Reklama na Facebooku - czy to działa?

Napisano 12 października, 2021. Aktualizacja: 23 lipca, 2024.
Reklama na Facebooku - czy to działa?

Twoja zrzutka stanęła w miejscu? Poszukujesz sposobu, aby dotrzeć do jeszcze większej ilości osób? Chcesz, aby reklama Twojej zrzutki wyświetlała się na facebooku, ale nie potrafisz skonfigurować reklamy samodzielnie? Pomożemy!

Reklama na Facebook'u to najskuteczniejsza forma reklamy, generująca największą ilość odwiedzin i wpłat. Polega na tym, że post z Twoją zrzutką wyświetla się jako post sponsorowany na tablicy innych użytkowników, do których nie miałbyś możliwości dotrzeć w inny sposób. Poza tablicą, reklama wyświetla się również w relacjach na Messengerze, w relacjach na Instagramie oraz samym Instagramie.

Aby zamówić reklamę na facebooku (wyświetlaną w formie posta sponsorowanego) wystarczy wypełnić formularz zamówienia, a my skonfigurujemy ją za Ciebie! Minimalna kwota zamówienia reklamy to 250 zł i jest ona w całości wykorzystywana na publikację - nie pobieramy żadnej prowizji za jej przygotowanie.

Jak zamówić reklamę krok po kroku?

  • Zacznij od zalogowania się na swoim profilu. Przejdź na stronę swojej zrzutki, a następnie kliknij przycisk “Wypromuj”.krok1
  • W polu pojedynczych opcji premium, kliknij przycisk “Dowiedz się więcej” znajdujący się w polu “Reklama na facebooku”.
  • krok2

    • Teraz wystarczy tylko, że klikniesz “Zamawiam”.

    krok3

    Na swój adres mailowy otrzymasz formularz zgłoszeniowy. Wypełnij go i odeślij nam na adres [email protected], a my zajmiemy się resztą! Proste, prawda?

    Jak wypełnić formularz?

    Nasi specjaliści ustawiają reklamę zgodnie z Twoimi wytycznymi, zatem jej skuteczność jest zależna w głównej mierze od Ciebie. Warto więc przed opłaceniem reklamy poświęcić chwilę na jej odpowiednie przygotowanie.

    Efekty poszczególnych reklam mocno się między sobą różnią. Koszt kliknięcia w reklamę waha się od rekordowych 0,08 PLN do 7 PLN w przypadku mało atrakcyjnych zdjęć i opisów. Upewnij się więc, że przygotowany opis reklamy jest atrakcyjny i autentyczny - to on ostatecznie decyduje o tym, czy darczyńca zdecyduje się na dokonanie wpłaty.

    Formularz zamówienia reklamy wygląda następująco:

    formularz


    W ustawieniach reklamy najważniejsze są opisy i zdjęcia. Pamiętaj, że kliknięcie w reklamę przekierowuje na Twoją zrzutkę - nie musisz zatem powielać w niej pełnego opisu zrzutki. Opisy w reklamie powinny być raczej krótkie, interesujące i zachęcające do kliknięcia. Zdjęcie powinno być wyraźne i w odpowiednim rozmiarze - najlepiej poziome lub kwadratowe.

    reklama


    Budżet i czas reklamy możesz określić samodzielnie. Minimalna kwota zamówienia reklamy to 250 zł, ale oczywiście im większą kwotę przeznaczysz na reklamę, tym więcej osób ją zobaczy. Z kolei maksymalny czas trwania reklamy to 30 dni. Jeśli jednak zależy Ci na szybszych efektach, możesz równie dobrze uruchomić reklamę na 7 lub 14 dni. Skrócenie czasu wyświetlania reklamy nie powinno mieć większego znaczenia na jej efekty - będą one jedynie bardziej skumulowane w krótszym okresie.

    Na Twoje życzenie, możemy również ustawić reklamę tak, aby wyświetlała się wyłącznie osobom w określonym wieku lub przebywającym w konkretnej lokalizacji.

    Pamiętaj, że przed akceptacją reklamy (tak samo jak w przypadku statusu zrzutki promowanej), wymagane będzie przesłanie dokumentów poświadczających wiarygodność zbiórki. W przypadku ich nie przedstawienia, reklama może zostać odrzucona. Po zakończeniu procesu weryfikacji, nie będzie możliwa edycja celu zrzutki - warto zatem dopracować opis swojej zrzutki już na samym początku.

    Jak powinna wyglądać efektywna reklama?

    Poniżej przedstawiamy przykładowe reklamy zrzutek, które odniosły doskonałe efekty:

    przykład1

    przykład2

    przykład3

    Podsumowując - zamawiając reklamę pamiętaj, aby wybrać jak najlepsze zdjęcie i przygotować krótkie, ale ciekawe opisy. Choć reklama nie gwarantuje wpłat na zrzutkę (są one zależne od wyglądu i tematu konkretnej reklamy), jest to najskuteczniejsza forma reklamowa w naszym portalu. Sekretem skutecznej reklamy są bowiem jej wyświetlenia, a za każde 250 zł wydane na reklamę na facebooku, dotrzesz aż do 25 000 osób!





    Facebook Twitter