id: 28987a

Postprodukcja filmu i realizacja wystawy "Obrzęd, atak, jazda" / Post-production of the film and realization of the exhibition "Rite, raid, ride"

Postprodukcja filmu i realizacja wystawy "Obrzęd, atak, jazda" / Post-production of the film and realization of the exhibition "Rite, raid, ride"

Nasi użytkownicy założyli 1 215 813 zrzutek i zebrali 1 317 395 076 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

Szanowni Państwo,


Zbieramy na przyszłość naszego projektu! Aby ukończyć post-produkcję filmu potrzebujemy Waszego wsparcia na m.in kolor-korekcję, montaż, kompozycję muzyczną i animację efektów specjalnych. 

Marzymy o tym, aby pełna odsłona została przedstawiona publiczności w dwóch formach:

  • wystawy, której częścią będzie m.in wielo-kanałowa instalacja wideo
  • samodzielnie funkcjonującego filmu krótkometrażowego 


W podzięce za Państwa darowiznę i chęć wsparcia realizacji projektu zaprosimy Państwa na przedpremierowy pokaz filmu w Warszawie, a dla tych, którzy nie będą mieli i miały okazji obejrzeć trailera projektu podczas wystawy " Niepokój przychodzi o Zmierzchu" kuratorowanej przez Magdalenę Komornicką, w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki - udostępnimy mailowo link do obejrzenia go online. 


O CZYM JEST NASZ PROJEKT?

Centrum Drogi Mlecznej eksplodowało. Nie wiemy dlaczego. Wiemy, za to, że wybuchło w kształt klepsydry, która przypomina o czasie uciekającym coraz szybciej przez dziurkę. Nie wiemy też, dlaczego to, w czym żyjemy, wygląda i funkcjonuje właśnie w taki sposób. Nie wiemy bardzo wielu rzeczy na temat wszystkiego, w czym uczestniczymy (tu wymieniam tysiąc zjebanych powodów przez które cierpimy codziennie). I nie będziemy pytać, o to, skąd przychodzimy, kim jesteśmy, co to znaczy bo uczestniczki i uczestnicy warsztatów też tego nie wiedzą. Ale wiemy jedno. Że ta błyskotliwa boginka, kolorowy ptak, zjawa w szpilkach, radioaktywne ciało, przybyte z kosmosu, które przebywa znikąd, niewiadomo czy było pytane o przybycie, czy samo poczuło potrzebę odwiedzin, wywołuje w uczestniczkach przebłyski świadomości problemów współczesności. Gest ciała generuje znaczenie, każdy szept, dotyk, spojrzenie prosto w oczy, choreografia rąk, taniec, uśmiech, zostają przedstawione jako czynniki zapobiegające destrukcyjnemu wpływowi interfejsowej wyobraźni.


Jest to praca w konwencji poetyckiego filmu balansującego na granicy estetyk - nurtu arthouse i dokumentacji performansu dokamerowego. Praca łączy wątki z różnych porządków i czasów: rytuały i technologia, wierzenia i nauka, mitologie i science fiction. W filmie poruszane są watki przeciążenia rzeczywistością usieciowienia, utraty kontaktu z własnym ciałem i emocjami, poszukiwania transcendencji i wspólnoty poprzez udział w rytuałach i obrzędach.


Dla wszystkich zainteresowanych kim jesteśmy przedstawiamy nasz biogram:

Oom - czyli imię osoby pierwotnej, dysk jest out of memory, bez pamięci, czyli współpraca Weroniki Wysockiej i Oskara Pawełko. Jesteśmy duetem artystycznym zamieszkałym w Warszawie i Berlinie.


Weronika Wysocka, ur. w Słupsku, ukończyła ASP w Warszawie, studiowała także na Universität der Künste w Berlinie i Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie. Jej prace były pokazywane m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, TOP Photography Museum Tokio, Backehause Art Complex Miami. W 2021 r , razem z innymi nominowanymi, otrzymała nagrodę Spojrzenia Deutsche Banku.


Oskar Pawełko, ur. w Suwałkach, pracuje z fotografią, wideo i performance. Swoje prace pokazywał dotychczas w Galeria Serce Człowieka (2020) i podczas Fotofestiwal Łódź (2021). Współpracował jako performer do prac grupy Young Girl Reading Group “Mouthless Part II” (2020) “LALIA” (2021). W 2021 debiutował jako reżyser światła do spektaklu Michała Borczucha “Przemiany”. Mieszka i pracuje w Berlinie.


Dotychczas wspólnie udało nam się stworzyć słuchowisko pod tytułem "Wyobraź to sobie - warsztaty z gilgotania fantazji” dla dzieci i rodziców z Ukrainy i Polski w SDK Słonecznik oraz ekspozycję fotograficzną ‘’Ha!Ha!Ha!Thrashing!’’ podczas festiwalu Krakers w Krakowie. 



