id: 84rhga

Akademia Cukiernika

Akademia Cukiernika

Nasi użytkownicy założyli 1 190 656 zrzutek i zebrali 1 255 487 778 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Aktualności1

  • fyDdsGuZxUD84POy.pngCukiernictwo, to nie tylko umiejętność wyrabiania ciast czy zdolność dekorowania tortów. To sztuka, rzemiosło i pasja łączące się w jedno, tworzące niepowtarzalne doznania smakowe i wizualne. Mało tego - to różne specjalizacje. W tej idei zakorzeniona jest Akademia Cukiernicza, projekt mający na celu nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie prawdziwych przyszłych Czeladników, a potem Mistrzów Cukiernictwa w Kaliszu. W poniższym artykule odkryjemy, co kryje się za tym innowacyjnym przedsięwzięciem i dlaczego zdecydowano się je stworzyć.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się czym jest Rzemiosło - kliknij tutaj


    Od pasji do mistrzostwa


    W samym sercu Akademii Cukierniczej tkwi pasja do cukiernictwa. Współzałożycielka projektu zaczęła swoją drogę od kuchennych eksperymentów, marzeń o idealnym cieście, czy (później) fascynacji sztuką zdobienia deserów. W Akademii będziemy w zespole najprawdopodobniej czteroosobowym - jako kadra. To cukiernicy z prawdziwego zdarzenia będą dzielić się wiedzą i doświadczeniem z kolejnymi pokoleniami cukierników.


    Projekt narodził się z przekonania, że cukiernictwo to nie tylko zawód, ale również szansa na tworzenie wyjątkowych doświadczeń smakowych dla innych. Akademia Cukiernicza stawia sobie za zadanie przekazywanie nie tylko technicznych umiejętności, ale również zaszczepianie miłości do rzemiosła cukierniczego jako sztuki.


    Rozwiązania dla Wyzwań Branżowych


    Początki kariery w cukiernictwie często wiążą się z różnymi wyzwaniami. Akademia Cukiernicza reaguje na te wyzwania, oferując innowacyjne rozwiązania. Uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczne doświadczenie, które pozwala im zrozumieć, jakie są prawdziwe kulisy pracy cukiernika.


    Zmierzamy również z tymi kwestiami, które uczniowie często podnoszą jako wyzwania w tradycyjnych szkołach cukierniczych. Od traktowania praktykantów jako "przynieść, wynieść, pozamiatać", po brak przyjemności z wykonywania zawodu, Akademia Cukiernicza stawia na zmianę podejścia do edukacji cukierniczej.


    • Chcemy dać prawdziwy obraz warsztatów poprzez prawdziwe i rzetelne praktyki.
    • Chcemy rozdzielić zawód cukiernika na specjalizacje, bo tak jak lekarz każdy ma swoją.
    • Chcemy pomóc w podnoszeniu kompetencji poprzez gwarantowane 3 szkolenia i ewentualne inne poboczne - o tym także w dalszej części artykułu.


    Całą listę można znaleźć na podstronie Problemów i zaproponowanych Rozwiązań. Sprawdź także nasz Program


    Wizja Przyszłości Cukiernictwa


    Akademia Cukiernicza w Kaliszu nie jest jedynie miejscem przekazywania wiedzy – to także wizja przyszłości cukiernictwa. Dążymy do stworzenia prestiżowej marki, gdzie absolwenci są postrzegani jako prawdziwi artyści w swojej dziedzinie. Chcemy, aby wyjście z naszych warsztatów praktycznych było równie cenione, co ukończenie prestiżowych studiów w Polsce.


    Nasza wizja obejmuje rozwój rzemiosła na poziomie prawdziwej definicji, gdzie praca opiera się na naturalnych produktach, a nie na przemysłowej produkcji. Chcemy, aby nasi uczniowie rozpoznawali i doceniali prawdziwe smaki, a nie byli ograniczeni do ustawiania maszyn, które samodzielnie wyrabiają wypieki.


