id: 88yhut

Polska na pieszo zamiast #E3😊✌️💚

Zrzutka została wyłączona przez organizatora
Wpłaty nieaktywne - wymagane działanie Organizatora zrzutki. Jeśli jesteś Organizatorem - zaloguj się i podejmij wymagane działania.
Ta zrzutka nie ma jeszcze skarbonek
Dodaj skarbonkę do zrzutki

Nasi użytkownicy założyli 1 151 001 zrzutek i zebrali 1 196 274 734 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

#E3dlaPolaków

O NAS

Milka i Marmol, czyli my, dwójka zapaleńców, którzy mają niecny plan pokonania europejskiego szlaku pieszego E3 w czasie ok. 7 miesięcy. Jednak zanim przejdziemy do głównego tematu, kila słów o nas.

Pasjonujemy się górami oraz biegami górskimi. Na swoim koncie mamy już niejeden ultramaraton i niejedną wędrówkę.

Tylko w 2019 roku wspólnie zrobiliśmy 27 szczytów Korony Gór Polski w 5 dni i 9 godzin i 4minuty. Dodatkowo Marmol ukończył dwa „biegi potwory”: STUMILAKA – 178km 9400 przewyższeń i Bieg 7. Szczytów 240km i 7700, a Milka bieg KBL 110km i 3600. Trenujemy 5-6 razy w tygodniu, łącząc przyjemne z pożytecznym. Zazwyczaj nasze długie wybiegania, wychodzenia bądź „wyjeżdżania” rowerowe planujemy tak, by zwiedzać najpiękniejsze zakamarki okolicy, w której aktualnie się znajdujemy. Dodatkowo po takim treningu możemy zrobić research pobliskich knajpek, restauracji czy schronisk w poszukiwaniu najlepszych smakołyków.

Wcześniej swoimi osiągnięciami i odkryciami zarówno noclegowymi jak i kulinarnymi, dzieliliśmy się ze znajomymi i rodziną na swoich prywatnych profilach, jednak uznaliśmy, że nadszedł czas by podzielić się tą piękną pasją i wiedzą z szerszym gronem. Stąd pomysł na bloga, który raczkuje od czerwca tego roku, a do odwiedzin którego serdecznie zapraszamy:

www.wdrodzedo.pl

a także fp:

i instagram:

O PROJEKCIE

Europejski długodystansowy szlak pieszy oznaczonym symbolem E3, jest znakowanym szlakiem turystycznym, jednym z 11 europejskich szlaków wędrówkowych.

Przebieg szlaku

E3 łączy brzegi Atlantyku z Morzem Czarnym. Jego długość wynosi ok. 7200 km w 12 krajach: Turcji, Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, na Słowacji, w Polsce, Czechach, Niemczech, Luksemburgu, Belgii, Francji i Hiszpanii.

W Turcji i Rumunii trasa szlaku nie jest jeszcze zaplanowana, ani tym bardziej wyznakowana w terenie.

Odcinek z Węgier do wschodniej części Niemiec pokrywa się w większości z przebiegiem dawnego Międzynarodowego Górskiego Szlaku Przyjaźni Eisenach – Budapeszt, który włączono w trasę E3 po upadku socjalizmu w Europie wschodniej.

W Bułgarii pokrywa się z trasą szlaku Kom-Emine, który przebiega cały kraj grzbietami Starej Płaniny.

Przebieg szlaku w Polsce

Szlak E3 w Polsce składa się z 2 odcinków: sudeckiego i karpackiego. Pierwszy prowadzi przez większość pasm górskich Sudetów z Jakuszyc (koło Szklarskiej Poręby) do Boboszowa (koło Międzylesia). Jest znakowany kolorem niebieskim (jedynie odcinki łącznikowe prowadzące do granicy państwa kolorami zielonym  i żółtym. Długość tego etapu to ok. 300 km.

Odcinek karpacki jest połowę krótszy, z długością około 160 km.

#E3dlaPolaków, bo tak z przymrużeniem oka nazwaliśmy ten projekt, (ale również dlatego że jako pierwsi spróbujemy go przejść)obejmuje trasę prowadzącą przez 12 krajów Europy:

-Hiszpania (ok.840km)

-Rumunia (ok. 670km)

-Bułgaria (ok. 700km)

-Turcja(400km)

Razem ok 7200km trekkingu.