CREDITS


Obsada

Alicja Nauman jako Uczestniczka warsztatów

Andrzej Szpindler jako Strażnik Porządku Algorytmu (senior)/Uczestnik warsztatów

Antek Wysocki jako Strażnik Porządku Algorytmu (junior)

Delfina Tlałka jako Zorza Kurwica/Uczestniczka warsztatów 

Katarzyna Szugajew jako Ghost of a Genius

Łukaszka Staszkiewicz jako Uczestniczka warsztatów 

Marek Elas jako The Man-Child/Uczestnik warsztatów 

Mirosława Krymska jako Information in Chainz/Uczestniczka warsztatów 

Olga Ostachowicz jako Uczestniczka warsztatów

Oskar Pawełko jako Sik/Uczestnik warsztatów 


Głosy

Dorian Bednarski jako Strażnik Porządku Algorytmu

Sylvia Harley jako The Man-Child


Scenariusz i Reżyseria

Oom


Zdjęcia

Jan Jurczak


Produkcja

Oom

Malina Fiszer


Mistrz oświetlenia

Grzegorz Wełnicki 


Casting

Oom


Kostiumy 

Oom (Sik)

Planeta Kuz (Sik)

Tomasz Umbras (moroświry)

Weronika Wood (uczestnicy warsztatów oraz Ghost of a Genius)


Charakteryzacja 

Weronika Zielińska


Charakteryzacja Sik i The Man-Child

Oom 


Drugi Reżyser (przestrzeń warsztatów)

Tymon Nogalski 


Asystent kamery

Tomasz Grzymała


Realizacja dźwięku

Zofia Mazurek 


Realizacja nagrań głosów

Haraldur Thrastarson

Michał Ścibior

Wieloślad Studio


Montaż zwiastuna 

Oom 

Jan Jurczak


Muzyka do zwiastuna 

Tomasz Duda 


Kolor korekcja

Ata Helvacioglu


Mastering dźwięku

Michał Ścibior

Wieloślad Studio


Współpraca ze strony Nowego Teatru 

Michał Głaszczka

Olga Drygas


Realizacja oświetlenia (Nowy Teatr)

Katarzyna Parczewska-Białek


Montaż biteków scenicznych (Nowy Teatr)

Grzegorz Karkowski

Ireneusz Krupiński


Demontaż biteków scenicznych (Nowy Teatr)

Katarzyna Parczewska-Białek

Wojciech Sadowski


Obsługa zwyżki (Nowy Teatr)

Olgierd Dobraszak


Współpraca ze strony Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki

Magdalena Komornicka

Michał Kubiak 


Współpraca ze strony Warsaw Towers 

Tomasz Żukowski 


Catering 

Słuszna Strawa 

Wioletta Wysocka


Pomoc na planie scen Strażnika Porządku Algorytmu

Artur Wysocki 


Projekt powstaje dzięki wsparciu

Little Beast - Wynajem Sprzętu Filmowego 

LULU PRODUCTION SP. Z O.O.

Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku 

Nowy Teatr

Piramida Film

Studio Flesz

Stypendium Funduszu Popierania Twórczości ZAIKS-u.

The Warsaw Towers

Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki 



Podziękowania

Dorota Ciecholewska

Gustaw Grygoruk 

Jędrzej Nowicki 

Justyna Cerkaska

Karol Grygoruk 

Kuba Krysiak 

Luśka Żagałkiewicz

Łukasz Ronduda 

Maciej Niemojewski 

Marta Bacewicz 

Natan Kryszk

Olga Cerkaska 


W ścieżce dźwiękowej zacytowany został fragment “No tears left to cry” Ariany Grande od 00:00:48:03 do 00:01:20:16 



English below:

Dear All,


We are raising funds for the future of our project! In order to complete the post-production of the film, we need your support for ex. for color-correction, editing, music composition and special effects animation. 


We dream that the full release of the project will be presented to the public in two forms:

  • an exhibition, which will include, among other things, a multi-channel video installation
  • an independently functioning short film 


In gratitude for your donation and willingness to support the realization of the project, we will invite you to a pre-premiere screening of the film in Warsaw, and for those who will not have and opportunity to watch the trailer of the project during the exhibition " Anxiety Comes at Dusk" curated by Magdalena Komornicka, at Zachęta - National Gallery of Art, we will provide a link to watch it online via email. 


WHAT IS OUR PROJECT ABOUT?

The center of the Milky Way has exploded. We don't know why. What we do know is that it exploded into the shape of an hourglass, which reminds us of time escaping faster and faster through a hole. We also don't know why what we live in looks and functions the way it does. We don't know many things about everything we participate in (here I list a thousand fucked up reasons by which we suffer every day). And we won't ask where we come from, who we are, what it means because the workshop participants don't know that either. But we do know one thing. That the brilliant goddess, the colorful bird, the phantom in stilettos, the radioactive body, arriving from outer space, which stays out of nowhere, unknown whether it was asked to come or felt the need to visit on its own, evokes flashes of awareness of contemporary problems in the participants. The gesture of the body generates meaning, every whisper, touch, look straight into the eyes, choreography of the hands, dance, smile, are presented as factors preventing the destructive influence of the interface imagination.


The work is in the convention of a poetic film balancing on the border of aesthetics - the arthouse trend and docu-cam performance documentation. The work combines themes from different orders and times: rituals and technology, beliefs and science, mythologies and science fiction. The film explores themes of reality overload of networking, loss of contact with one's own body and emotions, the search for transcendence and community through participation in rituals and ceremonies.