    Wsparcie dla Absolwentów


    Projekt Akademii Cukierniczej nie kończy się na zakończeniu praktyk. Dla nas absolwenci to inwestycja w przyszłość branży. Dlatego każdy praktykant otrzymuje gwarancję pracy po zdaniu egzaminu na dyplom czeladnika. Chcemy, aby nasi absolwenci nie tylko zdobyli wiedzę, ale także znaleźli satysfakcjonującą pracę w branży cukierniczej.


    Priorytetem dla nas jest inwestowanie w zasoby ludzkie. Każdy praktykant odbędzie co najmniej 3 szkolenia cukiernicze w roku z firm zewnętrznych zajmujących się profesjonalnym cukiernictwem. Chcemy, aby nasi absolwenci byli wykwalifikowanymi pracownikami, gotowymi sprostać wyzwaniom współczesnej branży.


    Podsumowanie


    Akademia Cukiernicza to nie tylko szkoła cukiernicza – to wspólnota pasjonatów, którzy pragną zmienić oblicze polskiego cukiernictwa. Naszym celem jest przekazywanie wiedzy, inspiracja do kreatywności oraz wsparcie dla tych, którzy marzą o karierze w cukiernictwie.


    Wierzymy, że rzemiosło cukiernicze to nie tylko praca, to sztuka, której można się nauczyć i w której można doskonalić się przez całe życie. Akademia Cukiernicza to nie tylko projekt edukacyjny, to inwestycja w przyszłość branży i pasji do smaku, która łączy pokolenia.

    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki

Zrzutka ma na celu wspomóc działanie projektu oraz pozyskania kapitału, który pozwoli na realizacje projektu. Zrzutka będzie także poduszką finansową pod projekt Unijny, na który będziemy wnioskować.


Cel główny


Utworzenie praktycznych warsztatów cukierniczych w Kaliszu, które będą przyjmować przyszłych cukierników w celu podniesienia kwalifikacji zawodowych oraz nauki prawdziwego rzemiosła cukierniczego na bazie wytwarzanych wypieków w tradycyjny sposób.


Wartości:


  1. Pasja: Nasza Akademia Cukiernicza promuje pasję do cukiernictwa jako główne źródło inspiracji i sukcesu.
  2. Rzemiosło: Dążymy do zachowania tradycji i sztuki cukierniczej poprzez nauczanie prawdziwego rzemiosła.
  3. Rozwój osobisty: Naszym celem jest rozwijanie umiejętności i talentów uczestników, pozwalając im stać się mistrzami w swojej dziedzinie.
  4. Zrównoważony rozwój: Jesteśmy zaangażowani w ekologiczne praktyki i dbanie o środowisko naturalne.


Cele:


  1. Podniesienie kwalifikacji zawodowych: Chcemy zapewnić przyszłym cukiernikom możliwość zdobycia najwyższych kwalifikacji w swoim zawodzie.
  2. Poznanie prawdziwego smaku: Naszym celem jest nauczanie uczestników rozpoznawania i tworzenia prawdziwych smaków przy użyciu naturalnych składników.
  3. Prestiżowa marka: Dążymy do budowania prestiżowej marki, która uznawana będzie za synonim wysokiej jakości cukiernictwa.
  4. Zatrudnienie: Naszym celem jest pomóc absolwentom znaleźć satysfakcjonującą pracę w branży cukierniczej.


Misja:


Misją naszej Akademii Cukierniczej jest kształtowanie przyszłych mistrzów cukiernictwa poprzez nauczanie prawdziwego rzemiosła, rozwijanie pasji i umiejętności oraz dbanie o zrównoważony rozwój. Nasza misja polega na tworzeniu profesjonalistów, którzy będą przyczyniać się do rozwoju cukiernictwa jako sztuki i rzemiosła.


