Na nagłaśnianie przestępstw bandytów drogowych i pomoc prawną
Na nagłaśnianie przestępstw bandytów drogowych i pomoc prawną
Nasi użytkownicy założyli 1 220 938 zrzutek i zebrali 1 334 204 475 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Wkurzają Cię pędzące przez środek miasta i ryczące samochody, ale nie masz czasu nic z tym zrobić, bo zarabiasz na czynsz za wynajem mieszkania lub zbierasz na wkład własny?
Spoko, możesz na nas liczyć - będziemy działać za Ciebie. Ale teraz potrzebujemy Twojego wsparcia.
Poniżej znajdziesz:
- Opis sprawy (zarówno krótki dla zabieganych, jak i długi dla dociekliwych),
- Podsumowanie, dlaczego stan sprawy jest zagrożeniem dla zdrowia i życia Twojego, Twoich Dzieci, Rodziców, Dziadków, Przyjaciół.
- Informacje o wsparciu, którego potrzebujemy.
Gdy wrześniowej nocy trzech pijanych dwudziestoparolatków z ogromną prędkością wbiło się na Trasie Łazienkowskiej w samochód, pozbawiając życia ojca rodziny, a trójkę pozostałych jej członków być może skazując na kalectwo, łatwo jest poprzestać na wyklinaniu, jak można w takim stanie wsiąść za kółko.
Jako mieszkańcy Warszawy, mamy już dość, że w naszym mieście co weekend dochodzi do dramatycznych wypadków. Rodziny tracą ojców, dzieci nie mogą bezpiecznie dojść do szkoły. Dlatego postanowiliśmy, wziąć sprawy w swoje ręce. Opracowaliśmy zestaw postulatów, które znajdziecie poniżej. Ponadto regularnie zgłaszamy przestępców, którzy nagminnie jeżdżą po Centrum miasta z nadmierną prędkością i mogą w każdej chwili doprowadzić do katastrofy takiej jak na trasie Łazienkowskiej czy przy Woronicza, gdzie zginęli ludzie. Aby jednak być skutecznymi, potrzebujemy Waszego wsparcia na pomoc prawną i dalsze działania nagłaśniające problem.
Wiemy już, że władze nie zapewnią nam bezpieczeństwa, bo dalej infrastruktura pozwala ścigać się po mieście, a policja przez braki kadrowe jest niewydolna.
Dodatkowo w związku z naszą działalnością pojawiały się groźby skierowane do naszych członków od grup i osób biorących udział w nielegalnych wyścigach w Warszawie. Wysyłają wiadomości i komentarze z pogróżkami, a nawet jednego z naszych członków nachodzą w domu. Musimy się bronić i potrzebujemy Waszego wsparcia, by opłacić prawników i dalsze działania.
Teraz i Ty możesz się włączyć i zawalczyć o bezpieczeństwo na warszawskich drogach, bo tutaj #ChodzioŻycie Wasze i Waszych bliskich. Raz na zawsze musimy skończyć z toksyczną kulturą „jeżdżę szybko, ale bezpiecznie”.
Nasze postulaty (opis dla wnikliwych).
Ponad 5 lat temu, w lipcu 2019 r., wraz z innymi ruchami miejskimi i organizacjami niedaleko stąd – pod KPRM – zainaugurowaliśmy kampanię społeczną Chodzi O Życie. Przedstawiliśmy cztery postulaty zmian:
- Pierwszeństwo dla pieszych wchodzących na przejście
- Limit 50 km/h w terenie zabudowanym przez całą dobę
- Waloryzacja mandatów drogowych
- Skuteczna egzekucja przepisów drogowych.
Dzięki nam i innym środowiskom walczącym o poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach udało się wprowadzić w życie trzy pierwsze postulaty. Doprowadziło to znaczącej poprawy bezpieczeństwa na drogach. Polska z szarego końca unijnych statystyk przesunęła się na środek. Liczba śmiertelnych ofiar wypadków w latach 2021 – 2023 r. spadła o ponad 15%!
Jednak ostatnie tragedie (na ul. Woronicza, Trasie Łazienkowskiej czy A1) oraz statystyki potwierdzają, że jest jeszcze sporo do zrobienia. Dlatego na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiliśmy postulaty Chodzi O Życie 2.0. Są one następujące:
1.Kontrola drogowa wchodzi w XXI w. Koniec z suszeniem – czas na automatyczny nadzór!
