id: 77kv4b

Uruchomienie waldorfskiej szkoły i świetlicy HANKA

Uruchomienie waldorfskiej szkoły i świetlicy HANKA

Nasi użytkownicy założyli 1 158 511 zrzutek i zebrali 1 203 347 623 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

Jesteśmy grupą nauczycieli waldorfskich (Izabela Cichoń, Kasia Cieplińska, Anna Kruczek, Karolina Kwapisz, Weronika Madej, Oksana Mlynko, Rafał Winiarski, Svitlana Tsymbaliuk), którzy wiele lat pracowali razem, a teraz chcą stworzyć autorską szkołę oraz świetlicę dla dzieci i młodzieży. Dlaczego?

Świat się zmienia i „gęstnieje”, jasne jest, że stoimy w obliczu wielkich przemian. Istniejący system musi ulec przeobrażeniu, bo już nie odpowiada rzeczywistości (najprostszy przykłady - zadania domowe a ChatGPT). Szkołę (system) trzeba zmienić!


Po pierwsze, żeby lepiej przygotować dzieci do wyzwań współczesnego świata. To oznacza wychowywać ludzi samodzielnych, też i przede wszystkim – samodzielnych w myśleniu.

Po drugie – szkołę trzeba zmieniać, żeby zmieniać świat. Potrzebujemy nowych wizji, nowych rozwiązań i ludzi, którym się chce! A pedagogika waldorfska na tym właśnie się skupia.

Po trzecie – coraz więcej osób dzisiaj narażonych jest na negatywne oddziaływania cywilizacyjne i przez to potrzebuje pomocy.

Po czwarte – sensowny rozwój opiera się na współpracy, a nie na rywalizacji. Na dobrej synergii.

I wreszcie po piąte – w życiu trzeba robić rzeczy nie tylko fajne, ale i dobre (z doświadczenia wiemy, że to uskrzydla).


Chcemy, by nasza szkoła była impulsem do zmiany myślenia o funkcjonowaniu społecznym – oparta nie na hierarchii i strachu, ale na poczuciu odpowiedzialności zaangażowanych nauczycieli. Dzieci uczą się od dorosłych. Chcemy, by kiedyś mogły i chciały zmieniać świat? Pokażmy im, jak to robić!


Jakie będą nasza szkoła i świetlica?

Po pierwsze – waldorfskie.

Jesteśmy zakochani w pedagogice Rudolfa Steinera. Chcemy stworzyć szkołę, która, widziana z zewnątrz, jest miłym miejscem, takim, w którym chce się być, w którym witamy się uściskiem dłoni i spojrzeniem w oczy; miejscem bez ocen, a dzięki temu i bez lęku oraz rywalizacji, miejscem bez podręczników, a tym samym bez schematów. Chcemy stworzyć miejsce, w którym naprawdę liczą się współpraca i wrażliwość na Drugą Osobę, a horyzont pedagogiczny wyznaczają nie wyniki egzaminów, a wiedza o rozwoju dziecka i szacunek dla jego Indywidualności.


Po drugie – Sztuka!

Wierzymy, że sztuka to najpiękniejsza przestrzeń ciągłego rozwoju – eksplorowania, poszukiwania, zabawy. I – chociaż chodzi „tylko” o zabawę - myślimy o niej bardzo poważnie, sztuka nie jest dla nas tylko sympatycznym dodatkiem do uczenia i wychowania, ale drogą dla nich, zasadą pedagogiczną. W ciągu wieloletniej praktyki doświadczyliśmy też, że jest wspaniałym instrumentem terapeutycznym, ciągle jeszcze nie do końca odkrytym. Dlatego chcemy wypełnić naszą szkołę śpiewem, dźwiękami instrumentów, recytacją, tańcem i ruchem, barwami, obrazami i obrazkami.


Bańka - Nie-bańka

Pytają nas czasem, czy nie chcemy stworzyć ślicznej bańki? Klosza, co oddzieli dzieci od brutalności i zagrożeń świata? Trochę tak. A to dlatego, że wiemy, jak ważne są dobre, piękne wspomnienia z dzieciństwa, wiemy, że dobre dzieciństwo może być prawdziwą siłą na życie. Ale jednocześnie też wierzymy, że dzieci powinny mieć jak najlepsze warunki do tego, by się rozwijać – zbierać siły i umiejętności potrzebne do spotkania ze światem. Światem, który dziś dzieciom nie bardzo sprzyja – zbyt szybki, zbyt głośny, zbyt intensywny. Aby dobrze się w nim odnajdywać, trzeba mieć niemało zasobów. A my chcemy, żeby dzieci nie tylko się w świecie dobrze odnajdywały, ale by chciały – i mogły – go zmieniać. Dlatego tworzymy miejsce, w którym dzieci będą mogły swoje plecaki wypełniać zasobami, umiejętnościami i wartościami, aby później - tak wyposażone - mogły pewnie ruszać z tymi plecakami w dalszą drogę.


A na co konkretnie zbieramy?

Na rozruch. Na wynajęcie, przygotowanie i utrzymanie budynku, póki nie wypełni się on od września dziećmi. Jako szkoła niepubliczna musimy sami znaleźć i opłacić lokal, zadbać o to, by spełniał wszystkie wymogi związane z bezpieczeństwem i dostępnością dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Musimy go przygotować na przyjęcie dzieci – odpowiednio (czyli pięknie) pomalować i wyposażyć.