Problemy zdefiniowane


Poniższe problemy wymagają jeszcze potwierdzenia poprzez badania przeprowadzonych na uczniach klas cukierniczych oraz absolwentów szkół zawodowych w zawodzie cukiernik z dyplomem czeladniczym. Absolwenci w rozumieniu projektu – wszyscy Ci, którzy ukończyli szkołe i otrzymali dyplom czeladnika w przeciągu ostatnich 4 lat.


Problemy:


  1. Uczniowie na praktykach zawodowych często traktowani są niszowo jako „przynieść, wynieść, pozamiatać”,
  2. Uczniowie są przyjmowani ze względu na zysku z dotacji i dofinansowań od Państwa wykonując taką samą pracę jak pracownik produkcyjny.
  3. Uczniowie nie chętnie chcą uczyć się cukiernictwa ze względu na złe warunki pracy oraz braku przyjemności z wykonywania zawodu (przez negatywne skutki pracodawcy)
  4. Uczniowie często pracują na maszynach, w cukierniach przemysłowych, w której cukiernie uczą wyrabiania produktów na różnych substancjach, chemii, proszkach, przez co nie potrafią rozpoznać właściwego i odpowiedniego smaku wyrabianego produktu, półproduktu. (dla przykładu: biszkopt wytwarzany na jajkach z proszku).
  5. Uczniowie mający dyplom czeladnika nie wiedzą, co dalej chcą robić w życiu lub gdzie, lub kto mógłby ich zatrudnić.
  6. Uczniowie w większości przypadków nie są postrzegani jako inwestycja w zasoby ludzkie – brakuje szkoleń wewnętrznych, wyjazdów, integracji czy poznawania smaków w innych miejscach na świecie.
  7. Zawód cukiernika nie zawiera podziału specjalizacji, przez co zawód cukiernika jest zbyt ogólnikowy.


Lista problemów będzie dopisywana w czasie trwania badań nad projektem. Szacujemy - do końca kwietnia 2024r.


Rozwiązania


Rozwiązania dostosowane pod w/w problemy.

  1. Uczeń od samego początku ma wyjaśnianą definicje rzemiosła w teorii i praktyce. Przystępuje do samodzielnego wypieku ciast i wyrobów ciastkarskich przy pomocy Mistrza Prowadzącego
  2. Uczniowie są wynagradzani o 125% więcej niż przewiduje umowa. Ponadto wynagrodzenie jest waloryzowane rok do roku oraz wypłacane są premie za utrzymywanie standardów, porządku i wykazywanie największego zaangażowania w pracy.
  3. Utworzenie hali cukierniczej, która będzie jednocześnie salą produkcyjną jak i warsztatów dla przyszłych czeladników. Hala dostosowana zgodnie z wymaganiami sanepidu HACCAP i innymi obowiązkami prawnymi (opisane na wstępie projektowym)
  4. Nauka będzie polegać na tym czym cechuje się rzemiosło, czyli pracach manualnych i artystycznych. Praca będzie polegać u podstaw na naturalnych produktach, które pozwolą na przygotowanie uczniów do poznania naturalnych prawdziwych smaków wyrobów, a nie przemysłu szeroko pojętego i ustawianiu maszyn, które same wyrabiają wypieki.
  5. Uczeń po skończeniu praktyk w zawodzie cukiernik ma gwarancje pracy gdy zda i otrzyma dyplom czeladnika na ocenę bardzo dobry. Pracę otrzyma w innym zakładzie lub w naszym zakładzie pracy, jeśli będą dostępne wakaty.
  6. Priorytetem dla nas będzie inwestowanie w zasoby ludzkie, dlatego każdy praktykant odbędzie co najmniej 3 szkolenia cukiernicze w roku z firmami zewnętrznymi zajmujących się profesjonalnym cukiernictwem.
  7. Dodatkowo dostarczymy targi i promocje warsztatów praktycznych,
  8. Zgłoszenie do Ministerstwa Edukacji oraz podmiotów odpowiedzialnych o podziale zawodu cukiernika na specjalizacje (min. np. Specjalizacja CR1 Torty, Specjalista CR2 Kruche i Suche, Specjalista CR3 Ciasta, Specjalista CR4 Lody). - do tego powstanie oddzielna podstrona.


