id: 6mfyyb

Spektakl Operowy "Głos Ludzki" w wersji Site Specific

Spektakl Operowy "Głos Ludzki" w wersji Site Specific

Nasi użytkownicy założyli 1 231 631 zrzutek i zebrali 1 364 477 476 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności1

  • Miło nam ogłosić, że do naszego zespołu dołącza debiutantka: scenograf Monika Matys.

    Monika jako asystentka współpracowała z naszą reżyser i kostiumograf (Anną Zwiefką) przy operach realizowanych dla Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonia Podkarpackiej w Rzeszowie: "La Forza del Merito" oraz "Kopciuszek", w 2020 r. realizowała również video art - finałowy oddcinek naszego "Decameronu".

    KgkN83Eebxg1rwLc.jpg

    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.

Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.

Opis zrzutki

O PROJEKCIE


"Głos Ludzki" to kolejny projekt Fundacji SmarT.eatr, w którym połączymy światy: OPERY, PERFORMANCE, MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH, MODY, POPKULTURY i HISTORII. Wydarzenie site specific, w którym widzowie będą mogli znaleźć się bardzo blisko muzyków, stając się integralną częścią spektaklu, statystami mocno zintegrowanymi z koncepcją scenografii.


Wykorzystamy jednoaktową operę Francisa Poulenca, aby przenieść się do Waszyngtonu w intymne kulisy jednego z największych skandali lat 60., który do dziś wywołuje liczne kontrowersje, dyskusje i teorie spiskowe. My jednak pozostaniemy poza blaskiem fleshy i wielkiej polityki, po to by zbliżyć się do głównej bohaterki w najbardziej intymnym i najtragiczniejszym momencie jej życia- tuż przed śmiercią.


Ax9fbxb55GsAxS0N.jpg

Zależy nam na realizacji pełnowymiarowego kameralnego projektu, jak najwyższej wartości, dlatego nie zadowalamy się wersją półkoncertową, ale chcemy zrealizować kompletną (choć minimalistyczną) scenografię i kostiumy- 2 zmiany kostiumu, aby w pełni pokazać tranzycję głównej bohaterki.


O FUNDACJI



Powstaliśmy w 2020 z inspiracji pomysłem teatru instagram: SmarT.eatr autorstwa czwórki międzynarodowych artystów: Anny Zwiefki, João Carvalho Aboima, Kamila Sudoł i Marina de Lucas. 

Jacy jesteśmy? SMART ! 

Pomagamy artystom opowiadać historie- STWARZAMY MOŻLIWOŚCI.

Nie boimy się SMART.technologi i mediów społecznościowych- "LUBIMY JE". 

Stawiamy na komunikację!- TWORZYMY TEATR NOWEJ KOMUNIKACJI.

Uwielbiamy dobry design- PODĄŻAMY ZA TRENDAMI.

Wierzymy i ufamy w talent młodych artystów- ICH GOTOWOŚĆ DO PROWADZENIA POWAŻNYCH PROJEKTÓW.

Działamy międzynarodowo- NIE ZNAMY GRANIC.

Jesteśmy młodzi! Z łatwością adaptujemy się do zmiennej rzeczywistości- JESTEŚMY ELASTYCZNI !

NIE BOIMY SIĘ WYZWAŃ


NASI TWÓRCY


AyXjGR61YlFnnMPT.jpgANNA ZWIEFKA reżyser / kostiumograf

Stypendystka Istituto Europeo di Design 2014/2015 oraz Stypendium Twórczego Ministra Kultury 2020. Ukończyła Krakowską

ASP, Verona Opera Academy, Istituto Europeo di Design w Rzymie. Uczestniczyła w programie kształcenia młodych talentów

Fondazione Franco Zeffirelli we Florencji. W ciągu 10 lat kariery pracowała jako kostiumograf i reżyser oraz asystent kostiumografa i reżysera w teatrach takich jak: Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie (spektakle: „Wilhelm Tell”, „Goplana”,

„Dracula”, „Giselle”, „Peter Grimes”, "Pinokio") Teatro dell Maggio Musicale Fiorentino we Florencji (”La Traviata”), Arena di Verona (”Turandot”), Teatro Sociale w Como (”Viaggio a Reims”), Wuzhen Theatre Festival w Chinach (”The Fairy Queen”), The New Generation Festival w Florencji (”Don Giovanni”, „Henry V”), Filharmonia Podkarpacka (”La Forza del Merito”, „La Cenerentola”), Filharmonia Krakowska (”Demeter”) i wielu innych. Od 2015 r. współpracuje z zespołem Kinesis Contemporary Dance Company z Florencji (spektakle „Carmen” i „Carmen 2.0”, „rEvolution”, „Trip to Mars”, „The Moon”, "Demeter" i „Le Villi Ballady i romanse”.) Od 2018 równolegle do kariery artystycznej rozwija działalność akademicką jako wykładowca projektowania scenografii dla opery na Akademii Sztuk Pięknych Krakowie. Doświadczenie producenckie zdobyła pracując przy projektach realizowanych z Kinesis Contemporary Dance Company, oraz produkując 3 projekty SmarT.eatr: "Decameron", "Boska-NieBoska Komedia" oraz "Le Villi Ballady i Romanse". Od 2023 r. współpracuje z festiwalem tańca i ruchu Move on Together Israeli Way.


