Niezależne, lokalne radio internetowe + DAB (Starachowice, Skarżysko Kamienna, Świat)
Niezależne, lokalne radio internetowe + DAB (Starachowice, Skarżysko Kamienna, Świat)
Nasi użytkownicy założyli 1 222 311 zrzutek i zebrali 1 337 945 921 zł
A ty na co dziś zbierasz?
Opis zrzutki
Projekt opisuje założenia w odniesieniu do powstania nowej, lokalnej rozgłośni radiowej, gdzie emisja prowadzona będzie wstępnie drogą internetową. Docelowo emisja planowana jest poprzez nadajnik DAB.
Siedziba stacji mieści się w Starachowicach (woj. świętokrzyskie), w dogodnej lokalizacji (centrum). Budżet startowy, pozwalający rozpocząć działanie na żądanym poziomie i utrzymanie rozgłośni przez 6 miesięcy (rozruch, pozyskanie reklamodawców) wyniesie 30.000zł brutto (trzydzieści tysięcy złotych). Dużą część wydatków pochłonie remont lokalu, koncesja ZAiKS, sprzęt i nadajnik DAB + koncesja.
Wszelkie wydatki budżetowe (pozyskane i własne) na rzecz radia będą jawne i dokumentowane w postaci zakupowych lub kosztowych faktur VAT.
PROFIL ROZGŁOŚNI
W związku ze wstępnym sposobem dotarcia do potencjalnego słuchacza (Internet) docelowy target słuchacza powinien oscylować w liczbie 15-40 z możliwymi odchyleniami wiekowymi ze względu na różnorodność stylów muzycznych prezentowanych na antenie radia. W związku z tym można śmiało stwierdzić, że profil radia będzie mieszanką formatów SOFT AC (format muzyczny specjalizujący się w łagodnych, stonowanych utworach zarówno z ostatnich lat jak i starszych), HOT AC czyli HOT ADULT CONTEMPORARY (format muzyczny będący odmianą AC - głównie utwory z lat 90. i największe współczesne przeboje. Format kierowany do tzw. „młodych dorosłych”, tj. osób w wieku 25-40), GOLDEN OLDIES, ALTERNATIVE RADIO (oferta dla osób w przedziale wiekowym 25-40 lat, głównie mieszkańców miast, otwartych, ambitny ciekawych świata i ambitnych, oczekujących czegoś więcej, niż oferuje mainstream. Cechuje ją szeroko pojęta alternatywa: od wszelkich gatunków rocka po niszowe odmiany elektroniki i muzyki klubowej + niesztampowi prowadzący, akcje specjalne, i inne, odróżniające nadawany sygnał od mainstream’u) oraz AC czyli ADULT CONTEMPORARY (największe przeboje z gatunków pop, rock i dance od lat 80-tych do czasów obecnych skierowane do osób w wieku 25-45 lat. Choć książkowo stacje formatu AC nie nadają mocnych, agresywnych brzmień typu heavy metal czy hip-hop, ani gatunków słuchanych głównie przez nastolatków, jak techno i dance, to połączenie większości formatów może nieco łamać idealny obraz nowo powstającego radia). Rozgłośnia będzie miała również na celu pozostawać w kontakcie ze słuchaczami i słuchać ich głosu oraz sugestii (portale społecznościowe, komunikacja elektroniczna, itp.).
Kolejnym priorytetowym założeniem jest niezależność polityczna. Radio nie uzależnia się od żadnej partii/opcji politycznej nie unikając niezależnych komentarzy lokalnej sytuacji geopolitycznej, nie wychodzącej poza granice makroregionu. Informacje prezentowane na antenie radia będą dotyczyć tylko najważniejszych wydarzeń, jakie mają lub miały miejsce na targetowanym terenie działania.
Podsumowując: łączenie formatów AC + SOFT AC + HOT AC + GOLDIES oraz okrojony NEWS okraszony programami, które wychodzą poza normy klasycznej radiofonii w profesjonalnym wykonaniu osób prowadzących/wydających. Nieformatowo, nieszablonowo, z prądem i pod prąd. Jednym słowem idealnie.
PROMOCJA I EMISJA TESTOWA
Pierwszym krokiem do właściwej emisji będzie emisja testowa, która będzie krążyć w sieci 24/7. Zostanie ona odpalona najszybciej jak będzie to możliwe. Zawiśnie na serwerze, z którego docelowo będzie nadawało radio i sygnał emisji testowej będzie ogólnodostępny w sieci.
