Organizatorze! Czy wiesz, że zgodnie z polityką prywatności portalu zrzutka.pl możesz skorzystać z adresów mailowych osób, które dokonały wpłaty na Twoją zrzutkę i nawiązać z nimi kontakt? Dowiedz się, gdzie znaleźć bazę adresów, jak ją pobrać i w jakich sytuacjach mailing nie naruszy przepisów RODO i naszego regulaminu!
W jakich sytuacjach można skorzystać z adresów mailowych wpłacających?
Zgodnie z naszą polityką prywatności rozdz. III. 3. 3. organizator zrzutki może nawiązać z wpłacającym kontakt mailowy w celu:
- podziękowania za dokonane darowizny;
- poinformowania go o innych zrzutkach, które mogą być dla niego interesujące;
- poinformowania go o postępach zrzutki, na którą wpłacił środki;
- przedstawienia rozliczeń związanych z realizacją określonego projektu.
- Treść Twoich wiadomości musi być związana z Twoją działalnością w portalu zrzutka.pl
- Pamiętaj o zachowaniu poufności! Jeśli wysyłasz mailing do wielu osób z prywatnej skrzynki pocztowej, wklej ich adresy w polu UDW, aby adresaci widzieli wyłącznie własny adres mailowy. Możesz również korzystać z płatnych narzędzi, takich jak Freshmail, Mailchip czy Mailjet. Ich dostawcy często oferują zainteresowanym fundacjom korzystniejsze warunki.
- Jeśli chcesz kontaktować się ze Wspierającymi regularnie, zachowaj konieczny umiar! Nie wysyłaj wiadomości zbyt często i nie bombarduj adresata kilkoma mailami w ciągu dnia. Po pierwsze - nikt tego nie lubi, po drugie - skrzynki mailowe odbiorców mogą automatycznie zaliczyć Cię do spamu, po trzecie - zniechęcenie do siebie Wspierających do gwóźdź do trumny fundraisera.
- Jeżeli dany Wspierający przez okres 6 miesięcy nie podjął żadnej aktywności w związku z Twoimi mailami, należy uznać, że nie jest już zainteresowany Twoją akcją. W związku z tym nie masz już podstaw do wysyłania mu wiadomości.
- Jeżeli Wspierający zwróci się do Ciebie z żądaniem zaprzestania wysyłania wiadomości na jego adres mailowy, musisz niezwłocznie przestać to robić.
Skoro znasz już reguły, pora wejść do gry! W dalszej części artykułu znajdziesz wskazówki skąd wziąć potrzebne dane oraz jak można z nich skorzystać.
Gdzie znaleźć adresy mailowe darczyńców?
1. Wejdź w zakładkę “Moje zrzutki”
2.Wybierz opcję Finanse z rozwijanego menu pod zrzutką, która Cię interesuje
3. Voilà! Oto lista wpłat wraz ze wszystkimi adresami mailowymi, podanymi przez wpłacających. Możesz skopiować ich adresy bezpośrednio lub pobrać całą listę w formacie .xls i wygodnie korzystać z niej przy pomocy excela. W momencie publikacji tego artykułu organizatorzy zrzutek muszą sami kopiować adresy mailowe wpłacających i rozsyłać maile przy pomocy własnej poczty lub dowolnego narzędzia do masowego mailingu. Ale już niedługo! Możemy zdradzić, że już pracujemy nad nową funkcjonalnością, która pozwoli Wam na wysyłkę maili bezpośrednio z poziomu profilu organizatora - zapisz się do newslettera i dowiedz się jako pierwszy, kiedy wejdzie w życie!
Kiedy warto wysłać mail do Wspierających?
Zanim zaczniesz mailing, ustal strategię. W zależności od tego jak dynamiczna jest Twoja akcja, będziesz mieć możliwość tworzenia ciekawych wiadomości z różną częstotliwością. Przygotowaliśmy dla Ciebie 2 propozycje strategii mailingowej - wykorzystaj jedną z nich lub obmyśl własną!
