"Chłopiec ugryziony przez jaszczurkę" - debiut filmowy Franciszka Szumińskiego na nowym modelu produkcyjnym
"Chłopiec ugryziony przez jaszczurkę" - debiut filmowy Franciszka Szumińskiego na nowym modelu produkcyjnym
Nasi użytkownicy założyli 1 245 412 zrzutek i zebrali 1 399 421 449 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Kochani! Zbieramy na film.
To historia o relacji między tym, jak nas kształtowano, a tym, kim chcielibyśmy sami być, gdy już możemy o tym decydować. Przechodzimy przez to wszyscy, a teraz i tu analizujemy ten proces przez pryzmat szczególnie ciekawego i symbolicznego przypadku. Prosimy, byście pomogli nam dotrzeć do finału tej opowieści.
Michał stoi u progu decyzji o przyjęciu ślubów kapłańskich. Rozrywany wątpliwościami, trafia do specjalnego ośrodka, prowadzonego przez siostrę Klarę. Poznaje tam kilkoro jego mieszkańców i wnika w ich życie, szukając odpowiedzi na własne pytania. Ośrodek - jak soczewka - skupia konflikty wewnętrzne Michała, przywołuje do życia dawne, wyparte traumy i zmusza do postawienia sobie pytania: na ile moje wybory są faktycznie moje? Czy jestem autorem swojego życia?
W dobie dzisiejszej konkurencji, przy nadmiarze bodźców i (dez)informacji, przy masie (zagranicznych) filmów wchodzących na rynek każdego dnia, a za razem przy skromnym wsparciu państwowych instytucji publicznych, faworyzujących "wytrawnych", sprawdzonych Twórców, nam, młodym artystom coraz ciężej jest się wybić. Nie zamierzamy jednak odpuszczać i czekać, aż nasza energia opadnie, a wizja sprowadzi się do tego, co „może się sprzeda" w polskim kinie. Chcemy robić swoje. I po nowemu!
Nasz film robimy niezależnie, starając się eksperymentalnie wprowadzić inny model produkcji filmowej, niż obecnie przyjęty. Jest on spółdzielczy i demokratyczny, zamiast hierarchicznego i kapitalistycznego. Nie bierzemy wynagrodzeń, wkładamy nasze serca i naszą pracę. Na proporcjonalną gratyfikację czekamy do czasu zysków z dystrybucji i nagród z festiwali.
Dziś zapraszamy Was do współudziału w tym przedsięwzięciu.
KIM JESTEŚMY?
Reżyseria, Scenariusz: Franciszek Szumiński.
Absolwent Warszawskiej Szkoły Fotografii i kierunku reżyserii na krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych, wykłada w Szkole Filmowej w Łodzi. Jako reżyser zadebiutował spektaklem „Dzika kaczka” H. Ibsena w kieleckim Teatrze im. S. Żeromskiego, zrealizował „Emigrantów” S. Mrożka w Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie, „Śmierć Iwana Iljicza” w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, „Mewę” wg A. Czechowa na WTT w Bytomiu, „Oddech” wg prozy T. Bernharda w Teatrze Łaźnia Nowa. Wyróżniony główną nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na 8. Forum Młodej Reżyserii za spektakl „Zamek” wg prozy F. Kafki.
https://encyklopediateatru.pl/osoby/86618/franciszek-szuminski
Rola MICHAŁA, Scenariusz: Szymon Majchrzak.
Absolwent Wydziału Aktorskiego krakowskiej AST. Aktor filmowy i teatralny. Autor wierszy oraz piosenek. Debiutował na scenie Teatru Zagłębia w Sosnowcu w spektaklu komediowo-standupowym ,,Czas wypadł z ram”. Zagrał główne role w serialach „Akademik” oraz „Swaci”. Znany również z serialu Canal+ „Kruk. Czorny woron nie śpi” , „Kruk. Jak tu ciemno” i „Kiedy ślub”. To jego debiut w roli scenarzysty filmowego.
https://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11177465
Zdjęcia: Michał Maciejowski.
Reżyser, Autor Zdjęć, Montażysta, Muzyk. Absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej na Wydziale Reżyserii (specjalność: montaż filmowy) i Operatorskim (realizacja telewizyjna) oraz Filozofii na Uniwersytecie Łódzkim.
