id: dfxb6m

Modyfikacja i uruchomienie Daihatsu Cuore na Nürburgring

Modyfikacja i uruchomienie Daihatsu Cuore na Nürburgring

Aktualności3

  • EHCSpyUKPNAzfaLW.jpg

    0Komentarzy
     
    2500 znaków

    Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

    Czytaj więcej
Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.

Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.

Opis zrzutki

Witaj!

Jestem profesjonalnym kierowcą wyścigowym i rajdowym oraz go-kart od 1995 roku.

Benzynę mam we krwi. Modyfikacje aut zacząłem już w 1990 roku, a od 20 lat również motocykli.

Niegdyś brałem udział w imprezach motosportu jako uczestnik w całej Polsce w latach 1995-2000, jeździłem również na treningi rajdowe i wyścigowe, w tym Rallycrossowe na torze Słomczyn :) Miałem też licencję na tor go-kart Krzyśka Hołowczyca

Byłem współorganizatorem z moim Automobilklubem Rzemieślnik Mistrzostw Europy Rallycross Słomczyn oraz wspomagałem Rajd Barbórka w Warszawie.

Posiadam obecnie egzotyczne jak na Europę i Polskę auto japońskie.

Kei-car :)

Stan techniczny i blacharski został oceniony na perfekcyjny w skali kraju.

Daihatsu Cuore VI generacji L251 trzydrzwiowe z silnikiem 1.0 benzynowym MR'2003 RP 2006

Od dwóch miesięcy auto stoi niestety na podnośnikach i koziołkach w garażu. Rozebrany jest cały osprzęt silnika i sam silnik.


Odnośnie małego bolidu brakuje finansów na :

Skończenie remontu głowicy oraz silnika i kolejny krok w modyfikacjach silnika i osprzętu.

Modyfikacje kolektorów oraz kanałów głowicy.

Głowica jest już po planowaniu.

Planowanie bloku silnika

Wymiana panewek korbowodów

Wymiana pierścieni tłoków

Renowacja tłoków, miski olejowej itp

Uruchomienie silnika, docieranie, pomiary na hamownii podwoziowej oraz testy trakcyjne.


Przed rozbiórką wymuszoną m.in. przepaleniem uszczelki pod głowicą sprawność silnika była ponad 20% wyższa od fabrycznego egzemplarza, po "drobnych" modyfikacjach.

Auto na IV (ma V) biegu rozpędziło się na hamowni do 216 km/h (wg HUD, wskazówka prędkościomierza zatrzymuję się po 180km/h w okolicach szacunkowych ok 190km/h - to samo się dzieje podczas testów trakcyjnych)

Mamy wykresy z hamownii podwoziowej przed, w trakcie po ostatnich modyfikacjach.

Z 58KM na ponad 70KM oraz z 91Nm na 100Nm z korzystniejszymi przebiegami wykresów.

Mniejsze straty napędu o 5% oraz skrócenie przełożenia bezpośredniego o 10%.

Daje to przyspieszenie 0-100km/h w czasie 9 sekund

Będziemy mierzyć też na ćwierć mili :)


To co do tej pory udało mi się wykonać.

Projekt rozpoczął się pochłonął już ponad 18 000 zł (części i usługi najwyższej możliwej jakości w Europie oraz Japonii), brakuje tylko sprawnie i mocniej bijącego serca autka.

Dopasowany duży spoiler aluminiowy na tylnej klapie.

Cały system hamulcowy jest po wymianie na ATE i regeneracji.

Zmodyfikowane zaciski hamulcowe. Tarcze o największej możliwej średnicy.

Zawieszenie wymienione na nowe.

Amortyzacja gazowa KAYABA, sprężyny Sachs.

Zawias stał się twardszy, pewniejszy bez luzów.

Mechanizm zmiany biegów został wymieniony i zmodyfikowany

Dźwignia zmiany biegów została wymieniona i zmodyfikowana

Dodałem obrotomierz wraz z okablowaniem. Tak to jedna z najlżejszych wersji (fabrycznie na mokro 820kg), ma tylko poduszki powietrze czołowe, ABS i AC

Dźwignia hamulca pomocniczego mechanicznego na tylnie koła została wymieniona i zmodyfikowana, również pod kątem kontrolowanych uślizgów tylnej osi.

Podwozie jest po naprawach, wzmocnieniu i regeneracji oraz konserwacji.

Są dwa komplety kół oraz cztery komplety opon.

Letnie, zimowex2 oraz sportowe na suche.

Najszybsze opony będą miały napisy białe na całą ich wysokość YOKOHAMA

Dai został odelżony o kilkadziesiąt kilogramów, a będzie jeszcze lżejszy !

Jeszcze więcej jest nowości względem szeregowego Daihatsu, będę dopisywał sukcesywnie i wgrywał materiały audiowizualne oraz wizualne.


Moim marzeniem i mojego najmłodszego syna Patryka lat 10 jest wjazd na tor Nürburgring !

Zapowiedział się też mój kuzyn z Dubaju wraz ze swoim synem, profesjonalnym kierowcą go-kart na torze podczas naszej obecności.


Chcemy się wjeździć w tor i wykręcić jak najlepszy czas wolnossącym kei-car. Nie na to torze w ogóle ;)


Całość będzie nagrywana, później zmontowana i dostępna dla Was :)


Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Download apps
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!
Pobierz aplikację mobilną Zrzutka.pl i zbieraj na swój cel gdziekolwiek jesteś!

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!