id: np6nxp

„Klawiatura nauczyciel”, oto ona! Nauka pisania, czytania i mówienia jednocześnie, w wieku 2 do 5 lat - również samodzielnie.

„Klawiatura nauczyciel”, oto ona! Nauka pisania, czytania i mówienia jednocześnie, w wieku 2 do 5 lat - również samodzielnie.

Nasi użytkownicy założyli 1 155 922 zrzutki i zebrali 1 199 877 970 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

 „Klawiatura nauczyciel”, oto ona!

Nauka pisania, czytania i mówienia jednocześnie,

w wieku 2 do 5 lat - również samodzielnie. To oczywiste!

Patentowanie urządzenia .



Po dwóch latach prób, konsultacji i poczynionych inwestycji dokonałem profesjonalnego opisu technicznego elektronicznej konstrukcji urządzenia. Do dzisiaj nie mogę pojąć, dlaczego ten instrument na świecie jeszcze nie istnieje, przecież to oczywiste.

Jak to działa?… Oto chwila banału jego zasady działania:

Posiada on charakter podświetlanej i mówiącej klawiatury, która uczy mówić, czytać i pisać...

Ale też trochę szczegółowiej…

Działa w dwóch wersjach. Albo nauczyciel (rodzic) podświetla poszczególne klawisze literowe sterując zdalnie za pomocą identycznej komputerowej klawiatury - pilota, albo dzieje się to automatycznie z pomocą edukacyjnej gry komputerowej już bez udziału nauczyciela...

W czasie wykonywanych zabaw każdy klawisz zostaje na krótko podświetlany w trakcie prostych metodycznych dyktand, każdy klawisz komputerowej klawiatury dziecka wydaje też przy jego naciskaniu dźwięk danej przyciskanej litery (głośnik w klawiaturze). Do tego dołącza się adekwatna animacja wideo, jak również efekty świetlno - dźwiękowe zachęcające do zabawy i do wciskania podświetlanych klawiszy, to jest do wykonywania, rejestrowania, wpisywania w komputerze, na ekranie słówek i znaczeń - tym samym zaliczania kolejnych zadań i doskonalenia alfabetycznych umiejętności.

Urządzenie jest odpowiednio dopasowane do poziomu dziecka dwuletniego, jak i do poziomu bardziej zaawansowanego. Jego zasadą działania jest wywoływanie udziału w zabawie, w formie wciskania podświetlanych liter i jednocześnie intuitywnego, naturalnego naśladowania, wypowiadania zasłyszanych zwrotów, sylab i liter przez uczące się dziecko. W odpowiednio metodycznie i animacyjnie dopracowanych, zaprogramowanych wersjach urządzenia może i powinno mieścić się kilkaset do kilku tysięcy słów, zwrotów i pojęć, które uczeń automatycznie przyswaja wyświetlając je w edytorze tekstu („na komputerze”) i oglądając program wideo. Zalicza w ten sposób kolejne zadania, to jest wciśnięte i przeliterowane wyrazy i zwroty. Wielokrotność jako dyktando powtarzanych słów, sylab i liter, dalej liter wyświetlanych i przywoływanych jednocześnie na klawiaturze, oraz tekstów realizowanych w edytorze tekstu - wpływa na zdolność zapamiętywania i rozpoznawania liter, kojarzenia składowych części mowy, a dalej stopniowo rozwijaną zdolność literowo sylabowej koordynacji, nabywaną zdolność czytania i posługiwania się literami. Dziecko może także, jak najbardziej - manualnie - ręcznie kopiować i kreślić litery, także czytać dołączone do programów zabaw materiały książkowe. Kluczową jednak i zasadniczą funkcją i celem metodycznym wynalazku jest nabycie umiejętności pisania, rozumianego jako świadome posługiwanie się literami. A tę umiejętność dziecko powinno już móc wykształcić w dużym stopniu w wieku świadomego posługiwania się mową, korzystając ze swoich naturalnych zdolności.


Całość zabawy posiada – koniecznie - również charakter nauki mówienia, także pewnej określonej treści i fabuły - podejmowanych dziecięcych zagadnień, które towarzyszą definiowaniu określonych dziecięcych pojęć i motywują do dalszego zdobywania wiedzy, to jest pokonywania kolejnych etapów i odkryć poprzez zwyczajne wciskanie liter i zaliczanie przygotowanych i podświetlanych na klawiaturze literowych sekwencji i kontynuowanie kolejnych zadań.

Pełen, liczący 70 stron tekst opisu zgłoszeniowego zastrzeżonej elektronicznej konstrukcji ze schematami, nadany do urzędu patentowego jest do wglądu, wraz z dokumentem przyjęcia na stronie internetowej https://www.facebook.com/groups/378980827685663 , dostępny również poprzez możliwość kontaktu mailowego [email protected].

Przed zgłoszeniem urządzenia w urzędzie patentowym w Warszawie w lipcu 2022 badane były przez rzeczników patentowych istniejące, będące w stanie techniki urządzenia i według wstępnych przeglądów urządzenie to w tej formie na świecie jeszcze nie istnieje. Przy tym - na pewno najwyraźniej (!) - nie funkcjonuje!... Jakkolwiek na rynku chińskim istnieją urządzenia wynalazki stosujące podobną technikę podświetlania klawiszy (zaznaczone i przytoczone w opisie zgłoszeniowym), - te służą jednak do innych celów.

Od dnia zgłoszenia i zastrzeżenia wynalazku w lipcu bieżącego roku zamierzam, po ewentualnym otrzymaniu patentu w Polsce - w trakcie okresu 12 miesięcy liczonych od daty dokonanego już zgłoszenia patentowego (tak zwanego pierwszeństwa zgłoszeniowego) - rozszerzyć ochronę zgłoszeniową na inne kraje poprzez zgłoszenie międzynarodowe procedurą PCT. Na obecnym etapie konieczny jest jednak fizyczny prototyp dwóch klawiatur urządzenia wraz z ewentualnym nagraniem kilku odcinków poglądowej wersji gry wideo, dla zademonstrowania dwóch jego możliwości użytkowania.


Piotr Oses

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 1

 
Dane ukryte
ukryta

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!