Postprodukcja filmu i realizacja wystawy "Obrzęd, atak, jazda" / Post-production of the film and realization of the exhibition "Rite, raid, ride"
Postprodukcja filmu i realizacja wystawy "Obrzęd, atak, jazda" / Post-production of the film and realization of the exhibition "Rite, raid, ride"
Nasi użytkownicy założyli 1 226 354 zrzutki i zebrali 1 348 547 131 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Szanowni Państwo,
Zbieramy na przyszłość naszego projektu! Aby ukończyć post-produkcję filmu potrzebujemy Waszego wsparcia na m.in kolor-korekcję, montaż, kompozycję muzyczną i animację efektów specjalnych.
Marzymy o tym, aby pełna odsłona została przedstawiona publiczności w dwóch formach:
- wystawy, której częścią będzie m.in wielo-kanałowa instalacja wideo
- samodzielnie funkcjonującego filmu krótkometrażowego
W podzięce za Państwa darowiznę i chęć wsparcia realizacji projektu zaprosimy Państwa na przedpremierowy pokaz filmu w Warszawie, a dla tych, którzy nie będą mieli i miały okazji obejrzeć trailera projektu podczas wystawy " Niepokój przychodzi o Zmierzchu" kuratorowanej przez Magdalenę Komornicką, w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki - udostępnimy mailowo link do obejrzenia go online.
O CZYM JEST NASZ PROJEKT?
Centrum Drogi Mlecznej eksplodowało. Nie wiemy dlaczego. Wiemy, za to, że wybuchło w kształt klepsydry, która przypomina o czasie uciekającym coraz szybciej przez dziurkę. Nie wiemy też, dlaczego to, w czym żyjemy, wygląda i funkcjonuje właśnie w taki sposób. Nie wiemy bardzo wielu rzeczy na temat wszystkiego, w czym uczestniczymy (tu wymieniam tysiąc zjebanych powodów przez które cierpimy codziennie). I nie będziemy pytać, o to, skąd przychodzimy, kim jesteśmy, co to znaczy bo uczestniczki i uczestnicy warsztatów też tego nie wiedzą. Ale wiemy jedno. Że ta błyskotliwa boginka, kolorowy ptak, zjawa w szpilkach, radioaktywne ciało, przybyte z kosmosu, które przebywa znikąd, niewiadomo czy było pytane o przybycie, czy samo poczuło potrzebę odwiedzin, wywołuje w uczestniczkach przebłyski świadomości problemów współczesności. Gest ciała generuje znaczenie, każdy szept, dotyk, spojrzenie prosto w oczy, choreografia rąk, taniec, uśmiech, zostają przedstawione jako czynniki zapobiegające destrukcyjnemu wpływowi interfejsowej wyobraźni.
Jest to praca w konwencji poetyckiego filmu balansującego na granicy estetyk - nurtu arthouse i dokumentacji performansu dokamerowego. Praca łączy wątki z różnych porządków i czasów: rytuały i technologia, wierzenia i nauka, mitologie i science fiction. W filmie poruszane są watki przeciążenia rzeczywistością usieciowienia, utraty kontaktu z własnym ciałem i emocjami, poszukiwania transcendencji i wspólnoty poprzez udział w rytuałach i obrzędach.
Dla wszystkich zainteresowanych kim jesteśmy przedstawiamy nasz biogram:
Oom - czyli imię osoby pierwotnej, dysk jest out of memory, bez pamięci, czyli współpraca Weroniki Wysockiej i Oskara Pawełko. Jesteśmy duetem artystycznym zamieszkałym w Warszawie i Berlinie.
Weronika Wysocka, ur. w Słupsku, ukończyła ASP w Warszawie, studiowała także na Universität der Künste w Berlinie i Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie. Jej prace były pokazywane m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, TOP Photography Museum Tokio, Backehause Art Complex Miami. W 2021 r , razem z innymi nominowanymi, otrzymała nagrodę Spojrzenia Deutsche Banku.
Oskar Pawełko, ur. w Suwałkach, pracuje z fotografią, wideo i performance. Swoje prace pokazywał dotychczas w Galeria Serce Człowieka (2020) i podczas Fotofestiwal Łódź (2021). Współpracował jako performer do prac grupy Young Girl Reading Group “Mouthless Part II” (2020) “LALIA” (2021). W 2021 debiutował jako reżyser światła do spektaklu Michała Borczucha “Przemiany”. Mieszka i pracuje w Berlinie.
Dotychczas wspólnie udało nam się stworzyć słuchowisko pod tytułem "Wyobraź to sobie - warsztaty z gilgotania fantazji” dla dzieci i rodziców z Ukrainy i Polski w SDK Słonecznik oraz ekspozycję fotograficzną ‘’Ha!Ha!Ha!Thrashing!’’ podczas festiwalu Krakers w Krakowie.