Co chcemy osiągnąć?


  1. Prestiżową markę, dzięki której o wyjściu z takich praktyk uczeń będzie postrzegany jako prawdziwy cukiernik rzemiosła. Świadectwo pracy po wyjściu z naszych warsztatów praktycznych ma być postrzegane mniej więcej tak jak wyjście z prestiżowych studiów w Polsce.
  2. Rozwój rzemiosła na poziomie prawdziwej definicji rzemiosła jako wytwarzanie manualne i artystyczne wyrobów cukierniczych. Zwiększenie trendu cukiernika.
  3. Znajomość smaków u podstaw i odpowiedniego doprawiania produktów metodami naturalnymi a nie sztuczno przetworzonymi.
  4. Ekologie oraz biodegradacje. Inwestycje w „Zielone Powietrze”.
  5. Zadowolenie i satysfakcje uczniów,
  6. Zatrudnienie i zwiększenie zatrudnienia przez wykwalifikowanych pracowników,


Aktualizowane do końca kwietnia 2024.


Problemy uczniów - "że zawodówka to żadna przyszłość". Czynniki, które na to wpływają:


  1. Percepcja zarobków: Wielu uczniów może uważać, że praca w korporacjach oferuje lepsze wynagrodzenie niż praca w rzemiośle. To może być prawda w niektórych przypadkach, ale warto zaznaczyć, że prace w rzemiośle mogą również być opłacalne, szczególnie po zdobyciu odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia.
  2. Brak świadomości o możliwościach w rzemiośle: Często brakuje świadomości wśród uczniów na temat różnorodnych możliwości kariery dostępnych w dziedzinach rzemieślniczych. Mogą nie zdawać sobie sprawy z szerokiego zakresu zawodów, które można wybrać, ani z potencjału na rozwijanie własnych umiejętności i kariery w tych dziedzinach.
  3. Presja społeczna: Często w społeczeństwie istnieje presja, aby iść na studia i pracować w korporacjach, uważane za bardziej prestiżowe. Uczniowie mogą odczuwać presję ze strony rodziny, przyjaciół i społeczeństwa, aby wybrać tradycyjną ścieżkę kariery.
  4. Brak dostępu do odpowiedniego kształcenia: Niektóre szkoły i programy edukacyjne mogą nie oferować wystarczającej ilości i jakości kształcenia w dziedzinach rzemieślniczych, co utrudnia uczniom zdobycie odpowiednich umiejętności i doświadczenia.
  5. Obawy dotyczące stabilności zatrudnienia: Uczniowie mogą obawiać się, że praca w korporacjach oferuje większą stabilność zatrudnienia niż praca w rzemiośle, gdzie rynek pracy może być bardziej niestabilny.

Aby zachęcić uczniów do wyboru rzemiosła, ważne jest:


  • Promowanie świadomości o różnorodności i możliwościach kariery w dziedzinach rzemieślniczych.
  • Dostarczenie odpowiedniego kształcenia i szkolenia w tych dziedzinach.
  • Wyjaśnienie korzyści związanych z pracą w rzemiośle, takich jak satysfakcja z tworzenia rzeczy, rozwijanie praktycznych umiejętności i stabilność zatrudnienia.
  • Zmniejszenie presji społecznej i promowanie akceptacji różnych ścieżek kariery.


Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Dowiedz się więcej

Jeszcze nikt nie założył skarbonki na tej zrzutce. Twoja może być pierwsza!

Wpłaty

nikt jeszcze nie wpłacił, możesz być pierwszy!

Nikt jeszcze nie wpłacił, możesz być pierwszy!

Wpłać

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!