Aktualności 2
-
Cztery dni po osiągnięciu pierwszego celu, a już możemy rozglądać się za nowym radiem dla naszego Halnego.
Wspaniale jest patrzeć jak sympatycy lotnictwa razem jednoczą się w celu przywróceniu tak wyjątkowych szybowców jakimi są Halny oraz Bekas. Kolejny raz dziękujemy wszystkim, którzy wspierają nasz projekt zarówno finansowo jak i przekazując informację o tym, że taka zrzutka ma miejsce. I tutaj specjalnie podziękowania dla mediów (oraz tych którzy się nie przyznają do tego, że są mediami). Bardzo nam pomagacie.
Pozdrawiamy i do zobaczenia na kwadracie.
-
Hura!
Nasz pierwszy sukces. Udało nam się osiągnąć pierwszy cel zrzutki.
Możemy już przystąpić do prac nad przywróceniem Halnego !
Ale to jeszcze nie koniec. Potrzebujemy Waszego wsparcia, aby szybowiec miał swoją własną radiostację oraz ubezpieczenie.
A co dalej? Nie zapominajcie, że w ramach tej zrzutki zbieramy też na Bekasa. Aeroklub Gliwicki ma niezwykłe szybowce pochowane w hangarach, pozwólmy im znów się wykręcić na termice i dostarczyć wielu emocji pilotom.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za udostępnianie, wpłaty i wsparcie projektu.
Do zobaczenia na lotnisku :)
Opis zrzutki
Szybowiec SZD-40X Halny, Perła polskiego nieba. Jedyny wyprodukowany prototyp. Szybowiec, którego historię tworzyli ludzie tacy jak Adela Dankowska, Pelagia Majewski i konstruktorzy Szybowcowych Zakładów Doświadczalnych. Jest to dwumiejscowy szybowiec z jednym kompletem sterów i przyrządów, umiejscowione w tylnej kabinie, przednia kabina jest zarezerwowana dla pasażera.
Przez ostatnie lata spokojnie był przechowywany i utrzymywany w Aeroklubie Gliwickim w stanie umożliwiającym jego szybkiego przywrócenie do lotów. W końcu po wielu latach oczekiwań tworzy się okazja, aby powrócił na niebo. Dlatego prosimy uprzejmie o Wasze wsparcie w tym projekcie. Widok Halnego wśród Cumulusów zachwyci każdego wrażliwego obserwatora i entuzjastę lotnictwa.
Ten unikalny w swojej konstrukcji szybowiec wykorzystujący różne rozwiązania w technologii budowy szybowców, był swego rodzaju kamieniem milowym rozwoju polskich konstrukcji szybowcowych. Jednak dziś wymaga pewnych nakładów finansowych.
Kosztorys:
1 cel: 4077,77
Pasy 2 komplety
Zaczep szybowcowy
Przyrządy szybowca
2 cel zrzutki: 5577,70
Radiostacja ICOM6A
3 cel zrzutki: 6877,70
Ubezpieczenie
Dane techniczne SZD-40X Halny
Oblatany: 23.12.1972
Rozpiętość skrzydeł: 20 m
Wydłużenie skrzydeł: 24,7
Powierzchnia skrzydeł: 16,11 m2
Ciężar własny: 422 kg
Ciężar do startu: 595 kg
Doskonałość: 43 przy 94 km/h
Vne: 240 km/h
Na szybowcu tym wykonano szereg lotów rekordowych:
1) 01.08.78 A. Dankowska (E. Gorzelak) D 100 km - 126,3 km/h
2) 02.06.19179 St. Witek (J. Kochańczyk) rekord PL DCP 320 km 108,6 km/h
3) 04.05.1980 A. Dankowska (S. Piątek) D500 93,7 km/h
4) 14.05.1980 P. Majewska (V. Malcher) odległościowy DCP 617,43 km
Jeśli udałoby się nam zrealizować cel zbiórki na Halnego, to będziemy Was chcieli jeszcze poprosić o wsparcie w uruchomieniu Szybowca SZD-35 Bekas.
Ten szybowiec, wyprodukowany w zaledwie dwóch latających egzemplarzach, został zaprojektowany na zlecenie Aeroklubu NRD, jako następca szybowca SZD-9E Bocian. Miał to być szybowiec szkolny zbliżony charakterystyką do szybowca SZD-30 Pirat. Do dziś zachowała się tylko jedna sztuka i podobnie jak Halny stan techniczny pozwala na szybkie przywrócenie do lotu.
Szybowiec ten jest bardzo przyjemny w pilotażu i prosty. Jest to więc kolejna niepowtarzalna perełka Gliwickiego Hangaru, której miejsce jest również między Cumulusami.
Kosztorys:
4 cel zrzutki: 10995,40
Pasy 2 komplety
Zaczep szybowcowy
Przyrządy pokładowe
5 cel zrzutki: 12256
Ubezpieczenie
Dane techniczne SZD-35 Bekas:
Oblatany: 29.11.1970
Rozpiętość skrzydeł: 15,9 m
Wydłużenie skrzydeł: 12,9
Ciężar własny: 335 kg
Ciężar całkowity: 540 kg
Doskonałość: 27,4 przy 84 km/h
Vmin: 60 km/h
Vne: 220 km/h
Jeżeli uda nam się zrealizować cele które pozwolą na uruchomienie poszczególnych szybowców, to będzie możliwość uzyskania przeszkolenia na dany typ szybowca dla pilotów z licencją SPL. Dopuszczenie do przeszkolenia na poszczególny typy zależą od decyzji HT która zostanie podjęta w oparciu o dotychczasowe doświadczenie i umiejętności Pilota. Wymagany będzie również lot weryfikujący przed przeszkoleniem.
Liczymy gorąco na Wasze wsparcie!
Z lotniczym pozdrowieniem:
Członkowie Aeroklubu Gliwickiego
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Wpłacający 42
Dane ukryte
Dane ukryte
Komentarze 2

