celów gospodarczych. Wagon był przystosowany do przewozu rannych żołnierzy na wypadek wojny. Stan zachowania można uznać za niezły biorąc pod uwagę wiek. Znawcy twierdzą, że wagon zachował się w niezmiennym stanie od czasu zejścia z taśmy produkcyjnej. Pewnie zastanawiacie, się Państwo, po co ratować i ściągać wagon skoro nie posiada on układu biegowego i cięgłowego odpowiedź jest tylko jedna, bo takie elementy można pozyskać chociażby z eksploatowanych jeszcze wagonów przez przedsiębiorstwa utrzymania nawierzchni kolejowej. Ponadto jest to bardzo cenny wagon i należy go zachować do celów muzealnych. Prosimy o wsparcie, które pozwoli na przemieszczenie wagonu z obecnej lokalizacji na teren Gminnej Bocznicy Jaworzyna Śląska – Pastuchów. Wpłaty można również dokonać na konto bankowe SMKJ : Nest Bank PL 89 2530 0008 2006 1021 5200 0001. Za okazane wsparcie serdecznie dziękujemy.

English below:

Wyprodukowano mnie w roku 1891 w firmie „L. Steinfurt” w Królewcujestem. Jestem wagonem pasażerskim Di nr 3850 KED Breslau (KPEV). Użytkowano mnie jeszcze w latach 30 później z takich czy innych powodów trafiłem do nieistniejących już Zakładów w Lubaniu Śląskim gdzie sprzedano mnie do celów gospodarczych. Wagon był przystosowany do przewozu rannych żołnierzy na wypadek wojny. Stan zachowania można uznać za niezły biorąc pod uwagę wiek. Znawcy twierdzą, że wagon w niezmiennym stanie od czasu zejścia z taśmy produkcyjnej. Pewnie zastanawiacie, się Państwo, po co ratować i ściągać wagon skoro nie posiada on układu biegowego i cięgłowego odpowiedź jest tylko jedna, bo takie elementy można pozyskać chociażby z eksploatowanych jeszcze wagonów przez przedsiębiorstwa utrzymania nawierzchni kolejowej. Ponadto jest to bardzo cenny wagon i należy go zachować do celów muzealnych. Prosimy o wsparcie, które pozwoli na przemieszczenie wagonu z obecnej lokalizacji na teren Gminnej Bocznicy Jaworzyna Śląska – Pastuchów.

There is no description yet.

There is no description yet.

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Donations 7

 
Ariel Ciechański
25 zł
 
Hidden data
25 zł
 
Hidden data
14 zł
 
Hidden data
hidden
 
Piotr R
hidden
 
Hidden data
hidden

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!