Początek serii "jak zbierać skutecznie"

Napisano 13 marca, 2015. Aktualizacja: 14 listopada, 2023.
Początek serii "jak zbierać skutecznie"

Ten krótki artykuł jest zapowiedzią i wstępem do planowanego oraz zapowiadanego na facebooku, cyklu wywiadów z organizatorami, którzy zebrali na zrzutka.pl z sukcesem. W tym wstępnym artykule przedstawimy nasze zdanie na temat "jak skutecznie zbierać na zrzutka.pl", natomiast w kolejnych dowiecie się, co na ten temat do powiedzenia mają "fachowcy", czyli osoby którym udało się przeprowadzić zrzutki promowane zakończone uzbieraniem założonych kwot. 

Uważamy, że kluczem do sukcesu jest przedstawienie celu zrzutki w sposób poruszający odbiorcę. Jeśli dokładnie, ale zarazem w prosty sposób opiszemy nasz pomysł/historię, przyciągniemy do pomocy większą ilość osób. Poprawnie dokonany opis pomaga w potwierdzeniu naszej wiarygodności, która jest istotnym elementem podczas zrzutkowej drogi.

Jedną z najbardziej skutecznych metod jest publikacja artykułów w popularnych serwisach (wiemy, że niełatwo się tam dostać, ale na przykład wp.pl, onet.pl czy gazeta.pl potrafią zdziałać cuda). Nasze doświadczenie pokazuje, że przedstawienie zrzutki w telewizji wcale nie gwarantuje ogromnego sukcesu, jednak nie warto z niej rezygnować. Telewizja może być dobrą "trampoliną" do tego by historię zrzutki opowiedziała popularna gazeta czy portal (najlepiej online, gdyż ludzie zaciekawieni bądź poruszeni artykułem wpłacają bezpośrednio po jego przeczytaniu i kliknięciu w zamieszczony w nich link - taki artykuł jest swoistym "call to action", gdzie "action" to wpłata). 

Najważniejsze jednak, oprócz dotarcia do mediów jest poprawne wdrożenie całej akcji, które można nazwać "etapem przygotowań", w którym zawiera się:

a) Kompletne uzupełnienie opisu zrzutki, dodanie odpowiednio skadrowanego cover foto (zdjęcia zrzutki), w odpowiedniej rozdzielczości, a także zamieszczenie w opisie zrzutki linków uwiarygadniających, np. do profilu wydarzenia na facebooku. Oprócz tego warto też uzupełnić profil organizatora w taki sposób, by osoby mające wątpliwości mogły skontaktować się z organizatorem mailowo, na facebooku bądź telefonicznie. 

b) Udostępnienie zrzutki na swoim facebooku, poproszenie znajomych o to, by udostępnili post dalej - ważne jest takie skonstruowanie posta, by poprzez zwrócenie na siebie uwagi zachęcił do dalszego udostępniania - statystycznie sukces odnoszą zrzutki, które zostaną udostępnione ponad 1 000 razy. Nie zatrzymujmy się jedynie na facebooku! Jest mnóstwo innych serwisów i portali, gdzie możemy podzielić się naszą zrzutkową akcją. Twitter, różnego typu fora internetowe, a nawet informowanie znajomych podczas spotkań, dają również wielką moc. Rozrasta się pajęcza sieć - im większa, tym potężniejsze rezultaty!

Co do zasady zrzutka.pl nie pobiera prowizji od wypłat, przez co nasze przychody nie pozwalają na to by nasz zespół "rozkręcał" zrzutki medialnie i zajmował się ich promocją (tym bardziej, że zrzutek jest ponad 4 000..), dlatego promocja, którą możemy zaoferować bazuje jedynie na ruchu, który mamy w serwisie. Pozostały ciężar promocji leży na organizatorach zrzutek. Aby pomóc organizatorom zrzutek promowanych w ciężkim zadaniu wypromowania ich akcji, rozpoczęliśmy ten cykl artykułów. Zachęcamy do śledzenia naszego bloga!  

Zespół zrzutka.pl

Facebook Twitter