Organizujesz zrzutkę? Bądź w kontakcie! Wykorzystaj adresy mailowe darczyńców i razem osiągnijcie cel.

Published 10 January, 2023
Organizujesz zrzutkę? Bądź w kontakcie! Wykorzystaj adresy mailowe darczyńców i razem osiągnijcie cel.

Organizatorze! Czy wiesz, że zgodnie z polityką prywatności portalu zrzutka.pl możesz skorzystać z adresów mailowych osób, które dokonały wpłaty na Twoją zrzutkę i nawiązać z nimi kontakt? Dowiedz się, gdzie znaleźć bazę adresów, jak ją pobrać i w jakich sytuacjach mailing nie naruszy przepisów RODO i naszego regulaminu!

W jakich sytuacjach można skorzystać z adresów mailowych wpłacających?

Zgodnie z naszą polityką prywatności rozdz. III. 3. 3. organizator zrzutki może nawiązać z wpłacającym kontakt mailowy w celu:

  • podziękowania za dokonane darowizny;
  • poinformowania go o innych zrzutkach, które mogą być dla niego interesujące;
  • poinformowania go o postępach zrzutki, na którą wpłacił środki;
  • przedstawienia rozliczeń związanych z realizacją określonego projektu.
Mailing powinien służyć budowaniu relacji z Wspierającymi. Informacja o Twoich postępach, eventach związanych ze zbiórką lub innych akcjach prowadzonych przez Ciebie na portalu zrzutka.pl może zachęcić część Wspierających do większego zaangażowania! Jak w każdej relacji, w zrzutkowym mailingu również obowiązują pewne ograniczenia, których należy przestrzegać, aby sytuacja była komfortowa dla obu stron. Zanim wyślesz pierwszy mail, zapoznaj się z zasadami, które mają chronić naszych użytkowników przed niechcianymi treściami.


  • Treść Twoich wiadomości musi być związana z Twoją działalnością w portalu zrzutka.pl
  • Jeśli chcesz kontaktować się ze Wspierającymi regularnie, zachowaj konieczny umiar! Nie wysyłaj wiadomości zbyt często i nie bombarduj adresata kilkoma mailami w ciągu dnia. Po pierwsze - nikt tego nie lubi, po drugie - skrzynki mailowe odbiorców mogą automatycznie zaliczyć Cię do spamu, po trzecie - zniechęcenie do siebie Wspierających do gwóźdź do trumny fundraisera.
  • Jeżeli dany Wspierający przez okres 6 miesięcy nie podjął żadnej aktywności w związku z Twoimi mailami, należy uznać, że nie jest już zainteresowany Twoją akcją. W związku z tym nie masz już podstaw do wysyłania mu wiadomości.
  • Jeżeli Wspierający zwróci się do Ciebie z żądaniem zaprzestania wysyłania wiadomości na jego adres mailowy, musisz niezwłocznie przestać to robić.

Skoro znasz już reguły, pora wejść do gry! W dalszej części artykułu znajdziesz wskazówki skąd wziąć potrzebne dane oraz jak można z nich skorzystać.

Gdzie znaleźć adresy mailowe darczyńców?

1. Wejdź w zakładkę “Moje zrzutki”


2.Wybierz opcję Finanse z rozwijanego menu pod zrzutką, która Cię interesuje


3. Voilà! Oto lista wpłat wraz ze wszystkimi adresami mailowymi, podanymi przez wpłacających. Możesz skopiować ich adresy bezpośrednio lub pobrać całą listę w formacie .xls i wygodnie korzystać z niej przy pomocy excela. W momencie publikacji tego artykułu organizatorzy zrzutek muszą sami kopiować adresy mailowe wpłacających i rozsyłać maile przy pomocy własnej poczty lub dowolnego narzędzia do masowego mailingu. Ale już niedługo! Możemy zdradzić, że już pracujemy nad nową funkcjonalnością, która pozwoli Wam na wysyłkę maili bezpośrednio z poziomu profilu organizatora - zapisz się do newslettera i dowiedz się jako pierwszy, kiedy wejdzie w życie!


Kiedy warto wysłać mail do Wspierających?

Zanim zaczniesz mailing, ustal strategię. W zależności od tego jak dynamiczna jest Twoja akcja, będziesz mieć możliwość tworzenia ciekawych wiadomości z różną częstotliwością. Przygotowaliśmy dla Ciebie 2 propozycje strategii mailingowej - wykorzystaj jedną z nich lub obmyśl własną!

1. Metoda kamieni milowych

Informuj darczyńców o najważniejszych momentach Twojej akcji, aby zmobilizować ich do dalszego udostępniania i wpłacania na zrzutkę! Twoimi kamieniami milowymi mogą być:

  • Wpłata od nowego Wspierającego. Dołączanie nowych osób jest wyznacznikiem rozwoju Twojego projektu. Możesz mailowo powitać nowe osoby, podziękować za wpłatę i zachęcić do udostępnienia Twojej zrzutki w mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do szerszego grona potencjalnych wpłacających
  • Osiągnięcie 50% założonego celu. Wizja zbliżającego się celu może zadziałać mobilizująco na Wspierających. Przypomnij im o Twojej zbiórce, podziękuj za dotychczasowe wsparcie i zachęć do dalszego udostępniania zrzutki i wpłat.
  • Przekroczenie 90% założonego celu. To Twoja szansa na ostatni zryw społeczności! Poinformuj Wspierających, że prawie się udało i brakuje już bardzo niewiele. Poproś o ostatnie udostępnienia i wpłaty.
  • Osiągnięcie celu. To również zasługa osób, które zaangażowały się w Twoją zrzutkę! Poinformuj Wspierających o osiągnięciu celu, podziękuj za wpłaty i udostępnienia. Jeśli prowadzisz inne akcje w serwisie zrzutka.pl, możesz poinformować o nich swoją społeczność.


