Ponad miliard złotych Polacy przeznaczą na zrzutki w internecie w 2020 r.
Internetowe zbiórki już od dłuższego czasu cieszą się ogromną popularnością. Dowodem na to jest znacznie większa skuteczność pozyskiwania kapitału na projekty, na które zbierane są pieniądze w sieci. Widać to zarówno po liczbie zbiórek, jak i kwotach przekazanych wpłat.
– Nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia ze zbiórką o charakterze charytatywnym, biznesowym, społecznym, naukowym, kulturalnym czy indywidualnym: popularność każdej z powyższych kategorii cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Dzięki czemu tempo rozwoju crowdfundingu w naszym kraju nie słabnie już od kilku lat – komentuje Tomasz Chołast, współzałożyciel platformy Zrzutka.pl.
Według prognoz większość takich transakcji w sieci rodacy zrealizują za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Transakcje realizowane za pomocą urządzeń mobilnych, jak np. smartfony, mają stanowić bowiem aż 90 proc. na zrzutka.pl (to o 15 punktów procentowych więcej niż w 2019 r.). Co więcej, na znaczeniu mają zyskiwać w br. dwa sektory finansowania społecznościowego.
– Bardzo intensywnie będą rosły crowdfunding udziałowy oraz cykliczne zbiórki online. Dotychczas te dwa sektory rozwijały się w Polsce relatywnie słabo, ale miały spory udział w rynkach za granicą – tłumaczy Chołast.
Na platformie zrzutka.pl, będącej wiceliderem rynku crowdfundingu w Polsce i największym serwisie, dzięki któremu internauci finansują każdy rodzaj projektu, wartość transakcji w 2020 r. najprawdopodobniej wyniesie 200 mln zł, przy dynamice na poziomie 110%, tj. dwukrotnie szybszej niż średnia dla całego rynku finansowania społecznościowego. Natomiast, mobilne zbiórki będą stanowiły aż 90%, co oznacza wzrost o 15 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku.
– Rok 2020 zapowiada się bardzo obiecująco, zarówno pod kątem wyników oglądalności, liczby organizowanych zrzutek, wpłat, jak i wprowadzanych nowości. Rozpoczęliśmy już prace nad międzynarodową wersją naszej platformy i przygotowujemy się do ekspansji jeszcze w tym roku. Dzięki niej, internauci w całej Unii Europejskiej będą mogli organizować zbiórki bez granic – zapowiada Tomasz Chołast z zrzutka.pl. – Już w pierwszym półroczu, zadebiutuje nasz nowy portal dedykowany cyklicznym zrzutkom. W drugiej połowie br., swoja premierę będzie miało specjalne narzędzie pozwalające gromadzić środki finansowe dla patronów – podsumowuje plany współzałożyciel zrzutka.pl.
Podsumowując rok 2019 na zrzutka.pl, warto podkreślić zdecydowanie większą skuteczność zrzutek w stosunku do tych w 2018 roku. Widać to zarówno po liczbie zbiórek, jak i kwotach przekazanych wpłat. W 2019 roku dokonano aż 1 424 031 przelewów na zrzutki, co oznacza wzrost aż o 137% w stosunku do 2018 r. Łączna wartość wpłaconych środków na zrzutka.pl w ubiegłym roku wyniosła 95 521 238,47 zł versus 42 mln zł w 2018 r.