Realizacja etiudy filmowej "Ptasie Gody"
Realizacja etiudy filmowej "Ptasie Gody"
Nasi użytkownicy założyli 1 231 437 zrzutek i zebrali 1 363 950 124 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Cześć!
Nazywam się Idalia Sarzyńska i zbieram na swój autorski film krótkometrażowy, którym chciałabym dostać się do Łódzkiej Szkoły filmowej, a także wysłać go na festiwale. Jest to mój zdecydowanie najbardziej szalony i najtrudniejszy w realizacji projekt, ale o to chyba właśnie chodzi w kinie, żeby stawiać sobie coraz wyżej poprzeczkę. Tylko w ten sposób człowiek jest w stanie się rozwijać. Dlatego ten film jest dla mnie tak ważny, ponieważ jest ogromnym wyzwaniem.
„Ptasie gody” to film o specyficznej tematyce w klimacie Larsa von Triera i Yorgosa Lanthimosa. W tym shorcie dramatyczne i nieoczekiwane wydarzenia postrzegać można z trzech różnych perspektyw. A każda z nich pozwala stawiać inne pytania. Pierwsza, o stereotypy społeczne i schematy zachowań oraz o sens ich przekraczania, tak ponętny szczególnie dla ludzi młodych. Czy można to czynić całkowicie bezkarnie? Czy zdajemy sobie sprawę, że czasami nawet nieznaczne, wydawałoby się, naruszenie reguł może uruchamiać lawinę nieporozumień, która prowadzi do tragedii? Gdzie istnieją granice osobistej wolności? Druga, o to, jak różnice kulturowe, społeczne, rodzinne czy środowiskowe potrafią wpływać na różne postrzeganie i definiowanie rzeczywistości. Widzimy to samo, ale nie tak samo. Oceniamy, stosując kryteria dla nas oczywiste, ale dla innych nie do przyjęcia. Trzecia perspektywa ma sens bardziej metaforyczny, mówi o okrucieństwie jako takim, o ingerencji ludzi w świat natury, z którego nic dobrego zazwyczaj nie wynika. O przekraczaniu niewidzialnych granic, co sprawia, że później już nic nie jest takie jak wcześniej. O relacjach człowiek – zwierzęta, natura – kultura, przyroda - cywilizacja. Wierzę, że w tym filmie każdy znajdzie własną opowieść i pretekst do chwili refleksji.
Chcę „Ptasimi godami” opowiedzieć o tym, co smuci i trapi, mnie dwudziestoparolatkę, w tych nielekkich czasach. Ale także dać widzowi to co w kinie moim zdaniem w kinie najważniejsze, czyli emocje.
Jako, że w obecnej chwili nie jestem studentką na żadnej uczelni całość muszę opłacić z własnej kieszeni. Udało mi się zebrać świetną ekipę realizatorską, która tak jak ja włącza się w ten projekt „pro bono”. Mimo to film jest dość drogi, a pieniądze, które zbieramy zostaną przeznaczone na:
⁃ sprzęt
⁃ wyżywienie
⁃ benzynę
⁃ scenografie
⁃ kostiumy
⁃ wynajęcie lokacji
⁃ wynagrodzenie dla aktorów
TWÓRCY:
IDALIA SARZYŃSKA
Aktualnie jestem niezależna reżyserką zdobywającą doświadczenie na planach filmowych. Studiowałam aktorstwo w studium Jana i Haliny Machulskich, Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim, ukończyłam kurs reżysersko-operatorski na WSF-ie. Ukończyłam także pierwszy rok studiów w Warszawskiej Szkole Filmowej na wydziale reżyserii, które rzuciłam na rzecz zdawania do Łódzkiej Szkoły Filmowej.
Od dziecka interesowały mnie najróżniejsze formy wyrażania się poprzez sztukę, ale długo nie umiałam znaleźć swojej dziedziny. W końcu film pozwolił mi połączyć wszystkie mojej zainteresowania. W sztuce filmowej interesuje mnie łamanie utartych schematów, człowiek i naturalność.
„Kwiat tarniny”
https://vimeo.com/708831658/512e333d88
„Vasha Valeriya”
https://vimeo.com/kubadabrowski?embedded=false&source=owner_name&owner=122770044
MAKS PLATER
Operator, operator kamery, student V roku Realizacji obrazu filmowego w Szkole Filmowej im.Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach, absolwent Akademii Fotografii w Warszawie. Były stażysta w Panavision Polska. Autor zdjęć do krótkometrażowych filmów fabularnych, dokumentalnych i teledysków pokazywanych i nagradzanych na festiwalach filmowych w Polsce i za granicą. Aktywnie pracujący w branży filmowej od 2016 roku.
Obecnie zaangażowany w preprodukcję filmu fabularnego w ramach programu 30 Minut w Studiu Munka przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich. Również w Studiu Munka jako operator rozwija projekt dokumentalny o tematyce tożsamości narodowej Tatarów polskich w obliczu islamofobii na Podlasiu. W zdjęciach filmowych najbardziej interesuje go podejście na pograniczu kreacji i odwzorowania realistycznych efektów oświetleniowych. Najlepiej czuje się pracując kamerą z ręki.
Instruktor kitesurfingu, zapalony gracz ping ponga w warszawskich parkach, entuzjasta
leżenia w hamaku.
Showreel:
OSIĄGNIĘCIA:
- „Nie ma spokoju” (2022, film fabularny krótkometrażowy) -
autor zdjęć
• Młodzi i Film Koszalin 2022 (nominacja do nagrody
heliografu za zdjęcia)
• Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2022
- „P.S.W.I.S.” Belmondawg (2021, teledysk) - autor zdjęc
• Grand Video Awards 2022 (nominacja w kategorii najlepszy
teledysk)
- „Mały koniec świata” (2020, film fabularny krótkometrażowy -
autor zdjęć
• Energa Camerimage 2020 (panorama etiud studenckich)
• Międzynarodowy Festiwal FIlmowy Nowe Horyzonty 2021
• Polish Film Festival in Los Angeles
• Młodzi i Film Koszalin 2020
• LMJU Festival w Liverpoolu (nagroda Paper Bird Award za
najlepszy film krótkometrażowy)
- „Kwiat jednej nocy” (2019, film fabularny krótkometrażowy) -
autor zdjęć
• Międzynarodowy Festiwal FIlmowy Nowe Horyzonty 2020
• Mantova Lovers International Film Festival
GRZEGORZ GÓRECKI
Jako producent kreatywny, obecnie pracuje na dużych planach filmowych jako II reżyser czy asystent reżysera, spełnia się kreatywnie i twórczo, w naszym filmie chce dać jak najwięcej kreatywności!
Pracował między innymi przy takich produkcjach jak SEXIFY 2 czy GRY RODZINNE.
FILM POLSKI
https://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=11146605
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!