id: zvhtju

Transport samolotu MiG-21PF od Aidpol Fundacja do Kielc (Fundacja Żelazny Orzeł - Kielce Air Collection)

Transport samolotu MiG-21PF od Aidpol Fundacja do Kielc (Fundacja Żelazny Orzeł - Kielce Air Collection)

Our users created 1 226 159 fundraisers and raised 1 348 092 137 zł

What will you fundraise for today?

Description

NA WSTĘPIE, TRADYCYJNIE JUŻ, BĘDĘ SIĘ STARAŁ ZNIECHĘCIĆ WAS DO WSPARCIA TEJ ZBIÓRKI.

Jeśli dysponujesz pieniędzmi, i chcesz po prostu komuś pomóc - KONIECZNIE poszukaj INNEJ zbiórki w której chodzi o pomoc w przezwyciężeniu problemów zdrowotnych, w walce o życie, czy też byt, to najważniejsze zbiórki, moja ZUPEŁNIE nie należy do tej kategorii...


Ale jeśli masz w sobie marzyciela, który choć odrobinę interesuje się lotnictwem, i masz możliwości i chęci by wesprzeć MÓJ cel - ZAPRASZAM SERDECZNIE!


Rok 2024 w Kielce Air Collection (Baza Zbożowa) upłynąć miał pod znakiem samolotu MiG-21PF o numerze bocznym 0703 (tak, wiem na zdjęciu jest inny, ale faktyczny numer tego egzemplarza to 0703). I mam nadzieję, że mimo komplikacji zdrowotnych które napotkałem - TAK BĘDZIE (to one były powodem opóźnienia, planowanego początkowo na kwiecień transportu, teraz celujemy w jesień!).


Właśnie ten samolot, dzięki uprzejmości i pomocy Aidpol Fundacji znaleźć ma się w Kielcach. Będzie to ozdoba i główny eksponat Kielce Air Collection prowadzonej przez zarejestrowaną w 2024 roku Fundację Żelazny Orzeł (bo i MiG ten jest takim trochę Żelaznym Orłem przecież).


Ale zanim MiG przywędruje do Bazy Zbożowej, gdzie mieści się Kielce Air Collection (zapraszam na www.kielceaircollection.eu, przedsięwzięcie działa już od ponad dwóch lat, i ma się coraz lepiej, dotychczas finansowane było przeze mnie), czeka mnie największe do tej pory wyzwanie logistyczne(i finansowe), czyli transport samolotu MiG-21PF. Tak, nigdy tego nie robiłem, i jestem lekko onieśmielony tym wyzwaniem. Ale przecież musi się udać!


Dlatego powstała ta zbiórka, która ma pomóc osiągnąć CEL. Transport samolotu jest prawdziwym wyzwaniem. Trzeba rozmontować płatowiec - zdjąć skrzydła, załadować elementy na przyczepę niskopodłogową, przewieźć bezpiecznie na miejsce docelowe (Baza Zbożowa w Kielcach), i ponownie złożyć samolot. Operacja ta może szacunkowo kosztować ok 20 000 zł. Na kwotę tą składają się koszty wynajęcia samochodu z przyczepa niskopodłogową, dźwigów w miejscu startu i w Kielcach, profesjonalnej ekipy technicznej, posiadającej odpowiedni sprzęt i umiejętności by podczas rozmontowywania samolotu nie dokonać żadnych uszkodzeń (nie ma obecnie planów by ulatniać ten egzemplarz, ale pamiętać należy, że i samoloty obecnie latające - Lim-2 "602" and SBLim-2 "006", tez miały okresy kiedy wydawało się, że ich los jest już przesadzony i dokonają żywota na pomnikach, a dziś są ozdobą niejednych pokazów lotniczych).


Zapraszam do współpracy przy tym przedsięwzięciu, które, tego jestem pewien, wzbogaci kulturalnie ofertę Kielce Air Collection, Bazy Zbożowej i Kielc! (bo przecież wokół samolotu planowanych jest szereg działań - ma nie tylko wyglądać, ale być ogniskiem wokół którego gromadzić się będą fani lotnictwa, i techniki). Ale poza tym, może być doskonałym nośnikiem reklamowym - jeśli jakaś firma czy instytucja chciałaby wesprzeć ten cel - czytaj dalej...


W ramach wsparcia, proponuję także (do indywidualnego ustalenia), reklamę podczas transportu (zainstalowaną na naczepie z samolotem). Wydaje mi się, że to ciekawa i niebanalna forma, którą można kreatywnie wykorzystać.Bo przecież nie ma chyba osoby, która nie obejrzałaby się za transportem całego samolotu myśliwskiego ... a właśnie temu towarzyszyć może baner z nazwą Twojej firmy, czy marki! Intrygujące, prawda?

Transport będzie także szeroko dokumentowany, co oznacza, że pomimo tego, iż trwać ma kilka(naście?) godzin, materiały które powstaną podczas tego wydarzenia, wykorzystywać będzie można przez kolejne miesiące czy nawet lata.