To oczywiście tylko propozycja kamieni milowych. Wiele zależy od charakteru Twojej zrzutki. Jeśli Twoja akcja wymaga większych, kilkakrotnych zakupów, każdy z nich może być osobnym kamieniem milowym. Od Ciebie zależy, co uznasz za przełomowy krok, o którym warto poinformować wspierających.

2. Metoda newslettera

Ta strategia będzie świetna dla organizatorów dużych, dynamicznych akcji, w ramach których wiele się dzieje oraz zrzutek cyklicznych. Regularny kontakt pozwoli Ci na nawiązanie więzi ze wspierającymi i zapadnięcie im w pamięć. Raz na jakiś czas - tydzień, dwa tygodnie, lub miesiąc, w zależności od tego jak długo planujesz zbierać - informuj wspierających o postępach Twojej akcji, związanych z nią eventach oraz ciekawostkach. Pamiętaj przy tym o zasadach obowiązujących podczas regularnego kontaktu, które opisaliśmy w pierwszym akapicie.

Prowadzenie zrzutki to świetna okazja do zbudowania społeczności, opartej na przyjaźni i wzajemnym wsparciu. Drogą mailową możesz otrzymać wiele ciepłych słów, a nawet nawiązać ciekawe znajomości! Osobisty kontakt z darczyńcami to nie tylko metoda pozyskiwania kolejnych środków na zrzutkę. Wymiana wiadomości w gronie ludzi dążących do jednego celu ma ogromną wartość dodaną, która może Cię pozytywnie zaskoczyć!

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy co dwa tygodnie na swojego maila!


Zastanawiasz się nad założeniem własnej zrzutki? Zapoznaj się z informacjami poniżej!

Po pierwsze - jak to działa?

To proste - wchodzisz na zrzutka.pl (możesz też skorzystać z aplikacji mobilnej zrzutka.pl dostępnej w Sklepie Google Play oraz na App Store), podajesz dowolny cel zrzutki oraz kwotę i to wszystko - gotowe. Na utworzoną w ten sposób zrzutkę możesz od razu za darmo i błyskawicznie przyjmować wpłaty - wpłaty księgują się na Twojej zrzutce już w czasie około 1 minuty od ich zlecenia przez wpłacającego! Środki ze swojej zrzutki wypłacasz kiedy chcesz i tak często jak tego potrzebujesz, a dzięki opcji ekspresowych wypłat otrzymasz je na swoje konto w ciągu kilku minut od zlecenia wypłaty! Ważne - zrzutka.pl utrzymuje się głównie z darowizn - portalu możesz używać w 100% za darmo. Nie pobieramy żadnych obowiązkowych opłat od organizatorów zrzutek ani od wspierających - sprawdź.  

Po drugie - czy to działa?

Ponad 800 000 założonych zrzutek i 650 000 000 zł zebranych środków mówi samo za siebie. Nasi użytkownicy oceniają nas na niemal 5/5 na ponad 2 000 opinii w Sklepie Google Play zobacz opinie i na niemal 9/10 na naszej stronie z ocenami (ponad 2 000 opinii) - sprawdź opinie. Również nasza aplikacja w App Store posiada analogiczne oceny (niemal 5/5). Zrzutki prywatne, np. na prezenty urodzinowe, zrzutki na realizację marzeń, zrzutki projektowe, zrzutki charytatywne, zrzutka #RazemDlaUkrainy, która zebrała ponad 3 000 000zł, czy zrzutka na Telefon Zaufania, która w ciągu zaledwie dwóch dni zebrała ponad 1 700 000 zł - to tylko przykłady. Na zrzutka.pl zbierasz na dowolne, ustalone przez Ciebie cele!

Zrzutka.pl to jednak przede wszystkim dziesiątki tysięcy zrzutek prywatnych - urodzinowych, wyjazdowych, mających na celu rozliczenie wspólnych inicjatyw i innych. Jeśli chcesz przejrzeć więcej zrzutek - skorzystaj z naszej wyszukiwarki.

'Zwykła' zrzutka.pl to nie wszystko! Ostatnio dodaliśmy nowy serwis w ramach naszego portalu. Zrzutka cykliczna to rozwiązanie dla każdego, kto ma coś do zaoferowania swoim odbiorcom bądź po prostu chce umożliwić chętnym stałe wspieranie swojej zrzutki - oczywiście w modelu subskrypcji. Wspierający wpłacają comiesięczne, cotygodniowe lub codzienne kwoty na konto organizatorów. Organizatorzy dostają możliwość rozwoju swoich pasji i talentów, a wspierający – wspaniałe nagrody i satysfakcję ze wspierania ciekawych projektów! Brzmi interesująco? Tutaj sprawdzisz jak to działa.

zrzutka_cykliczna


Zrzutka cykliczna oraz zwykła zrzutka to też nie wszystko! Dzięki zrzutce patronowanej, zbierzesz pieniądze dla organizacji, z której celami najlepiej się identyfikujesz! Logo wybranej przez Ciebie fundacji/organizacji (wraz z informacją o tym, że objęła ona patronatem Twoją akcję) ozdobi widok Twojej zrzutki. Prowadzisz fundację lub inną organizację? Chcesz, aby użytkownicy zrzutka.pl mogli zbierać pieniądze właśnie dla Ciebie i na realizację Twoich celów? Dołącz do innych Patronów! Aby dodać swoją organizację, przejdź trzy proste kroki opisane tutaj (w sekcji “Jak zostać Patronem?”).

patronowane

Jeśli nadal masz pytania lub wahasz się czy możesz założyć zrzutkę - napisz!

Facebook Twitter


Comments 1

or Sign up to add a comment.