id: d8pn5t

PatrzyMY i sprawdzaMY! Jak media prezentują kandydatów na Prezydenta RP?

PatrzyMY i sprawdzaMY! Jak media prezentują kandydatów na Prezydenta RP?

Wpłaty nieaktywne - wymagane działanie Organizatora zrzutki. Jeśli jesteś Organizatorem - zaloguj się i podejmij wymagane działania.

Nasi użytkownicy założyli 1 234 363 zrzutki i zebrali 1 373 180 139 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki


Ostatnie tygodnie kampanii prezydenckiej, zapowiadają się niezwykle emocjonująco. Decydują się losy kształtu polskiej polityki i charakteru naszej przestrzeni publicznej na najbliższe 5 lat. Czy obecna władza utrzyma "swojego" Prezydenta? Czy raczej zapowiada się trudna kohabitacja i współpraca z Prezydentem wywodzącym się z konkurencyjnego obozu politycznego? A może zaskoczy któryś z kandydatów mniej popularnych bądź niezależnych, starający się zachować dystans względem partii politycznych?

Batalia staje się niezwykle wyrównana i wszystko wskazuje na to, że dojdzie do drugiej tury wyborów prezydenckich, w której liczyć się będzie każdy detal - zarówno programowy jak i wizerunkowy. Decydująca może okazać się postawa głównych mediów. Wszak to one prezentują dokonania kandydatów milionom odbiorców. Niestety, nie zawsze obiektywnie...

w1b7e187221316ed.pngI właśnie tutaj pojawiamy się MY - czyli społeczność młodych i różnorodnych ludzi, którym marzy się, żeby media prezentowały rzeczywistość możliwie jak najbardziej rzetelnie i obiektywnie. Żebyśmy nie musieli z zażenowaniem patrzeć na propagandę i manipulacje w przekazach medialnych, które mają na celu wyłącznie pokazanie wyższości jednego kandydata nad drugim. PatrzyMY i sprawdzaMY jak wygląda sposób prezentowania kandydatów w trzech głównych wydaniach telewizyjnych serwisów informacyjnych: "Wiadomościach" TVP, "Faktach" TVN i "Wydarzeniach" Polsatu. Dwadzieścioro Wolontariuszy i Wolontariuszek o różnych poglądach politycznych zjednoczyło się we wspólnym celu: dokonania monitoringu i opisania tego jak ww. serwisy prezentują wszystkich kandydatów na prezydenta w trzech wymiarach:

  • ilość czasu poświęcona na prezentację kandydata;
  • określenia słowne jakie padają bezpośrednio względem kandydatów (wyraźnie pozytywne i wyraźnie negatywne);
  • sposoby prezentacji wizualnej kandydatów (wyraźnie pozytywne i wyraźnie negatywne).

Niestety, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że nie posiada funduszy na przeprowadzenie takiego monitoringu (https://bit.ly/2Z0okGn). Instytut Dyskursu i Dialogu postanowił zatem - siłą swoich Wolontariuszy i Wolontariuszek - dokonać tego praktycznie bezkosztowo!

Nasz monitoring opiera się o bezstronną metodologię, która została skonstruowana w taki sposób, aby wykluczyć jakąkolwiek jego stronniczość. Chcemy wydać raport, zarówno po pierwszej, jak i po drugiej turze, prezentujący nasze ustalenia. Nasze działania swoim patronatem honorowym objął Rzecznik Praw Obywatelskich - Adam Bodnar!

Mimo, że nasze działania wykonywane są wolontaryjnie, to potrzebujemy Twojego wsparcia finansowego, żeby umożliwić opłacenie takich kosztów jak: dostęp do ww. mediów, opracowanie raportu, skład i oprawa graficzna raportu, możliwość wypromowania go w mediach społecznościowych i inne niezbędne do działania koszty. Potrzebujemy też sporo kawy, żeby nie przegapić żadnego szczegółu ;)

Prosimy, wesprzyj nasze działania taką kwotą, która jest dla Ciebie odpowiednia, jeśli uważasz, że prowadzone przez nas działania są ważne i potrzebne. Bo my #PatrzyMY i #SprawdzaMY media po to, żeby je zmieniać. Na dobre!

Patronat honorowy:

j6424c10dcbf3063.png

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!