For anyone interested in who we are, here is our bio:

Oom - meaning the name of the primal person, "the disc is out of memory", a collaboration between Weronika Wysocka and Oskar Pawelko. We are an artistic duo residing in Warsaw and Berlin.


Weronika Wysocka, born in Slupsk, graduated from the Academy of Fine Arts in Warsaw, and also studied at the Universität der Künste in Berlin and the Bezalel Academy of Arts and Design in Jerusalem. Her works have been shown at the Museum of Modern Art in Warsaw, Zachęta National Gallery of Art in Warsaw, TOP Photography Museum Tokyo, Backehause Art Complex Miami, among others. In 2021 , together with other nominees, she received the Deutsche Bank's Views Award.


Oskar Pawełko, born in Suwałki, works with photography, video and performance. He has so far shown his work at the Heart of Man Gallery (2020) and during Fotofestiwal Łódź (2021). He collaborated as a performer for Young Girl Reading Group's works "Mouthless Part II" (2020) "LALIA" (2021). In 2021 he made his debut as light director for Michal Borczuch's performance "Transformations". He lives and works in Berlin.


So far, together we have managed to create a radio play titled "Imagine it - a workshop on guillotining fantasies" for children and parents from Ukraine and Poland at SDK Słonecznik; and a photographic instaltion ''Ha!Ha!Ha!Thrashing!" during the Krakers festival in Krakow.



CREDITS

Cast

Alicja Nauman as a workshops participant

Andrzej Szpindler as the Guardian of the Algorithm Order (senior) /a  workshop participant

Antek Wysocki as the Guardian of the Algorithm Order (junior)

Delfina Tlałka as Zorza Kurwica / workshop participant

Katarzyna Szugajew as the Ghost of a Genius

Łukaszka Staszkiewicz as a workshop participant

Marek Elas as The Man-Child / a workshop participant

Mirosława Krymska as Information in Chainz / a workshop participant

Olga Ostachowicz as a workshop participant

Oskar Pawełko as Sik / a workshop participant


Voices

Dorian Bednarski as the Guardian of the Algorithm Order

Sylvia Harley as The Man-Child


Written and directed by

Oom


Director of Photography

Jan Jurczak


Production

Oom

Malina Fiszer


Gaffer

Grzegorz Wełnicki


Casting

Oom


Costumes

Oom (Sik)

Planet Kuz (Sik)

Tomasz Umbras (MoroWorms)

Weronika Wood (workshop participants and the Ghost of a Genius)


Makeup effects artist

Weronika Zielińska


Characterization of Sik and The Man-Child

Oom


Second Director (workshop space)

Tymon Nogalski


Location scouting

Oom


Camera assistant

Tomasz Grzymała


Sound production

Zofia Mazurek


Making voice recordings

Haraldur Thrastarson

Michał Ścibior

Wieloślad Studio


Editors of the trailer

Oom

Jan Jurczak


Music for the trailer composer

Tomasz Duda


Color Correction

Ata Helvacioglu


Sound Mastering

Michał Ścibior

Wieloślad Studio


Cooperation (Nowy Teatr)

Michał Głaszczka

Olga Drygas


Lighting coordination (Nowy Teatr)

Katarzyna Parczewska-Białek


Technical assistance (Nowy Teatr)

Grzegorz Karkowski

Ireneusz Krupiński

Katarzyna Parczewska-Białek

Wojciech Sadowski


Boost assistance (Nowy Teatr)

Olgierd Dobraszak


Collaboration (Zachęta - National Gallery of Art)

Magdalena Komornicka

Michał Kubiak


Cooperation (Warsaw Towers)

Tomasz Żukowski


Catering

Słuszna Strawa

Wioletta Wysocka


Help on the set of the Guardian of the Algorithm Order

Artur Wysocki


Special Thanks

Dorota Ciecholewska

Gustaw Grygoruk

Jędrzej Nowicki

Justyna Cerkaska

Karol Grygoruk

Kuba Krysiak

Luśka Żagałkiewicz

Łukasz Ronduda

Maciej Niemojewski

Marta Bacewicz

Natan Kryszk

Olga Cerkaska


The trailer music quotes "No tears left to cry" by Ariana Grande from 00:00:48:03 till 00:01:20:16 


The project is created thanks to the support

Little Beast - Wynajem Sprzętu Filmowego 

LULU PRODUCTION SP. Z O.O.

Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku 

Nowy Teatr

Piramida Film

Studio Flesz

Stypendium Funduszu Popierania Twórczości ZAIKS-u.

The Warsaw Towers

Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki 



Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Dowiedz się więcej

Oferty/licytacje 2

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Wpłaty 21

 
Dane ukryte
ukryta
 
Natalia JestwWarszawie
50 zł
 
Dane ukryte
50 zł
 
Julita
50 zł
 
Patryk
50 zł
 
Dane ukryte
100 zł
 
karola
500 zł
 
Błażej F
100 zł
 
Dane ukryte
200 zł
 
Dane ukryte
ukryta
Zobacz więcej

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!