Najpóźniej we wrześniu chcemy zaprosić dzieci oraz młodzież na zajęcia artystyczne i ruchowe, wspierające i harmonizujące rozwój: praca z gliną, robótki ręczne, malowanie na mokro, śpiewanki i korowody, wspólne gotowanie i pieczenie, teatrzyki i opowieści, gry i zabawy ruchowe, szycie na maszynie, ponadto: masażyki, terapeutyzujące rysowanie form i zajęcia indywidualne. A dorosłych zaprosimy na wykłady, warsztaty, konsultacje dla rodziców i inne wydarzenia – rozmaite a ciekawe...


13 kwietnia pokażemy się na Facebooku, chwilę później ruszy nasza strona internetowa, a tymczasem zapraszamy do kontaktu mailowego: [email protected]będzie nam miło!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We are a group of Waldorf teachers (Izabela Cichoń, Kasia Cieplińska, Anna Kruczek, Karolina Kwapisz, Weronika Madej, Oksana Mlynko, Rafał Winiarski, Svitlana Tsymbaliuk) who have worked together for many years and now want to create our own school and daycare center for children and youth. Why?


The world is changing and becoming more complex. It is clear that we are facing great changes. The existing system must be transformed because it no longer corresponds to reality (the simplest examples - homework and ChatGPT). We must change the school system!


We must change the school system!

Firstly, to better prepare children for the challenges of the modern world. This means raising independent individuals, especially independent thinkers.

Secondly,  schools need to change in order to change the world. We need new visions, new solutions and people who want to actively pursue them

Thirdly, an increasing number of children and young people  today are continually exposed to some of the negative effects of digital technology  and therefore need support in learning how to deal with it in a fruitful and constructive manner.

Fourthly, meaningful development is based on cooperation and not on competition.

And finally- in life you have to learn to do things that are not only “cool”, but also good for others and for the world.

All of the above mentioned points are core elements of Waldorf education! 


In the end, we want our school to be a catalyst  for changing the way we think about social attitudes and behaviour  - based not on hierarchy and fear, but on the  sense of responsibility which  engaged teachers practice. Children learn from adults. We want them to be able and willing to change the world for the better someday. Let's be an example for them!


What will our school and daycare be like?

First of all – Waldorf.

We want to create a school that, seen from the outside, is a nice place, where you want to be, where you greet each other with a handshake and eye contact; a place without grades and therefore without fear and competition, a place without textbooks and therefore without schemas. We want to create a place where cooperation and sensitivity to the other person really matter, where the pedagogical horizon is defined not by exam results, but by knowledge of the child's development and respect for their Individuality.


Secondly – Art!

We believe that art is the most beautiful space for continuous development - exploration, experimenting  and its also fun! And - although some think of it as  "just" play - we take it very seriously. Art is not just a nice added element to learning and education  for us, but a path and a pedagogical principle. Over many years of practice, we have also experienced that it is a wonderful therapeutic instrument, still not fully discovered. That is why we want to fill our school with singing, sounds of instruments, recitation, dance and movement, colors, images and pictures.


Bubble – Non-bubble.

We are sometimes asked whether we want to create a pretty bubble,  a cocoon that separates children from the brutality and threats of the world? It’s  a  bit like that. And that's because we know how important good, beautiful childhood experiences  are. We know that a good childhood can be a real source of strength throughout life.  At the same time, we also believe that children should have the best possible conditions to develop - to gather the strength and skills needed to face the world. A world that often doesn't  think about what children need  – it’s too fast, too loud, too intense. To navigate it well, you need a lot of resources. And we want children not only to do well in the world but also to want - and be able - to change it. That's why we're creating a place where children can fill their backpacks with resources, skills, and values, so that later - they can confidently embark on their journeys.


What exactly are we raising funds for?

To begin with, to  rent, prepare and maintain a  building until it is filled with children in September. As a non-public school, we have to find and pay for the premises ourselves, and ensure that it meets all requirements related to safety and accessibility for people with mobility limitations. We need to prepare it to welcome children properly (which also means beautifully), so we want to paint and equip our school. 


By September, at the latest, we want to invite children and young people to take part in  artistic and physical activities that support and harmonize development: working with clay, handicrafts, painting, songs and pageants, cooking and baking together, theater and stories, games and physical activities, sewing, also: , therapeutic drawing, and individual classes. And we will invite adults to lectures, workshops, consultations for parents, and other events - various and interesting…


On April 7, we will introduce ourselves on Facebook, shortly afterwards our website will launch, and in the meantime, we invite you to contact us via email: kontakt@waldorfskaszkolahanka.edu.pl - we will be happy to hear from you!




Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 37

 
Użytkownik niezarejestrowany
100 zł
EK
Ewa Korusiewicz
100 zł
AL
Ali
150 zł
ZD
Zuzanna Dutkiewicz
50 zł
KK
Katarzyna Kucwaj-Brysz
100 zł
IN
Ilona Novakivska
20 zł
DO
Dominika
200 zł
HK
HKR
PA
Paulina
100 zł
 
Dane ukryte
ukryta
Zobacz więcej

Komentarze 2

 
2500 znaków
  •  
    Użytkownik anonimowy

    Piękna sprawa! Całym sercem z Wami! Jaka grupa

    500 zł
  •  
    Użytkownik anonimowy

    Dzieci zasługują na dobrą edukację, to najlepsza inwestycja!

    100 zł