CREDITS
Obsada
Alicja Nauman jako Uczestniczka warsztatów
Andrzej Szpindler jako Strażnik Porządku Algorytmu (senior)/Uczestnik warsztatów
Antek Wysocki jako Strażnik Porządku Algorytmu (junior)
Delfina Tlałka jako Zorza Kurwica/Uczestniczka warsztatów
Katarzyna Szugajew jako Ghost of a Genius
Łukaszka Staszkiewicz jako Uczestniczka warsztatów
Marek Elas jako The Man-Child/Uczestnik warsztatów
Mirosława Krymska jako Information in Chainz/Uczestniczka warsztatów
Olga Ostachowicz jako Uczestniczka warsztatów
Oskar Pawełko jako Sik/Uczestnik warsztatów
Głosy
Dorian Bednarski jako Strażnik Porządku Algorytmu
Sylvia Harley jako The Man-Child
Scenariusz i Reżyseria
Oom
Zdjęcia
Jan Jurczak
Produkcja
Oom
Malina Fiszer
Mistrz oświetlenia
Grzegorz Wełnicki
Casting
Oom
Kostiumy
Oom (Sik)
Planeta Kuz (Sik)
Tomasz Umbras (moroświry)
Weronika Wood (uczestnicy warsztatów oraz Ghost of a Genius)
Charakteryzacja
Weronika Zielińska
Charakteryzacja Sik i The Man-Child
Oom
Drugi Reżyser (przestrzeń warsztatów)
Tymon Nogalski
Asystent kamery
Tomasz Grzymała
Realizacja dźwięku
Zofia Mazurek
Realizacja nagrań głosów
Haraldur Thrastarson
Michał Ścibior
Wieloślad Studio
Montaż zwiastuna
Oom
Jan Jurczak
Muzyka do zwiastuna
Tomasz Duda
Kolor korekcja
Ata Helvacioglu
Mastering dźwięku
Michał Ścibior
Wieloślad Studio
Współpraca ze strony Nowego Teatru
Michał Głaszczka
Olga Drygas
Realizacja oświetlenia (Nowy Teatr)
Katarzyna Parczewska-Białek
Montaż biteków scenicznych (Nowy Teatr)
Grzegorz Karkowski
Ireneusz Krupiński
Demontaż biteków scenicznych (Nowy Teatr)
Katarzyna Parczewska-Białek
Wojciech Sadowski
Obsługa zwyżki (Nowy Teatr)
Olgierd Dobraszak
Współpraca ze strony Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki
Magdalena Komornicka
Michał Kubiak
Współpraca ze strony Warsaw Towers
Tomasz Żukowski
Catering
Słuszna Strawa
Wioletta Wysocka
Pomoc na planie scen Strażnika Porządku Algorytmu
Artur Wysocki
Projekt powstaje dzięki wsparciu
Little Beast - Wynajem Sprzętu Filmowego
LULU PRODUCTION SP. Z O.O.
Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
Nowy Teatr
Piramida Film
Studio Flesz
Stypendium Funduszu Popierania Twórczości ZAIKS-u.
The Warsaw Towers
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
Podziękowania
Dorota Ciecholewska
Gustaw Grygoruk
Jędrzej Nowicki
Justyna Cerkaska
Karol Grygoruk
Kuba Krysiak
Luśka Żagałkiewicz
Łukasz Ronduda
Maciej Niemojewski
Marta Bacewicz
Natan Kryszk
Olga Cerkaska
W ścieżce dźwiękowej zacytowany został fragment “No tears left to cry” Ariany Grande od 00:00:48:03 do 00:01:20:16
English below:
Dear All,
We are raising funds for the future of our project! In order to complete the post-production of the film, we need your support for ex. for color-correction, editing, music composition and special effects animation.
We dream that the full release of the project will be presented to the public in two forms:
- an exhibition, which will include, among other things, a multi-channel video installation
- an independently functioning short film
In gratitude for your donation and willingness to support the realization of the project, we will invite you to a pre-premiere screening of the film in Warsaw, and for those who will not have and opportunity to watch the trailer of the project during the exhibition " Anxiety Comes at Dusk" curated by Magdalena Komornicka, at Zachęta - National Gallery of Art, we will provide a link to watch it online via email.
WHAT IS OUR PROJECT ABOUT?
The center of the Milky Way has exploded. We don't know why. What we do know is that it exploded into the shape of an hourglass, which reminds us of time escaping faster and faster through a hole. We also don't know why what we live in looks and functions the way it does. We don't know many things about everything we participate in (here I list a thousand fucked up reasons by which we suffer every day). And we won't ask where we come from, who we are, what it means because the workshop participants don't know that either. But we do know one thing. That the brilliant goddess, the colorful bird, the phantom in stilettos, the radioactive body, arriving from outer space, which stays out of nowhere, unknown whether it was asked to come or felt the need to visit on its own, evokes flashes of awareness of contemporary problems in the participants. The gesture of the body generates meaning, every whisper, touch, look straight into the eyes, choreography of the hands, dance, smile, are presented as factors preventing the destructive influence of the interface imagination.
