PatrzyMY i sprawdzaMY! Jak media prezentują kandydatów na Prezydenta RP?
PatrzyMY i sprawdzaMY! Jak media prezentują kandydatów na Prezydenta RP?
Nasi użytkownicy założyli 1 234 363 zrzutki i zebrali 1 373 180 139 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Ostatnie tygodnie kampanii prezydenckiej, zapowiadają się niezwykle emocjonująco. Decydują się losy kształtu polskiej polityki i charakteru naszej przestrzeni publicznej na najbliższe 5 lat. Czy obecna władza utrzyma "swojego" Prezydenta? Czy raczej zapowiada się trudna kohabitacja i współpraca z Prezydentem wywodzącym się z konkurencyjnego obozu politycznego? A może zaskoczy któryś z kandydatów mniej popularnych bądź niezależnych, starający się zachować dystans względem partii politycznych?
Batalia staje się niezwykle wyrównana i wszystko wskazuje na to, że dojdzie do drugiej tury wyborów prezydenckich, w której liczyć się będzie każdy detal - zarówno programowy jak i wizerunkowy. Decydująca może okazać się postawa głównych mediów. Wszak to one prezentują dokonania kandydatów milionom odbiorców. Niestety, nie zawsze obiektywnie...
I właśnie tutaj pojawiamy się MY - czyli społeczność młodych i różnorodnych ludzi, którym marzy się, żeby media prezentowały rzeczywistość możliwie jak najbardziej rzetelnie i obiektywnie. Żebyśmy nie musieli z zażenowaniem patrzeć na propagandę i manipulacje w przekazach medialnych, które mają na celu wyłącznie pokazanie wyższości jednego kandydata nad drugim. PatrzyMY i sprawdzaMY jak wygląda sposób prezentowania kandydatów w trzech głównych wydaniach telewizyjnych serwisów informacyjnych: "Wiadomościach" TVP, "Faktach" TVN i "Wydarzeniach" Polsatu. Dwadzieścioro Wolontariuszy i Wolontariuszek o różnych poglądach politycznych zjednoczyło się we wspólnym celu: dokonania monitoringu i opisania tego jak ww. serwisy prezentują wszystkich kandydatów na prezydenta w trzech wymiarach:
- ilość czasu poświęcona na prezentację kandydata;
- określenia słowne jakie padają bezpośrednio względem kandydatów (wyraźnie pozytywne i wyraźnie negatywne);
- sposoby prezentacji wizualnej kandydatów (wyraźnie pozytywne i wyraźnie negatywne).
Niestety, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że nie posiada funduszy na przeprowadzenie takiego monitoringu (https://bit.ly/2Z0okGn). Instytut Dyskursu i Dialogu postanowił zatem - siłą swoich Wolontariuszy i Wolontariuszek - dokonać tego praktycznie bezkosztowo!
Nasz monitoring opiera się o bezstronną metodologię, która została skonstruowana w taki sposób, aby wykluczyć jakąkolwiek jego stronniczość. Chcemy wydać raport, zarówno po pierwszej, jak i po drugiej turze, prezentujący nasze ustalenia. Nasze działania swoim patronatem honorowym objął Rzecznik Praw Obywatelskich - Adam Bodnar!
Mimo, że nasze działania wykonywane są wolontaryjnie, to potrzebujemy Twojego wsparcia finansowego, żeby umożliwić opłacenie takich kosztów jak: dostęp do ww. mediów, opracowanie raportu, skład i oprawa graficzna raportu, możliwość wypromowania go w mediach społecznościowych i inne niezbędne do działania koszty. Potrzebujemy też sporo kawy, żeby nie przegapić żadnego szczegółu ;)
Prosimy, wesprzyj nasze działania taką kwotą, która jest dla Ciebie odpowiednia, jeśli uważasz, że prowadzone przez nas działania są ważne i potrzebne. Bo my #PatrzyMY i #SprawdzaMY media po to, żeby je zmieniać. Na dobre!
Patronat honorowy:
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!