Rehabilitacja Oliego ❤️🥺 Pomóżmy mu normalnie funkcjonować
Rehabilitacja Oliego ❤️🥺 Pomóżmy mu normalnie funkcjonować
Nasi użytkownicy założyli 1 232 211 zrzutek i zebrali 1 366 404 203 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Aktualności3
-
Dzięki Państwa dobrym sercom udało nam się zakupić deskę do balansowania, za pomocą której Olivier będzie mógł ćwiczyć równowagę i skupienie.
Udało nam się również zakupić gniotki sensoryczne , dzięki Pani Annie mamy ścieżkę sensoryczną a dzięki Pani Beacie mamy kołdrę obciążeniową.
Serdecznie dziękujemy za dotychczasową pomoc i nadal prosimy o wpłaty byśmy mogli kontynuować terapię.
Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!
Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.
Opis zrzutki
Zwracam się z prośbą o pomoc w opłaceniu rehabilitacji syna , który ma problem z Integracją Sensoryczną i niestety leczenie tej choroby musi odbywać się prywatnie. Przez jakiś czas Oli uczęszczał na zajęcia z integracji sensorycznej ale ze względów finansowych musieliśmy przerwać terapię. Po dłuższym czasie bez zajęć widzę jak to źle na niego wpływa.
Jest rozdrażniony, bardzo pobudzony,uderza się sam.Jest wrażliwy dźwiękowo i dotykowo.
Jest mi wstyd prosić o pomoc ale wiem, że ta rehabilitacja jest konieczna dla syna i bardzo mu to ułatwi funkcjonowanie w życiu codziennym.
Poza rehabilitacją psycholog zaproponowała: chodzenie na basen, zabawę w trampolinach czy zajęcia karate, niestety nie stać nas na tego typu atrakcje 🥺
Chciałabym zapewnić synowi rehabilitację a także odpowiednie zabawki do integracji sensorycznej w domu, które niestety nie są tanie i nie stać nas na taki wydatek.
Krótko o tym co dolega synowi.
Dane z Obserwacji Klinicznej SI.
Umiejętności przetwarzania sensorycznego, kontrola posturalna i oczna:
Przeprowadzono obserwacje aktywności przedsionkowych, poparte wywiadem oraz
testem oczopląsu porotacyjnego wskazują na niewidoczny czas fiksacji ruchów gałek
ocznych. Dodatkowo chłopiec chętnie wracał na dużą platformę, jednak tylko on sterował jej
ruchem, dużymi wychyleniami. Bardzo radośnie podchodził do huśtania się. Dochodzi szybko do pobudzenia psychoruchowego. Reakcja dziecka pokazuje nieprawidłowy odbiór wrażeń
przedsionkowych w kierunku mniejszej wrażliwości (podwrażliwości) na tego typu
stymulacje. Układ ten odpowiada za odbiór wrażeń pochodzących z każdego rodzaju ruchu,
wywołanych zmianą położenia ciała w przestrzeni, a szczególnie głowy. Zakłócenia odbioru
tego typu bodźców mogą wpływać na rozwój mechanizmów posturalnych i kontrolę ruchów
ciała – równowagę. Charakterystyczne dla systemu przedsionkowego chłopca jest obniżony
próg reaktywności na wrażenia pochodzące z ruchu.
Przeprowadzono obserwację w zakresie integracji odruchów. Niewygaszone odruchy
pierwotne są oznaką niepełnej integracji sensorycznej, utrudniają funkcjonowanie dziecka
i prawidłową pracę mózgu. Dzieci nie są w stanie zauważyć, zapamiętać, wykonać rzeczy
wykorzystując maksimum swoich możliwości, gdyż odruchy skutecznie blokują szeroko
pojęte uczenie się.
U chłopca w pełni niezintegrowane są odruchy:
W próbach badających stopień integracji Asymetrycznego Tonicznego Odruchu
Szyjnego (ATOS), w pozycji czworaczej widoczna była niezintegrowana postać tego odruchu
w znacznym ugięciu obu łokci. Utrzymujące się jego przejawy mogą mieć wpływ na dalszy
rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej dziecka. Niezintegrowany ATOS odgrywa ważną
rolę w kształtowaniu się dominującego ucha, koordynacji oko-ucho, a to uaktywnia procesy
obserwacji, uwagi i zapamiętywania na poziomie słyszenia i widzenia, wpływa na trudności
z ortografią i gramatyką, a także z matematyką.
