id: 95ywca

Ratujmy Historię Polskiej Motoryzacji !!

Ratujmy Historię Polskiej Motoryzacji !!

Wpłaty nieaktywne - wymagane działanie Organizatora zrzutki. Jeśli jesteś Organizatorem - zaloguj się i podejmij wymagane działania.

Nasi użytkownicy założyli 1 146 187 zrzutek i zebrali 1 193 906 563 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności2

  • Dziś odwiedziła Nas Pan Leszek wraz córką i przywiózł pozostałości swojego ukochanego Mikrusa.
    Przy okazji tak ważnego wydarzenia nie omieszkała też się pojawić zaprzyjaźniona ekipa z TVP3 Poznań :-)

    W linku poniżej możecie Państwo obejrzeć reportaż, który transmitowano w Teleskopie.


    https://poznan.tvp.pl/45672409/na-ratunek-60letniemu-mikrusowi
    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki


Twój wkład w Historię Polskiej Motoryzacji

3a8a778f6fa80a1c5a3aaf21e50c1ea8.png

Nadrzędnym celem mojego projektu jest wybudowanie „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa” w Fiałkowie pod Poznaniem. W kompleksie planowane jest Muzeum Polskiej Motoryzacji oraz jedyna w Polsce (a piąta w Europie) szkoła z internatem, kształcąca mechaników motocyklowych i rekonstruktorów starych pojazdów. Pragnę, aby to nowoczesne centrum edukacyjne stało się kuźnią wysoko kwalifikowanych rzemieślników, którzy będą wizytówką polskiego szkolnictwa zawodowego.

ec0f7a2114153f926b7aec4fda112a7e.JPG

Aby wspomóc realizację zadań projektu w lutym 2016 roku powstała Fundacja „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa”. To wielki krok, który ułatwi pozyskiwanie osób i funduszy. Jednak czas nagli i zanim fundacja rozwinie skrzydła priorytetowym zadaniem jest wybudowanie pomieszczenia garażowego dla kilkuset pojazdów, które stoją pod chmurką i czekają na odrestaurowanie. Odpowiednie zabezpieczenie tych perełek polskiej motoryzacji pozwoli im dotrwać momentu, gdy trafią do Muzeum Motoryzacji.

442b03206c2b0feca486647f3b4cb87d.JPG

We wszystkich moich działaniach nie jestem sam, pomagają mi moi przyjaciele i znajomi.

Zwracamy się do wszystkich osób, które chcą wspomóc popularyzację pięknej historii polskiej motoryzacji i ocalić ją od zapomnienia.

Prosimy o wsparcie w zebraniu funduszy na realizację pierwszego etapu projektu czyli na budowę dużego pomieszczenia dla zabezpieczenia zbiorów motocykli.

Pamiętajmy wszyscy, że zgodnie z cytatem z książki Piotra Pluskowskiego: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości”. Całkowicie się z tym zgadzam. Więc szanujmy i kochajmy naszą historię motoryzacji.

21508fc26b00fe8476aef6421daa13de.png

To ja – Zbigniew Kopras, ogromny fan motoryzacji, projektodawca Centrum Motoryzacji Historycznej w Polsce.

e7d5895f0706ac12f30536fc416b4ee7.jpg

Od 1981 roku zajmuję się mechaniką samochodową. W 1994 roku otworzyłem w Fiałkowie koło Poznania Okręgową Stację Kontroli Pojazdów. Obecnie mieści się ona w nowoczesnej hali, w której przeprowadza się wszystkie możliwe typy badań technicznych. Stacja nazywana jest „Magicznym miejscem” powszechnie znanym w okolicach Poznania i spopularyzowanym w wielu publikacjach prasowych oraz programach telewizyjnych.

fccea04f5cda1049ee1e38cc5695ad2f.jpg

Moja pasja to stare pojazdy, szczególnie produkcji polskiej. Zbieram je od końca lat 90-tych. Od 2004r. zajmuję się tworzeniem profesjonalnej kolekcji pojazdów zabytkowych. Gromadzę je, odrestaurowuję, biorą udział w rajdach. Pasja kolekcjonerska pozwoliła mi stworzyć ogromną Kolekcję-Skansen motoryzacyjnych unikatów, samochodów i motocykli. Aktualnie w garażach, na strychach zgromadziłem historyczne egzemplarze pojazdów, które jeździły po polskich drogach, a także unikaty na skalę światową. Polonezy, w tympolicyjny; Syrenki, w tym jedna z autografem Bohdana Łazuki, bohatera filmu „Kochajmy Syrenki”. Najliczniejsze są Fiaty 126p i 125p w różnych wersjach.