Zamierzamy rozpocząć z początkiem marca i iść(ok.30-40km dziennie) do września. Podróż obejmie wyznaczony szlak z Santiago de Compostela do Stambułu w Turcji. Odcinek turecki, podobnie jak rumuński, nie jest jeszcze wyznaczony, ale po przeanalizowaniu trasy i wytycznych, uznaliśmy, że damy radę się z nimi uporać.

PROJEKT W LICZBACH

2 OSOBY

12 KRAJÓW EUROPEJSKICH

200 DNI TREKKINGU

7200 KILOMETRÓW

START: 05.03.2020

Z własnych funduszy przeznaczyliśmy 32 000 zł i brakuje jeszcze 30 000 zł, stąd nasza prośba o zbiórkę.

CO Z TEGO BĘDZIE?

Zanim wyruszymy, czekają nas spore przygotowania. Kompletowanie sprzętu, butów, których potrzeba będzie ok 12 par. Musimy również wytyczyć miejsca do których zostaną dostarczone. Wyznaczyć punkty w których będziemy nocować(poza namiotem, który awaryjnie będziemy mieć przy sobie.) Prócz niezbędnych do przetrwania rzeczy, chcemy zabrać ze sobą mnóstwo „pomocy” do ładowania sprzętów takich jak telefon, laptop, kamerka. Zaplanowaliśmy, że będziemy wam zdawać relacje w miarę możliwości regularnie z poszczególnych miejsc na mediach społecznościowych, poza tym zbierzemy materiały, którymi podzielimy się po zakończeniu projektu.

Szukając materiałów do wyprawy, okazało się, że jest ich naprawdę niewiele. Uznaliśmy zatem, że powstanie przewodnika po szlaku znacznie ułatwi kolejnym wędrującym przygotowania. Oprócz tego jest to szlak turystyczny więc widoków zapewne nam nie zabraknie. Aby podzielić się z wami tymi cudeńkami natury, zamierzamy zmontować film z kamerek go pro. Będzie on z dwóch perspektyw-okiem Milki i Marmola. Wyprawa ma również na celu promowanie turystyki pieszej, zdrowego stylu życia, poznaniu Europy turystycznie oraz promocji Polski i zachęcenie do jej zwiedzania.

EDIT:

Po rocznych przygotowaniach projekt wystartował tak jak zakładaliśmy, w marcu 2020r. Wszyscy jednak wiemy, co zaraz po tym wydarzyło się na świecie i zatrzymało również nas na szlaku. O początku naszej przygody możecie przeczytać u nas na blogu :

Nie zamierzamy jednak spocząć na laurach i zakończyć naszych poczynań tuż na starcie, w związku z czym ponownie rozpoczęliśmy przygotowania. Ze względu na warunki pogodowe w każdym z krajów, wyruszamy na szlak również wiosną lecz 2021r. Dzięki pracy jaką mogliśmy podjąć po powrocie do kraju, a także dzięki wsparciu sponsorów ponownie udało nam się odłożyć część kwoty. Stąd zmniejszyliśmy kwotę zbiórki jaka będzie nam potrzebna do ukończenia projektu z 30 000 do 16 000.

Jeśli i w tym roku, pojawiły by się komplikacje, które w jakiś sposób uniemożliwią nam przejście aż tylu krajów, DONT ŁORY, wyruszymy, pokazując wam jeden, ale za to jakże piękny kraj ;) Polska to nasze "wyjście awaryjne" ;) Najpierw obejdziemy ją po granicznych szlakach turystycznych w jedną stronę, a później jeszcze kilka innych szlaków m. in. Świętokrzyski czy Szlak Orlich Gniazd😉Tak czy siak będzie gdzie chodzić i co podziwiać. Jednocześnie zmniejszy to nieco kwotę potrzebną do ukończenia projektu.

Z góry dziękujemy wam za wsparcie, zarówno to mentalne jak i to finansowe. Mamy nadzieję, że ponownie będziecie nam towarzyszyć po wyruszeniu w drogę.

STAN NA DZIEŃ STARTU 21.04.2021

Zaakceptowaliśmy sytuację w kraju i na świecie w jakiej się znaleźliśmy i postanowiliśmy nie zużywać energii na walkę z tym faktem, a przekierować ją na wybór celów, które są bardziej osiągalne. Parafrazując Marka Kamińskiego:

#E3dlaPolaków to byłaby całkiem niezła historia, ale opowiemy wam lepszą...😊✌️

Zapnijcie pasy i do zobaczenia na szlaku 😜Chodźcie z nami zobaczyć Polskę z trochę innej strony. 😊✌️

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Przyjmuj wpłaty gdziekolwiek jesteś.
Dowiedz się więcej

Skarbonki

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!