The work is in the convention of a poetic film balancing on the border of aesthetics - the arthouse trend and docu-cam performance documentation. The work combines themes from different orders and times: rituals and technology, beliefs and science, mythologies and science fiction. The film explores themes of reality overload of networking, loss of contact with one's own body and emotions, the search for transcendence and community through participation in rituals and ceremonies.
For anyone interested in who we are, here is our bio:
Oom - meaning the name of the primal person, "the disc is out of memory", a collaboration between Weronika Wysocka and Oskar Pawelko. We are an artistic duo residing in Warsaw and Berlin.
Weronika Wysocka, born in Slupsk, graduated from the Academy of Fine Arts in Warsaw, and also studied at the Universität der Künste in Berlin and the Bezalel Academy of Arts and Design in Jerusalem. Her works have been shown at the Museum of Modern Art in Warsaw, Zachęta National Gallery of Art in Warsaw, TOP Photography Museum Tokyo, Backehause Art Complex Miami, among others. In 2021 , together with other nominees, she received the Deutsche Bank's Views Award.
Oskar Pawełko, born in Suwałki, works with photography, video and performance. He has so far shown his work at the Heart of Man Gallery (2020) and during Fotofestiwal Łódź (2021). He collaborated as a performer for Young Girl Reading Group's works "Mouthless Part II" (2020) "LALIA" (2021). In 2021 he made his debut as light director for Michal Borczuch's performance "Transformations". He lives and works in Berlin.
So far, together we have managed to create a radio play titled "Imagine it - a workshop on guillotining fantasies" for children and parents from Ukraine and Poland at SDK Słonecznik; and a photographic instaltion ''Ha!Ha!Ha!Thrashing!" during the Krakers festival in Krakow.
CREDITS
Cast
Alicja Nauman as a workshops participant
Andrzej Szpindler as the Guardian of the Algorithm Order (senior) /a workshop participant
Antek Wysocki as the Guardian of the Algorithm Order (junior)
Delfina Tlałka as Zorza Kurwica / workshop participant
Katarzyna Szugajew as the Ghost of a Genius
Łukaszka Staszkiewicz as a workshop participant
Marek Elas as The Man-Child / a workshop participant
Mirosława Krymska as Information in Chainz / a workshop participant
Olga Ostachowicz as a workshop participant
Oskar Pawełko as Sik / a workshop participant
Voices
Dorian Bednarski as the Guardian of the Algorithm Order
Sylvia Harley as The Man-Child
Written and directed by
Oom
Director of Photography
Jan Jurczak
Production
Oom
Malina Fiszer
Gaffer
Grzegorz Wełnicki
Casting
Oom
Costumes
Oom (Sik)
Planet Kuz (Sik)
Tomasz Umbras (MoroWorms)
Weronika Wood (workshop participants and the Ghost of a Genius)
Makeup effects artist
Weronika Zielińska
Characterization of Sik and The Man-Child
Oom
Second Director (workshop space)
Tymon Nogalski
Location scouting
Oom
Camera assistant
Tomasz Grzymała
Sound production
Zofia Mazurek
Making voice recordings
Haraldur Thrastarson
Michał Ścibior
Wieloślad Studio
Editors of the trailer
Oom
Jan Jurczak
Music for the trailer composer
Tomasz Duda
Color Correction
Ata Helvacioglu
Sound Mastering
Michał Ścibior
Wieloślad Studio
Cooperation (Nowy Teatr)
Michał Głaszczka
Olga Drygas
Lighting coordination (Nowy Teatr)
Katarzyna Parczewska-Białek
Technical assistance (Nowy Teatr)
Grzegorz Karkowski
Ireneusz Krupiński
Katarzyna Parczewska-Białek
Wojciech Sadowski
Boost assistance (Nowy Teatr)
Olgierd Dobraszak
Collaboration (Zachęta - National Gallery of Art)
Magdalena Komornicka
Michał Kubiak
Cooperation (Warsaw Towers)
Tomasz Żukowski
Catering
Słuszna Strawa
Wioletta Wysocka
Help on the set of the Guardian of the Algorithm Order
Artur Wysocki
Special Thanks
Dorota Ciecholewska
Gustaw Grygoruk
Jędrzej Nowicki
Justyna Cerkaska
Karol Grygoruk
Kuba Krysiak
Luśka Żagałkiewicz
Łukasz Ronduda
Maciej Niemojewski
Marta Bacewicz
Natan Kryszk
Olga Cerkaska
The trailer music quotes "No tears left to cry" by Ariana Grande from 00:00:48:03 till 00:01:20:16
The project is created thanks to the support
Little Beast - Wynajem Sprzętu Filmowego
LULU PRODUCTION SP. Z O.O.
Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
Nowy Teatr
Piramida Film
Studio Flesz
Stypendium Funduszu Popierania Twórczości ZAIKS-u.
The Warsaw Towers
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Lokalizacja
Oferty/licytacje 2
Kupuj, Wspieraj.
Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej
Organizatora:
50 zł
Kupione 5