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!
Nagrody
Mail z podziękowaniem za wsparcie
Wyślemy Ci indywidualnego maila z podziękowaniem za wsparcie.
wybrano 7 razy
przewidywana dostawa: 12 marca, 2021

Unikalna Pocztówka z Halnym/ Unique Postcard
Wyślemy unikalną pocztówkę z grafiką stworzoną przez naszego kolegę Dawida Drobika, prezentującą szybowiec Halny. Indywidualnie podziękujemy za Twoje wsparcie.
wybrano 9 razy
przewidywana dostawa: 31 marca, 2021

Unikalna naszywka Halnego/ Unique Stripe
Wyślemy unikalną naszywkę z szybowcem Halnym zaprojektowaną przez kolegę Dawida Drobika. Również będzie wysłana pocztówka z naszymi podziękowaniami.
wybrano 11 razy
przewidywana dostawa: 31 marca, 2021

Plakat B2 z Halnym/ Unique poster
Wyślemy Ci unikalny plakat w wymiarze B2 z szybowcem Halny. Grafikę przygotował specjalnie nasz kolega Dawid Drobik.
przewidywana dostawa: 31 marca, 2021

Lot zapoznawczy szybowcem za wyciągarką
Zwycięzca będzie mógł odbyć lot szybowcem za wyciągarką po kręgi na lotnisku Aeroklubu Gliwickiego.
Nasi użytkownicy założyli
645 042 zrzutki
i zebrali
Przepraszam z całego serca, że wypisuje pod czyjąś zrzutką. Kochani bardzo proszę was o wsparcie. Przez Covid jestem w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Mam bardzo duże zadłużenia. Jest szansa na wyjazd do pracy za granicę i w ten sposób utrzymać rodzinę lecz bez pomocy finansowej nie jest to możliwe. Zostało nam tylko kilka dni. Dziękuję
Trzymam kciuki za powodzenie zbiórki. Chętnie się nim przelecę :-)