5d0e8c99176011bd4854c6f7e8ee23b1.JPG

Perełkami w zbiorach jest sześć Mikrusów, z czego jeden w idealnym stanie oraz unikalna replika wersji Cabrio. Łącznie kolekcja liczy 330 motocykli, kilkanaście polskich motorowerów, 52 małe Fiaty, 11 dużych Fiatów, 8 Polonezów, 11 Tarpanów, 4 Syreny, 5 Mikrusów. Zgromadziłem też części do nich. Wszystkie są starannie posegregowane i uporządkowane. Prawdziwa skarbnica.

1851382f8b9b55f7df3a08217fa09fd0.jpg

By wszystko tworzyło całość, a skansen miał swą duszę, zbieram różne rzeczy z czasów PRL-u. Są to przedmioty związane z tamtą epoką, takie jak znaki drogowe, dokumenty oraz rzeczy świadczące o luksusie w tamtym czasie: radia - Szarotka, Stolica, tranzystor Koliber, adapter Bambino, magnetofon szpulowy ZK - 120 oraz szczyt marzeń- kolorowy telewizor.

db7bf5f98301fc7a023c5e6dfc8ba81d.JPG

Od wielu lat pracuję z młodzieżą, konsekwentnie dążę do stworzenia podwalin pod profesjonalne kształcenie mechaników motocyklowych i rekonstruktorów starych pojazdów. Doprowadziłem do wpisania zawodu - mechanik motocyklowy - na listę zawodów MEN. W wyniku decyzji MEN, 1 września 2015r. ruszyła klasa mechaników motocyklowych w Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu.

1f7a9794159f423d11f7122ea81ab860.JPG

bbeb359c2f225392a104e782ae093ca0.png

Kontakt / Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=BpZEVKyGik8https://www.youtube.com/watch?v=aiXjf9sfyjkhttps://pl-pl.facebook.com/pages/SMSSiM-Mikrus/133162116751314http://poznan.tvp.pl/24660926/tarpan-jak-nowyhttp://klasyczny.com/kopras/

Na co konkretnie potrzeba gotówki?

Odnośnie budżetu i rozpowszechniania informacji o moim projekcie to chciałbym nadmienić, że podana kwota jest konkretnie wyliczona na zakupienie pod budowę garażu 40m x 10m, który mamy w planie.

Plany na zabudowę już uzyskaliśmy także pierwszy krok już jest.

Potrzebne materiały do wybudowania garażu:

szalunki

cegły

konstrukcja stalowa

zadaszenie

bramy wjazdowe

okna

instalacja elektryczna

Szukamy też firm i sponsorów, którym pomożemy w promocji dzięki naszej pracy.

Jeżeli uda się nam uzbierać więcej to będzie można przyspieszyć budowę, a może nawet restaurację poszczególne pojazdy zabytkowe bo niestety niektóre są w stanie złomu co i tak jest wielkim szczęściem, że jeszcze są na świecie!

Naszym celem jest dotarcie do ludzi, którzy interesują się zabytkową motoryzacją oraz takich co lubią piękne samochody i podróże za ich kierownicą. To co robimy od wielu lat jest po to aby uświadomić ludzi jaką mamy piękną historię motoryzacji i żebyśmy starali się ją chronić, zostawić coś dal potomnych.

Zapraszamy wszystkich chętnych do odwiedzin skansenu, a wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy za pomoc.

Kontakt ze wspierającymi będziemy mieć za pomocą:

http://www.faccebook.com/zbyszek.kopras

https://www.facebook.com/events/730337627108089/

Skrzynki pocztowej, fundacji „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa”,

Telefonicznie lub na żywo

Media regionalne

Wszelkie zmiany i postępy w projekcie będziemy ogłaszać na portalu

http://www.facebook.com/zbyszek.kopras

gazetach regionalnych, jeżeli będzie to możliwe to również telewizji i imprezach tematycznych.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 48

MB
Michał Bargiel
1 000 zł
CP
Czesław Paczkowski
200 zł
MK
Małgorzata Kuźba
200 zł
MP
Marlena Powałowska
100 zł
ŁP
Łukasz Polak
100 zł
JH
Jakub Hałas
100 zł
PC
Piotr Choczaj
100 zł
JO
Jerzy Osinski
100 zł
GJ
Gucio Jacek
100 zł
PR
Przemysław Rosada
100 zł
Zobacz więcej

Komentarze 13

 
2500 znaków