Podczas próby Symetrycznego Tonicznego Odruchu Szyjnego (STOS) uwidacznia się
przechylenie tułowia do przodu oraz tyłu podczas odchylania głowy. Wszystkie te objawy
świadczą o nie w pełni zintegrowanym odruchu, co może być przyczyną zaburzeń
w koncentracji uwagi u dzieci, trudności w śledzeniu przedmiotów oczami, zaburzonej
koordynacji ruchowej. Przetrwały STOS może być przyczyną zaburzeń w koncentracji uwagi
u dzieci, trudności w śledzeniu przedmiotów oczami, zaburzonej koordynacji ruchowej.
Prawidłowo zintegrowany STOS ułatwia wykształcenie się umiejętności i poczucia
równowagi, a także percepcji przestrzeni, głębi, płaszczyzn bocznych i orientacji w czasie.
Pomaga stworzyć koordynację między układem przedsionkowym, propriocepcji
i wzrokowym.
Umiejętności przetwarzania sensorycznego: modulacja sensoryczna
Problemy z modulacją sensoryczną związane są z ogólnym stanem pobudzenia systemu
nerwowego i mają wpływ na zachowanie oraz emocje. Umiejętność efektywnego radzenia
sobie z wymogami otoczenia może być ograniczona poprzez słabą modulację sensoryczną czy
obronność sensoryczną.
Umiejętności przetwarzania sensorycznego: różnicowanie sensoryczne
Problemy z różnicowaniem sensorycznym powodują trudności w niektórych aspektach
koordynacji, planowania motorycznego i rozwoju umiejętności manualnych.
Umiejętności różnicowania dotykowego, słuchowego, wzrokowego odnoszą się do
umiejętności korzystania z informacji sensorycznych w celu wykonania określonych
czynności. Ten obszar przetwarzania sensorycznego tworzy bazę dla rozwoju umiejętności
dłoni oraz kontroli małej motoryki, w tym zdolności artykulacyjnych, świadomości ciała
i umiejętności planowania motorycznego.
System proprioceptywny to układ, który odbiera wrażenia z mięśni, ścięgien i stawów,
uaktywniany przy mocniejszym docisku. Ma charakter podświadomy i jest zmysłem
odczuwania samego siebie. Dzięki propriocepcji (czucie głębokie) mózg otrzymuje
informacje o położeniu ciała, gdzie znajdują się jego poszczególne części i jakie ruchy
wykonują. Te informacje powstają zwłaszcza podczas ruchu, ale również w pozycjach
statycznych. Chłopiec poszukuje mocniejszego, bardziej dociskającego ruchu w masażach -
podczas zajęć akceptował docisk stawowy oraz dociski całego ciała. Widoczna była
tolerancja podskoków na różnorodnych piłkach – jednak przez niedługi czas. Podczas skoków
na kolorowych wyspach Olivier szybko się zmęczył, wykonywał to bardzo siłowo. Bardzo
silnie rzucał zwłaszcza piłki. Często tupie, podskakuje, celowo przewraca się, zaciska silnie
zęby. Te obserwacje pokazują, że Oli potrzebuje mocniejszych wrażeń czuciowych, by
wyciszyć nadmierne pobudzenie systemu nerwowego przez nadmierną ilość bodźców
z innych systemów. Chłopiec ma trudności w odbiorze bodźców czucia głębokiego, które
zwiększają poczucie własnego ciała i kontrolę nad jego ruchem. Ma zapotrzebowanie na tego
typu stymulację, która jednocześnie potrzebna jest jej do lepszej świadomości ciała oraz
równowagi emocjonalnej.
Wyniki obserwacji klinicznej i wybranych testów SI wskazują na:
zakłócenia odbioru wrażeń przedsionkowych (bodźców płynących z ruchu ciała),
dysfunkcje w odbiorze bodźców proprioceptywnych (czucia głębokiego, z mięśni, stawów
i ścięgien),
zaburzenia w zakresie modulacji sensorycznej (nieprawidłowe działanie procesów
wzmacniania i hamowania informacji sensorycznej pochodzącej z różnych systemów
zmysłowych),
dysfunkcje pracy systemu dotykowego,
dysfunkcje pracy systemu słuchowego,
nie zintegrowane odruchy pierwotne,
dysfunkcje systemu wzrokowego.
Zalecenia:
W związku z funkcjonowaniem chłopca wskazana jest systematyczna terapia
integracji sensorycznej prowadzona przez certyfikowanego terapeutę
Za każdą sumę będziemy bardzo wdzięczni.
Prosimy o pomoc ❤️🥺
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Pozdrawiamy całym klanem WolvesOfGlory
Serdecznie dziękujemy❤️
Życzymy zdrowia w imieniu całego klanu
Serdecznie dziękujemy❤️
Siła mycafe :) zdrówka
Serdecznie dziękujemy ❤️
Oli ❤️
Serdecznie dziękujemy ❤️