1. Metoda kamieni milowych
Informuj darczyńców o najważniejszych momentach Twojej akcji, aby zmobilizować ich do dalszego udostępniania i wpłacania na zrzutkę! Twoimi kamieniami milowymi mogą być:
- Wpłata od nowego Wspierającego. Dołączanie nowych osób jest wyznacznikiem rozwoju Twojego projektu. Możesz mailowo powitać nowe osoby, podziękować za wpłatę i zachęcić do udostępnienia Twojej zrzutki w mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do szerszego grona potencjalnych wpłacających
- Osiągnięcie 50% założonego celu. Wizja zbliżającego się celu może zadziałać mobilizująco na Wspierających. Przypomnij im o Twojej zbiórce, podziękuj za dotychczasowe wsparcie i zachęć do dalszego udostępniania zrzutki i wpłat.
- Przekroczenie 90% założonego celu. To Twoja szansa na ostatni zryw społeczności! Poinformuj Wspierających, że prawie się udało i brakuje już bardzo niewiele. Poproś o ostatnie udostępnienia i wpłaty.
- Osiągnięcie celu. To również zasługa osób, które zaangażowały się w Twoją zrzutkę! Poinformuj Wspierających o osiągnięciu celu, podziękuj za wpłaty i udostępnienia. Jeśli prowadzisz inne akcje w serwisie zrzutka.pl, możesz poinformować o nich swoją społeczność.
To oczywiście tylko propozycja kamieni milowych. Wiele zależy od charakteru Twojej zrzutki. Jeśli Twoja akcja wymaga większych, kilkakrotnych zakupów, każdy z nich może być osobnym kamieniem milowym. Od Ciebie zależy, co uznasz za przełomowy krok, o którym warto poinformować wspierających.
2. Metoda newslettera
Ta strategia będzie świetna dla organizatorów dużych, dynamicznych akcji, w ramach których wiele się dzieje oraz zrzutek cyklicznych. Regularny kontakt pozwoli Ci na nawiązanie więzi ze wspierającymi i zapadnięcie im w pamięć. Raz na jakiś czas - tydzień, dwa tygodnie, lub miesiąc, w zależności od tego jak długo planujesz zbierać - informuj wspierających o postępach Twojej akcji, związanych z nią eventach oraz ciekawostkach. Pamiętaj przy tym o zasadach obowiązujących podczas regularnego kontaktu, które opisaliśmy w pierwszym akapicie.
Prowadzenie zrzutki to świetna okazja do zbudowania społeczności, opartej na przyjaźni i wzajemnym wsparciu. Drogą mailową możesz otrzymać wiele ciepłych słów, a nawet nawiązać ciekawe znajomości! Osobisty kontakt z darczyńcami to nie tylko metoda pozyskiwania kolejnych środków na zrzutkę. Wymiana wiadomości w gronie ludzi dążących do jednego celu ma ogromną wartość dodaną, która może Cię pozytywnie zaskoczyć!
Jak wysłać mailing do darczyńców?
Opcje są dwie. Możesz zrobić to samodzielnie lub skorzystać z naszej pomocy. Już teraz bezpłatnie możemy dotrzeć do Twoich wspierających w Twoim imieniu! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli brakuje Ci czasu lub narzędzi do automatycznego mailingu.
A jak to zrobić? Będąc na swojej zrzutce, wybierz opcję “Skorzystaj z mailingu”, a następnie “Skorzystaj z naszej pomocy”.
W okienku tekstowym napisz treść wiadomości do darczyńców. Pamiętaj, aby zawrzeć w niej konkretne informacje o postępach oraz potrzebach zbiórki. Gdy uznasz wiadomość za gotową, wyślij zapytanie i poczekaj na naszą odpowiedź.
Przygotowaną wiadomość wyślemy do wszystkich Twoich darczyńców, dzięki czemu zaoszczędzisz czas i potrzebę korzystania z zewnętrznych narzędzi do mailingu.
Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!