A co kiedy już dotrze do Kielc? Samolot od Aidpol Fundacji będzie prezentowany w Bazie Zbożowej, gdzie mieści się Kielce Air Collection prowadzone przez Fundację Żelazny Orzeł. Planowane są cykliczne imprezy z MiG-iem w roli głównej. Ma też być wizytówką akcji charytatywnej "Lecimy z pomocą MiGiem" w ramach której Aidpol Fundacja i Fundacja Żelazny Orzeł będą wspólnie prowadziły akcje pomocowe. Mottem Aidpol Fundacji jest "Pomaganie tym, którzy tego potrzebują". I w pełni się z tym hasłem identyfikujemy i pod tym hasłem będziemy wspólnie działać.


I pomimo, że to samolot z rodowodem wywodzącym się z ZSRR, pamiętajmy, że historia tego egzemplarza związana jest wyłącznie z Lotnictwem Polskim, a naszego nieba strzegli na nim nasi piloci, obsługiwali go nasi technicy. I ma służyć temu, by nawet będąc częścią ekspozycji w Kielce Air Collection, nadal nieść pomoc - także tym, którzy cierpią wskutek agresji Rosji na Ukrainę.


Niewykorzystane na transport fundusze, zostaną przekazane na cele Aidpol Fundacji i Fundacji Żelazny Orzeł (obie nie posiadają pracowników, więc wszelkie środki przekazywane na obie fundacje przeznaczone są na realizację działań statutowych).


Dodam jeszcze, że dotychczas założyłem dwie zrzutki, jedną na zakup fotela katapultowego (i z niewielką pomocą zrzutka.pl cel ten zrealizowałem - https://www.kielceaircollection.eu/2022/05/05/fotel-katapultowy-martin-baker-mk-4/), drugą na złożenie oferty na samolot MiG-17PF z Ostrowca Świętokrzyskiego - który później w niejasnych okolicznościach znalazł się w rękach kogoś z otoczenia Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej ogłaszającej konkurs. Ale cel - samolot - mimo że inny, właśnie został przecież osiągnięty!


Zakładam, że trafiłeś tu, bo interesujesz się lotnictwem. Więc także jeśli masz jakieś elementy wyposażenia MiG-21PF, panele, zegary, przełączniki, skontaktuj się ze mną. Kabina 0703 jest mocno zdekompletowana...


W międzyczasie zakupiłem panel ARK10 który znajdzie się w kabinie, oraz ekran Radaru RP (zdjęcia w galerii).


A ponieważ w pracach nad założeniem Fundacji Żelazny Orzeł niejednokrotnie mówiłem, że chcę by jej działalność nie ograniczała się do organizacji kolekcji lotniczej, a skupiała także na działaniach charytatywnych, chciałem zaznaczyć - zupełnie nie po to by się chwalić - lecz by zaznaczyć, że deklaracje mają poparcie w działaniu, iż w roku 2024 Fundacja Żelazny Orzeł przekazała na różnego rodzaju zbiórki (dotyczące walki o życie i zdrowie) kwotę większą, niż udało mi się zebrać w 3 organizowanych do tej pory zrzutkach(na fotel katapultowy, na zakup MiG-17PF z Ostrowca, i obecnej na pokrycie kosztów transportu MiG-21PF) :). Dobro wraca!



O TYM MiG-u-21PF o numerze bocznym 0703, który znajdzie się w Kielcach

Ten egzemplarz od 1964 do 1988 r. służył w polskich Siłach Powietrznych, m.in. w 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego „Warszawa”.

  1. Numer seryjny:
  2. MiG-21PF, 760703
  3. Numery taktyczne:
  4. 703 - w początkowym okresie eksploatacji
  5. 0703
  6. Data produkcji:
  7. Brak danych
  8. Data dostawy:
  9. 26.10.1964 r.
  10. Użytkownicy i okres użytkowania:
  11. 26.10.1964 r. - 00.00.0000 r., JW 1524 (62 plm OPK)
  12. 00.00.0000 r. - 07.01.1971 r., JW 1757 (13 plm OPK)
  13. 07.01.1971 r. - 23.09.1974 r., JW 1593 (1 plm OPK)
  14. 00.00.0000 r. - 15.03.1980 r., JW 1901 (39 plm OPK)
  15. 22.12.1978 r. - 30.08.1988 r., JW 1593 (1 plm OPK)
  16. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
  17. 23.09.1974 r. - 00.00.0000 r., LZR-3


There is no description yet.

There is no description yet.

Location

The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
The world's first card for receiving payments. The Payment Card.
Find out more

Donations 4

 
Agata K
100 zł
 
Cezary Adach
100 zł
 
Ernest Kamiński
20 zł
 
Rafal Chmiel
50 zł

Comments

 
2500 characters
Zrzutka - Brak zdjęć

No comments yet, be first to comment!