Jako Montażysta i/lub Autor Zdjęć realizował krótkometrażowe dokumenty dla WFO w Łodzi m.in.: PO CO JEST KOŃ (2015) i CONTINUUM (2016) oraz pełnometrażowe dokumenty m.in. LARISSA w reżyserii Alexandre Dayet (prod. Fundacja Kamera i TVP).
Jako Reżyser i Operator realizował programy i seriale telewizyjne w stacji TVN. W roli Montażysty współtworzył serial dokumentalny Canal+ REKRUCI.
Pracował również z zagranicznymi ekipami przy filmach dokumentalnych TWO BARNS (2014, reż. Haim Hecht), ORCHESTRA OF EXILES (2014, Josh Aronson), IT’S NOT A FAIRYTALE (2012, reż. Sławomir Grünberg) i THE ASSEMBLY (2022, USA/ITA prod.).
Poza filmem, zajmuje się muzyką. Jako perkusista przez lata grał w wielu zespołach i projektach muzycznych. Ma na koncie nagrania studyjne muzyki filmowej oraz słuchowisk radiowych dla PR1.
Showreel: https://vimeo.com/1050352013?share=copy
https://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1199280
Rola WIKTORII, Promocja: Dagny Mikoś.
Aktorka teatralna i filmowa, wokalistka, lektorka, animatorka działań twórczych
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi (2013), Wydziału Wokalnego Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2018) oraz Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku Zarządzanie Kulturą (studia podyplomowe 2023). Certyfikowana praktyczka metody terapeutyczno-coachingowej „Integracja Świadomości”®.
Przez ponad 10 lat aktorskiej pracy Dagny zbudowała kilkadziesiąt ról teatralnych, radiowych i telewizyjnych, za które wielokrotnie była wyróżniana i nagradzana. Na ekranie można było zobaczyć ją m.in. w serialach: „O mnie się nie martw”, „Wojenne Dziewczyny”, „Pierwsza Miłość” czy „Papiery na szczęście”.
https://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11201723
Muzyka: Anna Obara.
Absolwentka Kompozycji Elektroakustycznej na Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Kompozycji na Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Autorka muzyki do nagradzanych filmów krotkometrażowych oraz filmów animowanych. Współpracowała z PWSFTviT w Łodzi, Gdyńską Szkołą Filmową oraz Den Danske Filmskole w Kopenhadze.
https://www.filmweb.pl/person/Anna+Obara-2880982
Dźwięk: Viktor Pauliuchenia.
https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1E4x6HiJAiGo8X?si=Vddn6rJaRliDrQo4pbRLfw
Oświetlenie: Jan Abmetka.
Absolwent kierunku New Media and Digital Culture na Uniwersytecie Łódzkim, obecnie Mistrz Oświetlenia przy licznych projektach reklamowych i teledyskach.
Scenografia, Kostiumy: Ewa Dmowska, Oliwia Kresak.
Ewa Dmowska: Absolwentka ASP w Łodzi. Jej przygoda ze scenografią i kostiumami zaczęła się stosunkowo niedawno - od 2 lat współpracuje przy etiudach PWSFTviT w Łodzi jako scenograf lub kostiumograf. Odbyła praktyki studenckie na dziale scenografii w Teatrze Wielkiem w Łodzi.
https://ewadmowska.myportfolio.com/
Charakteryzacja: Urszula Dobrogowska.
Absolwentka Warszawskiej Szkoły Wizażu i Charakteryzacji teatralno-filmowej "In Art". Na co dzień związana z pracą przy serialu "Na Wspólnej" dla stacji TVN. Wcześniejsze współprace m.in. serial "Brzydula", charakteryzator w Teatrze Konsekwentnym oraz praca przy licznych sesjach zdjęciowych, eventach, pokazach mody.
https://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11209216
Montaż: Marcelina Maj.
https://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11173717
Efekty Specjalne: Juan Walle.
Operator Filmowy, Montażysta, Graphic Designer, specjalista od całego pakietu Adobe CC i wiizualizacji 3D.
https://pl.linkedin.com/in/juan-walle-5749bb32
Kierownictwo Produkcji: Angela Getler.
Dziennikarka, Stand-Uperka, Graficzka. Obecnie studentka II roku na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTviT w Łodzi.
https://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11218655
Producent: Olga Zapotocka - Zapalska.
