Realizacja filmu "Hear me out"
Realizacja filmu "Hear me out"
Nasi użytkownicy założyli 1 232 074 zrzutki i zebrali 1 366 018 661 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
„Przesadzasz”
„Niepotrzebnie robisz problem”
„To się nie wydarzyło, zmyślasz to”
„Jesteś niestabilna/y emocjonalnie i przelewasz na mnie swoje problemy”
„To nie ty, to twoje kompleksy przez ciebie przemawiają”
„Nie panujesz nad sobą”
Jedną z najokrutniejszych, ale też najbardziej niedocenianych form przemocy jest przemoc psychiczna, a wśród nich gaslighting. Ciężko jest go scharakteryzować, ale jego motywem przewodnim jest wmawianie „ofierze”, że traci kontrolę nad sobą, swoją oceną rzeczywistości i swoim zdrowiem psychicznym. To, co sprawia, że ciężko jest ją szybko rozpoznać i na nią zareagować jest fakt, że wymaga ona czasu, dzieje się stopniowo i działa na zasadzi syndromu gotującej się żaby.
Najtrudniejsze jest zrozumienie, że krzywdzi osoba, która jest najbliższa, której ufa się najbardziej. Nikt mnie nie uderzył, więc to znaczy, że jestem bezpieczna/y. Bardzo ciężko ten krąg przełamać, szczególnie, że im bardziej oddala się od nas osoba, którą kochamy, tym bliżej niej chce się być. Jeszcze ciężej jest go przełamać, bo nie mając już tak bliskiego kręgu przyjaciół - osoby przemocowe i toksyczne mają tendencję do odcinania od znajomych - bardzo trudno jest przypomnieć sobie kim było się wcześniej. Istnienie przestaje być samodzielne, a zaczyna być uzależnione od drugiej osoby.
W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej przykładów walki z tym - proces Johnnego Deppa i Amber Heard, ruch #MeeToo, który walczył z tym, że kobiety nie „przesadzają” kiedy mówią o molestowaniu. Szczególnie mocno te granice zacierają się w przypadku osób tworzących sztukę - tam najłatwiej zatracić granice pomiędzy władzą, a byciem liderem, byciem sobą, a swoją sztuką i sobą, a swoim ego. Sytuacja, w której nie można powiedzieć swobodnie o swoich emocjach, w której boi się konfrontacji z bliską osobą też jest przemocą. Podcinanie komuś skrzydeł również.
Ten film jest dla nas bardzo ważny ze względu na to, że taki rodzaj manipulacji przynosi ogromne spustoszenie w psychice, a nadal to ofiary zbierają za to zbyt wiele batów. Jest też ważny, bo kiedy komuś wspominamy, że o tym opowiada nasz film, dużo ludzi mówi „o boże, znam to”. Ci ludzie zasługują na swoją reprezentację.
Film jest o trudnej, toksycznej relacji, która zmusza główną bohaterkę, Zuzę, do wątpienia w rzeczywistość. Poznajemy ją w momencie przełomowym, w którym jej kariera zaczyna nabierać tempa a świat zauważa w niej coś wyjątkowego, jednak ze względu na męża boi się własnego sukcesu. Jej mąż nie potrafi tego znieść, więc próbując odzyskać kontrolę nad sytuacją (i nad Zuzą) zaczyna robić się okrutny i ucieka się do nieczystych zagrań, które mają sprawić, że Zuza zwątpi w samą siebie i pozwoli mu znów sobą kierować.
Zależy nam na tym, żeby pokazać tę manipulację w sposób dosadny i bardzo wyraźny, równocześnie skupiając się na emocjach i wątpliwościach, które towarzyszą wtedy Zuzi. Bardzo ważne jest dla nas również to, żeby o toksyczności nie opowiadać tylko i wyłącznie przemocą i nienawiścią, chcemy opowiedzieć też o tych dobrych chwilach, o czułości i bliskości.
Film realizowany jest głównie przez kobiety - studentki i absolwentki łódzkiej szkoły filmowej. Zależy nam na tym, żeby dziewczyny w końcu zajęły należne im miejsca w branży filmowej, wykazując się przy tym swoimi talentami.
Do tej pory udało nam się zrealizować cztery z pięciu dni zdjęciowych. Przed nami ostatni dzień, najbardziej wymagający, ponieważ realizować będziemy scenę wypadku samochodowego. Jest to scena najtrudniejsza ze wszystkich, ale również najważniejsza. Środki, które uda nam się zebrać przeznaczone zostaną na:
- zabezpieczenie sceny wypadku przez straż pożarną, policję
-opłacenie konsultacji kaskaderskich
- opłacenie projektu tymczasowej organizacji ruchu
- materiały BHP
Występują:
Zuzanna Lit
Mateusz Czwartosz
Adrianna Szymczak
Grzegorz Małecki
Zofia Gołaj
Magdalena Poręba
Reżyseria: Agnieszka Kalińska
Scenariusz: Ola Hulbój
Zdjęcia: Paulina Kowol
Kierownictwo produkcji: Marta Stefaniak, Jagoda Janusz
Montaż: Asia Szczęsnowicz
Scenografia: Klementyna Lewandowska
Kostiumy: Karolina Hanzl
Charakteryzacja: Dominika Maj
W zamian oferujemy:
do 50 zł - link do ukończonego filmu
do 150 zł - link i obecność w napisach końcowych
od 150 zł - link, obecność w napisach końcowych i plakat filmu
Liczymy na Was <3
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!