PqAUCn1cmzfhaQbK.jpgJulia MALIK - sopran

Urodzona w Krakowie, ukończyła studia magisterskie w zakresie gry na wiolonczeli w Hochschule für Musik und Theater Hamburg w klasie światowej sławy wiolonczelisty prof. Arto Norasa, w tym czasie była także członkiem orkiestry Hamburger Symphoniker. Uzyskała następnie dyplom magisterski specjalności “śpiew solowy” w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Katarzyna Oleś-Blachy. Odbyła podyplomowy staż w Liedklasse Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart prowadzonej przez prof. Cornelisa Witthoeffta i prof. Teru Yoshihara oraz była stypendystką Norwegian Artistic Research w “Griegakademiet” Uniwersytetu w Bergen (Norwegia). Julia Malik za swą pracę artystyczną otrzymała wiele nagród i stypendiów mn.: Ministra Kultury i Dziedziectwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Miasta Krakowa, Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, Bischöfliche Studeinforderung Cusanuswerk Bonn, Deutscher Akademischer Austausch Dienst, Yehudi Menuhin Live Music Now, Lions Club Nike Warszawa, Morningside Music Bridge Calgary, Stuart Holland Memorial Canadian Scholarship, Fundacji Sapere Auso oraz Rotary International. Jako solistka operowa wykonywała role takie jak Romilda (Serse), La Contessa (Le Nozze Di Figaro), Pamina (Die Zauberflöte), Donna Elvira (Don Giovanni), Alcina (Orlando Paladino), Elisetta (Il Matrimonio Segreto), Hanna (Straszny Dwór), Liu (Turandot), Flora (La Traviata), a także Angelina (La Cenerentola w Teatrze Hordaland w Bergen). W repertuarze oratoryjno-pieśniowym występowała na wielu festiwalach w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech, Norwegii, Finlandii, Japonii i Chinach mn.: Klassik Online Festival der Bergedorfer Zeitung, Chopin Gesellschaft Hamburg, Internationale Festspillene Bergen, Carloforte Music Festival, Voice and Piano Chamber Music Festival Kraków, Internationaler Musiksommer Lenk, Internationale Sommerkademie Prag-Wien-Budapest, Hölderlin Tage - Akademie Des Gesprochenes Wortes Stuttgart, Neue Musik Festival für Neues Musiktheater Stuttgart, Sibelius Festival (Ambasada Finlandii w Warszawie). Do jej partnerow kameralnych należy wielu znakomitych pianistów mn. Piotr Różański, Witold Wilczek, Hubert Rutkowski, Sijia Ma, Kamila Łopatka, Roland Hagemann, Mariko Sakonju.W latach 2015 - 2019 odbyła serię tournee koncertowo-operowych w 28 salach koncertowych i teatrach Poly Grand Theatre w Chinach oraz Japonii. W ubiegłym roku brała udział w światowym prawykonaniu dramatu muzycznego Painted Skin for large ensamble, soprano and bass Yu Xinga w Filharmonii Krakowskiej, utworu zainspirowanego operą chińską i stworzonego do libretta na podstawie Strange Tales Pu Songlinga. Julia Malik jest również Dyrektorem ds. Współpracy Azjatyckiej w Polskim Stowarzyszeniu Muzyków Kameralistów, konsultantem ds. muzycznych w Nordic Ice Theatre Bergen, była prezesem zarządu Sunrise Bridge Music Production - firmy promującej klasyczną muzykę europejską w krajach azjatyckich, a od roku pełni funkcję Tours Projects Manager w TACT International Art Management.


jnnGhF3RGSpEk0Wv.jpgMONIKA MATYS - scenograf !!! DEBIUT !!!

Monika Matys ‒ urodzona w 1998 roku w Częstochowie. Studia ukończyła w 2022 roku na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, kierunek scenografia. Dyplom z wyróżnieniem uzyskała u prof. Małgorzaty Komorowskiej. Aneks do dyplomu przygotowała pod kierunkiem prof. Zbigniewa Bajka i dr., mgr. inż. Wojciecha Kopcia. Dwukrotnie otrzymała Stypendium Rektora ASP w Krakowie. Laureatka stypendium Santander Universidades. Brała udział w projektach i wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. W swoich pracach łączy malarstwo z przestrzenią i teatrem.


NA CO ZOSTANIE WYKORZYSTANA ZRZUTKA?


-wynagrodzenia dla naszych twórców: reżysera/kostiumografa, śpiewaczki, pianisty, scenografa, charakteryzatora

-realizację scenografii i kostiumów

-oświetlenie

-realizację materiałów fotograficznych i video

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!

Oferty/licytacje 7

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Organizatora:
Cegiełki i podziękowania
Podziękowanie, relacja dedykowana Instagram
Serdecznie dziękujemy Ci za Twoje wsparcie. Dla realizacji projektu każda złotówka jest bardzo cenna i przyczynia się do powstania naszego projektu. C...
20 zł
Zakończona
Cegiełki i podziękowania
Podziękowanie, post dedykowany
Serdecznie dziękujemy Ci za Twoje wsparcie. 50 zł to już większa kwota, dlatego bardzo, bardzo doceniamy taką wpłatę. Dlatego też możemy odwdzięczyć s...
50 zł
Zakończona
Cegiełki i podziękowania
Podziękowanie, post dedykowane, plakat wersja online
Wow, DZIĘKUJEMY! 100 zł to już całkiem spora kwota. W tej wersji prócz postów i relacji wyślemy Ci nasz plakat w wersji online, wysokiej rozdzielczośc...
100 zł
Zakończona
Moda • Inne
Zniżka na realizację dowolnego projektu odzieży
500! To dużo, dlatego chcemy się ładnie odwdzięczyć i oprócz podziękowań, plakatu i dostępu do ekskluzywnej grupy z dostępem do wyselekcjonowanych mat...
500 zł
Zakończona

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!