Emisja testowa będzie składać się z kilku spotów informujących o inicjatywie, stronie internetowej, akcjach w portalach społecznościowych. Same spoty również będą ogólnodostępne w Internecie. Emisja testowa będzie przeplatana darmowymi, krótkimi utworami muzycznymi, do których nie obowiązuje opłata ZAiKS. Emisja testowa będzie godzinnym, zapętlonym jinglem w formacie MP3, aby móc w łatwy sposób udostępnić stream.
Promocja również odbywać się będzie w Starachowicach i Skarżysku Kamiennej w formie tradycyjnej, czyli ulotki, banery, plakaty i inne działania VIS-COM, jak również poprzez partnerów, którzy prowadząc swoją działalność będą wspierać „ich lokalną” rozgłośnię.
Każdy patron, sponsor czy darczyńca otrzyma darmową reklamę (jeśli wyrazi takie zainteresowanie) na okres 6 miesięcy począwszy od pierwszej emisji programowej zgodnie z ramówką.
REKLAMA
Od momentu pierwszej emisji programowej zgodnie z ramówką klienci będą mogli reklamować się w radiu za darmo. Jedynym kosztem będzie jednorazowa opłata za produkcję spotu w wysokości 40zł netto. Akcja będzie dotyczyć każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą na terenie Starachowic i Skarżyska Kamiennej + 20km. Akcja będzie trwać przez pierwsze 3 miesiące. Po tym czasie każdy będzie mógł przedłużyć reklamę na czas nie mniejszy niż 1 miesiąc. Cena jednej emisji będzie wynosić 1zł netto (czyli 1,23zł z VAT).
Powstaną także ogłoszenia płatne, również powiązane z partnerami radia, gdzie każdy będzie mógł zlecić emisję ogłoszenia (praca, kupię, oddam, sprzedam, itp.). Cena takiego ogłoszenia będzie wynosić 5zł brutto/emisja.
Jeżeli zainteresowanie rozgłośnią wśród słuchaczy będzie duże (wyniki słuchalności) pojawią się również programy sponsorowane, pasma sponsorowane (pogoda, wiadomości, wydarzenia lokalne).
Poza tym radio chętnie będzie udzielać się w promocji lokalnych zespołów muzycznych, dla których na antenie będzie przeznaczone pasmo programowe.
ZAŁOGA
Poszukiwania ekipy radiowców odbędą się od dnia rozpoczęcia pierwszej emisji testowej, w której również będzie informacja o poszukiwaniu prezenterów radiowych. Docelowo planowana jest współpraca:
- stała (z prezenterami ramówki codziennej, tj. pn – pt w pasmach 8-10, 10-14, 14-16), - stała (z prezenterami informacji – max 2 osoby), - stała (z osobami z działu reklamy – max 2 osoby), - czasowa (audycje autorskie).
Prezenterzy, dział reklamy i informacji będą bezpośrednio podlegać pod redaktora naczelnego i dyrektora muzycznego.
NAJBLIŻSZE KROKI DO STARTU
Plan działania w celu uruchomienia lokalnej internetowej rozgłośni radiowej wygląda następująco:
a.) przygotowanie i rozpoczęcie emisji testowej z informacją planowanym powstaniu,
b) podsumowanie budżetowe,
c) podsumowanie sprzętowe,
d) spotkania z partnerami i sponsorami,
e) wysyłanie zapytań ofertowych dotyczących sprzętu
f) instalacja sprzętu,
g) próby techniczne pod względem obciążenia sieci oraz pełnej emisji,
h) kompletowanie zespołu,
i) akcja marketingowa na docelowym terenie działania (ulotki, plakaty, media społecznościowe),
j) ustalenie playlisty,
k) sucha emisja wraz z promocją radia gdzie i jak tylko się da,
l) rozpoczęcie emisji wraz z uzyskaniem licencji od ZAiKS.
W przypadku pytań chętnie udzielę wszelkich informacji. Jestem otwarty na sugestie i pomysły, które pomogą zbudować bardzo nowoczesną i niezależną rozgłośnię radiową, która nie tylko muzyką złamie wszystkie stereotypy radiowe.
Pozdrawiam,
Patryk M. Pajek
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!