Absolwentka Uniwersytetu SWPS, obecnie na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTviT w Łodzi. W swoim dorobku posiada różnorodne projekty, od reklam i teledysków, przez serialowy sitcom "Po Studencku" i filmy krótkometrażowe jako Kierownik/Koordynator Produkcji, filmy pełnometrażowe i seriale - jako Asystent, następnie Koordynator Producenta, głównie we współpracy z Apple Film Production, ale również z Fundacją Kamera, Message Film, czy Opus Film.
Przez rok pełniła funkcję Kierownika Produkcji stacji telewizyjnej News24. Pierwszy raz rolę Producenta objęła przy projekcie pierwszego w Polsce festiwalu filmowego o tematyce ochrony środowiska naturalnego - New Earth International Film Festival, gdzie współpracowała m.in. z Juanem Walle i Ewą Ewart.
https://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11189367
CO JUŻ MAMY?
Skompletowaną ekipę, zablokowany sprzęt, szczegółowy scenopis, plan dystrybucji i mnóstwo pasji.
Termin zdjęć mamy wyznaczony na cały okres wielkanocny, weekend po nim i całą majówkę - dni wolne od pracy zarobkowej.
Niezależnie od tego, ile uda nam się uzbierać, zdjęcia będziemy realizować w dniach:
17-21.04.2025,
26-27.04.2025,
1-4.05.2025.
CZEGO JESZCZE POTRZEBUJEMY?
Środków na wynajęcie lokacji, rekwizyty, żywność na planie, paliwo i ubezpieczenia.
REKOMPENSATA
Chcemy, byście nie tylko pomogli nam z dobrego serca, ale rzeczywiście też byli częścią tego filmu i procesu jego tworzenia. Dlatego za wpłaty od poniższych kwot proponujemy:
Za 1000 zł i więcej – dzień z nami na planie i zaproszenie na "poplanówkę".
Za 500 zł i więcej - spotkanie z producentem i wybranym twórcą.
Za 200 zł i więcej – plakat z autografami twórców, podziękowania w napisach.
Za 50 zł i więcej – podziękowania w napisach.
Widzisz siebie w świecie filmu, ale nie wiesz jak zacząć?
Spotkaj się z nami, chętnie doradzimy, wysłuchamy
i może wciągniemy Cię do naszych kolejnych projektów!
SYNOPSIS PROJEKTU
Film opowiada historię Michała, młodego mężczyzny, który stoi na rozdrożu życia - przed podjęciem decyzji o przyjęciu święceń kapłańskich. Wewnętrzny głos nie daje mu spokoju - czy to ścieżka, którą wybrał on sam, czy tylko marzenie, które zaszczepił mu ktoś inny, zamieniając w powinność?
Michał jest rozdzierany przez zaprzeczające sobie pragnienia, które są kształtowane przez subtelne, często niewidoczne wpływy. Choćby takie jak głęboko ukryte rodzicielskie oczekiwania. Wątpliwości Michała wracają do niego w postaci surrealistycznych obrazów, które zmuszają go do konfrontacji z własnymi wyborami.
Żyjemy w czasach nostalgii za światem wartości i autorytetów, w które jednak nie możemy już uwierzyć. Może sami nie dorastamy do wolności i możliwości jakie zapewnia nam zbudowany przez nas świat? Michał, tęskni do świata dawnych wartości, jednakże próba przywrócenia go stwarza tylko groteskową imitację.
Interesuje nas uchwycenie w obrazie filmowym stanu wątpliwości i strachu przed rezygnacją. Film będzie oscylował na granicy realizmu i psychologii bohatera, a surrealizmu i zaburzonego odbioru rzeczywistości, które znajdą odzwierciedlenie w jego języku wizualnym.
"Przewidując to ryzyko, matka wpoiła w syna starannie cnotę wierności, poświęcenia i lojalności, aby uchronić go przed grożącym mu upadkiem moralnym. Cnotę przyswoił sobie aż nadto dobrze, toteż zachowuje wierność matce, być może ku jej największej trosce i zarazem ku jej nieświadomemu, mitycznemu zadowoleniu. Wtedy bowiem realizuje się równie prastary, co przenajświętszy archetyp zaślubin matki z synem."
C. G. Jung
![Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.](https://cdn.zrzutka.pl/build/images/chip/chip-description-empty.png)
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.