Ratujmy Historię Polskiej Motoryzacji !! koniec za 42 dni ID: 95ywca

Ratujmy Historię Polskiej Motoryzacji !!

Zebrano 680 zł
z kwoty 28 000 zł

2 %

WPŁAĆ

Pomóż udostępniając zrzutkę!

639
udostępnień

Krótki opis zrzutki (tylko tekst)


Opis zrzutki (tutaj oprócz tekstu dodasz też zdjęcia - użyj edytora po lewej stronie)

Twój wkład w Historię Polskiej Motoryzacji

 

3a8a778f6fa80a1c5a3aaf21e50c1ea8.png

 

Nadrzędnym celem mojego projektu jest wybudowanie „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa” w Fiałkowie pod Poznaniem. W kompleksie planowane jest Muzeum Polskiej Motoryzacji oraz jedyna w Polsce (a piąta w Europie) szkoła z internatem, kształcąca mechaników motocyklowych i rekonstruktorów starych pojazdów. Pragnę, aby to nowoczesne centrum edukacyjne stało się kuźnią wysoko kwalifikowanych rzemieślników, którzy będą wizytówką polskiego szkolnictwa zawodowego.  

 

ec0f7a2114153f926b7aec4fda112a7e.JPG

 

Aby wspomóc realizację zadań projektu w lutym 2016 roku powstała Fundacja „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa”. To wielki krok, który ułatwi pozyskiwanie osób i funduszy. Jednak czas nagli i zanim fundacja rozwinie skrzydła priorytetowym zadaniem jest wybudowanie pomieszczenia garażowego dla kilkuset pojazdów, które stoją pod chmurką i czekają na odrestaurowanie. Odpowiednie zabezpieczenie tych perełek polskiej motoryzacji pozwoli im dotrwać momentu, gdy trafią do Muzeum Motoryzacji.

 

442b03206c2b0feca486647f3b4cb87d.JPG

We wszystkich moich działaniach nie jestem sam, pomagają mi moi przyjaciele i znajomi.

Zwracamy się do wszystkich osób, które chcą  wspomóc  popularyzację pięknej historii polskiej motoryzacji i ocalić ją od zapomnienia.

Prosimy o wsparcie w zebraniu funduszy na realizację  pierwszego etapu projektu czyli na budowę  dużego pomieszczenia dla zabezpieczenia zbiorów motocykli.

Pamiętajmy wszyscy, że zgodnie z cytatem z książki Piotra Pluskowskiego: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości. Całkowicie się z tym zgadzam. Więc szanujmy i kochajmy naszą historię motoryzacji.

 

21508fc26b00fe8476aef6421daa13de.png

 

To ja – Zbigniew Kopras, ogromny fan motoryzacji, projektodawca Centrum Motoryzacji Historycznej w Polsce.


e7d5895f0706ac12f30536fc416b4ee7.jpg

Od 1981 roku zajmuję się mechaniką samochodową. W 1994 roku otworzyłem w Fiałkowie koło Poznania Okręgową Stację Kontroli Pojazdów. Obecnie mieści się ona w nowoczesnej hali, w której przeprowadza się  wszystkie możliwe typy badań technicznych. Stacja nazywana jest „Magicznym miejscem” powszechnie znanym w okolicach Poznania i spopularyzowanym w wielu publikacjach prasowych oraz programach telewizyjnych.

 

fccea04f5cda1049ee1e38cc5695ad2f.jpg

Moja pasja to stare pojazdy, szczególnie produkcji polskiej. Zbieram je od końca lat 90-tych. Od 2004r. zajmuję się tworzeniem profesjonalnej kolekcji pojazdów zabytkowych. Gromadzę je, odrestaurowuję, biorą udział w rajdach. Pasja kolekcjonerska  pozwoliła mi stworzyć ogromną Kolekcję-Skansen motoryzacyjnych unikatów, samochodów i motocykli. Aktualnie w garażach, na strychach zgromadziłem historyczne egzemplarze pojazdów, które jeździły po polskich drogach, a także unikaty na skalę światową.  Polonezy, w tympolicyjny; Syrenki, w tym jedna z autografem Bohdana Łazuki, bohatera filmu „Kochajmy Syrenki”. Najliczniejsze są Fiaty 126p i 125p w różnych wersjach.

5d0e8c99176011bd4854c6f7e8ee23b1.JPG

Perełkami w zbiorach jest sześć Mikrusów, z czego jeden w idealnym stanie oraz unikalna  replika  wersji Cabrio.  Łącznie kolekcja liczy 330 motocykli, kilkanaście polskich motorowerów, 52 małe Fiaty, 11 dużych Fiatów, 8 Polonezów, 11 Tarpanów, 4 Syreny, 5 Mikrusów. Zgromadziłem też części do nich. Wszystkie są starannie posegregowane i uporządkowane. Prawdziwa skarbnica.

 

1851382f8b9b55f7df3a08217fa09fd0.jpg

 

By wszystko tworzyło całość, a skansen miał swą duszę, zbieram różne rzeczy  z czasów PRL-u. Są to przedmioty związane z tamtą epoką, takie jak znaki drogowe, dokumenty oraz rzeczy świadczące o luksusie w tamtym czasie: radia - Szarotka, Stolica, tranzystor Koliber, adapter Bambino, magnetofon szpulowy ZK - 120 oraz szczyt marzeń- kolorowy telewizor.