- Pełna automatyzacja kontroli. Automatyczne rejestrowanie łamania przepisów drogowych i niestosowania się do środków karnych (np. zbyt wysoka prędkość, wykrywanie kierowców prowadzących pojazdy mimo nałożonego zakazu prowadzenia pojazdów, jazda na czerwonym świetle, nielegalne parkowanie czy jazda po buspasach) za pomocą stacjonarnych i mobilnych urządzeń automatycznych takich jak fotoradary, odcinkowy pomiar prędkości, kamery systemów ITS.
- Koniec z ostrzeganiem o kontrolach. Brak oznakowania fotoradarów, koniec ze znakami ostrzegającymi o pomiarze oraz zakaz używania środków ostrzegających o pomiarach (np. aplikacje, nawigacje czy mapy).
- Powrót urządzeń do automatycznej kontroli do samorządów. Zmiana wprowadzona w 2016 r. okazała się fatalna dla bezpieczeństwa na Polskich drogach i uniemożliwiła rozwój automatycznej kontroli przez jednostki samorządu terytorialnego. Czas naprawić ten fatalny błąd i umożliwić samorządom korzystanie z nowoczesnych narzędzi do kontroli dróg.
2.Surowsze kary!
- Zabójstwo drogowe. Wprowadzenie nowego rodzaju przestępstwa – kwalifikowanego typu wypadku z skutkiem śmiertelnym w przypadku rażącego naruszenia zasad bezpieczeństwa lub przekroczenia prędkości o ponad 50 km/h z maksymalną karą 20 lat, a także zwiększenie maksymalnego wymiaru kary do 25 lat w przypadku kierowania w stanie nietrzeźwości lub ucieczki.
- Zakaz wyścigów. Nowy typ przestępstwa – organizowanie oraz uczestnictwo w nielegalnych wyścigach na drogach publicznych.
- Przymusowa konfiskata pojazdu w razie złamania zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
- Publiczny rejestr kierujących z orzeczonym zakazem prowadzenia pojazdów. Upublicznianie danych osób wobec których orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów oraz obowiązkowa, regularna weryfikacja uprawnień do kierowania przez firmy leasingowe oraz wypożyczalnie samochodów.
3.Koniec z kursami redukującymi punkty karne i kasowanie punktów karnych po 2 latach! Najlepsza metoda na brak punktów karnych? Jazda zgodnie z przepisami. Możliwość redukcji punktów karnych na specjalnych kursach organizowanych przez Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogoowego jest demoralizująca. Kursy redukujące punkty karne zostały już raz zlikwidowane – w 2022 r. i niestety przywrócone rok później. Te furtkę służącą bandytom drogowym należy jak najszybciej zamknąć. Same WORD-y powinny znaleźć inne źródła zarobku np. kursy doszkalające. Należy również przywrócić okres 2 lat po którym kasują się punkty karne.
4.Sprawna egzekucja kar – dość kombinowania!
- Domagamy się skutecznej egzekucji obowiązujących przepisów poprzez nakładanie kar za naruszenia przepisów drogowych w uproszczonym postępowaniu administracyjnym.
5.Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego jako odrębna instytucja z własnym funduszem oraz odbudowa Policji
- Przekształcenie KR BRD w odrębną instytucję Krajowy Fundusz BRD – z własnym budżetem na poprawę BRD (Fundusz BRD). Umożliwi to dofinansowanie Państwowej Straży Pożarnej, Państwowego Ratownictwa Medycznego oraz Policyjnej Drogówki.
- Uzupełnienie wakatów w Policji – obecnie ponad 2500 w Warszawie i kilkanaście tysięcy w całym kraju! Sprawiedliwe i sprawne Państwo musi być gwarantem bezpieczeństwa, życia i zdrowia swoich obywateli!
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie https://miastojestnasze.org/stop-bandytom-drogowym/
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Patusom mówimy pa pa
Rozkład jazdy jest znany!
Kiedy zadziałacie w innych miastach? Wrocław wzywa...
Czas na skuteczną walkę z piractwem drogowym! Dziękuję za to, co robicie.
Trzymam kciuki za Wasze bezpieczeństwo, podziwiam, dziękuję.