 

db7bf5f98301fc7a023c5e6dfc8ba81d.JPG

 

 Od wielu lat pracuję z młodzieżą, konsekwentnie dążę do stworzenia podwalin pod profesjonalne kształcenie mechaników motocyklowych i rekonstruktorów starych pojazdów. Doprowadziłem  do wpisania zawodu - mechanik motocyklowy - na listę zawodów MEN. W wyniku decyzji MEN, 1 września 2015r. ruszyła klasa mechaników motocyklowych w Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu.

 

1f7a9794159f423d11f7122ea81ab860.JPG

 

bbeb359c2f225392a104e782ae093ca0.png

Kontakt / Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=BpZEVKyGik8
https://www.youtube.com/watch?v=aiXjf9sfyjk
https://pl-pl.facebook.com/pages/SMSSiM-Mikrus/133162116751314
http://poznan.tvp.pl/24660926/tarpan-jak-nowy
http://klasyczny.com/kopras/

 Na co konkretnie potrzeba gotówki?

Odnośnie budżetu i rozpowszechniania informacji o moim projekcie to chciałbym
nadmienić, że podana kwota jest konkretnie wyliczona na zakupienie pod budowę garażu 40m x 10m, który mamy w planie.

Plany na zabudowę już uzyskaliśmy także pierwszy krok już jest.

Potrzebne materiały do wybudowania garażu:

  • szalunki
  • cegły
  • konstrukcja stalowa
  • zadaszenie
  • bramy wjazdowe
  • okna
  • instalacja elektryczna

 

Szukamy też firm i sponsorów, którym pomożemy w promocji dzięki naszej pracy.

 

Jeżeli uda się nam uzbierać więcej to będzie można przyspieszyć budowę, a może nawet restaurację poszczególne pojazdy zabytkowe bo niestety niektóre są w stanie złomu co i tak jest wielkim szczęściem, że jeszcze są na świecie!


Naszym celem jest dotarcie do ludzi, którzy interesują się zabytkową motoryzacją oraz takich co lubią piękne samochody i podróże za ich kierownicą. To co robimy od wielu lat jest po to aby uświadomić ludzi jaką mamy piękną historię motoryzacji i żebyśmy starali się ją chronić, zostawić coś dal potomnych.

Zapraszamy wszystkich chętnych do odwiedzin skansenu, a wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy za pomoc.

 

Kontakt ze wspierającymi będziemy mieć za pomocą:

  • http://www.faccebook.com/zbyszek.kopras
  • https://www.facebook.com/events/730337627108089/
  • Skrzynki pocztowej, fundacji „Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa”,
  • Telefonicznie lub na żywo
  • Media regionalne

 

Wszelkie zmiany i postępy w projekcie będziemy ogłaszać na portalu 

http://www.facebook.com/zbyszek.kopras

gazetach regionalnych, jeżeli będzie to możliwe to również telewizji i imprezach tematycznych.

Organizator nie dodał jeszcze żadnych aktualności

Aby dodać komentarz lub

na gazie!

MT
54 zł

Małgorzata tempo

Małymi krokami i bez pośpiechu, jesteśmy w tych sprawach Retro choć żyjemy dzisiaj.

RB
10 zł

Radosław Biskup

Robi Pan dobra robotę życzę powodzenia pozdaqiam

M
50 zł

Marek

Byłem kiedyś z wizytą Centrum motoryzacji Historycznej i jestem pełen podziwu dla pasji Zbyszka. Kawał historii Polskiej motoryzacji można tam zobaczyć.

Z RADOŚCIĄ WSPIERAM TEN PROJEKT I ZACHĘCAM INNYCH ABY TEŻ DOŁOŻYLI SWÓJ GROSIK !

MT
50 zł

Małgorzata tempo

Powodzenia, jestem za każdą inicjatywą wspierającą Historię Polskiej Motoryzacji.

ŁP
100 zł
Łukasz Polak
MP
100 zł
Marlena Powałowska
CG
60 zł
c.s.r. garage
R
54 zł
retro tempo
M
50 zł
Małgorzata
K
50 zł
Kudłaty Częstogniew
M
50 zł
Marek
PS
50 zł
Paweł Szczepaniak
MS
25 zł
Marek Szymkowiak
MG
25 zł
Michał Gładyszak
G
20 zł
Grzegorz Woźniak
RB
10 zł
Radosław Biskup
MZ
10 zł
Maciej Zajkowski
BS
5 zł
Bartłomiej Skibicki
Przemysław Kopras
1 zł
Przemysław Kopras
Dane ukryte
ukryta
Dane ukryte
ŁJ
ukryta
Łukasz Jankowski
Dane ukryte
ukryta
Dane ukryte

Pierwsza wpłata

Najwyższa wpłata

ŁP
100 zł
Łukasz Polak
Nasi użytkownicy założyli

307 079 zrzutek

Pomóż zebrać 28 000 zł dokonując wpłaty przez płatności on-line lub przelewem tradycyjnym.

Pomóż udostępniając zrzutkę!

639
udostępnień

Zorganizuj własną zrzutkę na dowolny cel:

Google Play
App Store

Zrzutka.pl używa plików cookies niezbędnych do działania strony, a także takich służących do analizy ruchu oraz pozwalających nam na optymalizację działania serwisu. Używamy także cookies niezbędnych do skutecznego marketingu usług własnych. Czytaj więcej: polityka prywatności.

Uwaga - zmianie uległa nasza polityka prywatności.