Description

Lucia Dlugoszewski - Openings of the (eye)wyd.2020Czas trwania: 68:26CD | 16-str. wkładka | ekopackOpenings of the (eye) (1951-1952)1. Discovery of the Minotaur2. Disconsolate Chimera3. Ritual of the Descent4. Goat of the God5. Lords of Persia (1965)Wykonawcy:#EnsembleAnia Karpowicz - flet [1-5]Piotr Sałajczyk - fortepian [1-5]Hubert Zemler - perkusja [1-6]Kamila Wąsik-Janiak - skrzypce [6]Adam Eljasińki - klarnet [6]Lilianna Krych - dyreyrgentka [6]Goście:Bartłomiej Witek - puzon [6]Jan Harasimowicz - trąbka [6]Szymon Łuniewski - trąbka [6]KUPLucia Długoszewski to córka polskich imigrantów, niedoszła studentka medycyny, która rzuciła wszystko, by rozwijać swoje artystyczne pasje. Studentka Edgara Varèse’a stała się jedną z najciekawszych i najbardziej zapomnianych kompozytorek szkoły nowojorskiej.Aspektem, na który najczęściej zwraca się uwagę w twórczości Długoszewski, jest brzmienie. Jej wrażliwości na dźwięk dowodzą już jej wczesne utwory, jak Moving Space Theater Piece for Everyday Sounds, który – zgodnie z nazwą – wykorzystywał brzmienia przedmiotów codziennego użytku. W partyturach Długoszewski zwraca uwagę cyzelowanie najdrobniejszych detali brzmieniowych. Rodzaj artykulacji i dynamiki potrafi zmieniać się co miarę, zwłaszcza w partii perkusji. Kompozytorka nakłada na siebie plany instrumentalne o różnej dynamice, tworząc unikatowe mikstury brzmieniowe. Tak duża zmienność, przy operowaniu silnymi kontrastami, może prowadzić do fragmentaryzacji utworu, jednak wspomniana już wcześniej pulsacyjność tej muzyki zapewnia odczucie continuum.Cechą charakterystyczną brzmień stosowanych przez Długoszewski jest także ich niestabilność. Kompozytorka szczególnie upodobała sobie glissanda, tryle, rykoszety, przednutki krótkie, wibrato i wielodźwięki na instrumentach dętych – a wszystko to, co niejako rozmywa dźwięk, sprawia, że staje się nieoczywisty, a jego wykonanie – czyni trudnym do dokładnego powtórzenia. Muzycy współpracujący z Długoszewski wspominają, że podczas prób często improwizowała, wprowadzała zmiany do partytur, a materiały nutowe dostarczała w ostatnim momencie. Być może ta nieprzewidywalność była tyleż elementem procesu twórczego kompozytorki, co pożądaną wartością estetyczną jej muzyki.
Tickets & Vouchers • Concert
Bilet na wydarzenie w sezonie 2023/2024
Bilet (podwójne zaproszenie) na wybrane przez darczyńcę wydarzenie muzyczne, realizowane w #LAB w sezonie artystycznym 2023-2024.
50 zł

Sold: 75 out of 150

Electronics & Music • Music
Płyta Ave Virus z autografami
AVE VIRUSimprowizacje do partytur cyfrowychW marcu 2020 cały świat zatrzymał się w związku z wybuchem epidemii covid-19. Kolejne kraje, a nawet całe k...
150 zł

Sold: 10 out of 30

Ended

There are currently no other offers on this fundraiser.

Płyta: Lucia Dlugoszewski Openings of the (eye) z dedykacją

100 zł

Sold: 20 out of 80

Ended

Description

Lucia Dlugoszewski - Openings of the (eye)wyd.2020Czas trwania: 68:26CD | 16-str. wkładka | ekopackOpenings of the (eye) (1951-1952)1. Discovery of the Minotaur2. Disconsolate Chimera3. Ritual of the Descent4. Goat of the God5. Lords of Persia (1965)Wykonawcy:#EnsembleAnia Karpowicz - flet [1-5]Piotr Sałajczyk - fortepian [1-5]Hubert Zemler - perkusja [1-6]Kamila Wąsik-Janiak - skrzypce [6]Adam Eljasińki - klarnet [6]Lilianna Krych - dyreyrgentka [6]Goście:Bartłomiej Witek - puzon [6]Jan Harasimowicz - trąbka [6]Szymon Łuniewski - trąbka [6]KUPLucia Długoszewski to córka polskich imigrantów, niedoszła studentka medycyny, która rzuciła wszystko, by rozwijać swoje artystyczne pasje. Studentka Edgara Varèse’a stała się jedną z najciekawszych i najbardziej zapomnianych kompozytorek szkoły nowojorskiej.Aspektem, na który najczęściej zwraca się uwagę w twórczości Długoszewski, jest brzmienie. Jej wrażliwości na dźwięk dowodzą już jej wczesne utwory, jak Moving Space Theater Piece for Everyday Sounds, który – zgodnie z nazwą – wykorzystywał brzmienia przedmiotów codziennego użytku. W partyturach Długoszewski zwraca uwagę cyzelowanie najdrobniejszych detali brzmieniowych. Rodzaj artykulacji i dynamiki potrafi zmieniać się co miarę, zwłaszcza w partii perkusji. Kompozytorka nakłada na siebie plany instrumentalne o różnej dynamice, tworząc unikatowe mikstury brzmieniowe. Tak duża zmienność, przy operowaniu silnymi kontrastami, może prowadzić do fragmentaryzacji utworu, jednak wspomniana już wcześniej pulsacyjność tej muzyki zapewnia odczucie continuum.Cechą charakterystyczną brzmień stosowanych przez Długoszewski jest także ich niestabilność. Kompozytorka szczególnie upodobała sobie glissanda, tryle, rykoszety, przednutki krótkie, wibrato i wielodźwięki na instrumentach dętych – a wszystko to, co niejako rozmywa dźwięk, sprawia, że staje się nieoczywisty, a jego wykonanie – czyni trudnym do dokładnego powtórzenia. Muzycy współpracujący z Długoszewski wspominają, że podczas prób często improwizowała, wprowadzała zmiany do partytur, a materiały nutowe dostarczała w ostatnim momencie. Być może ta nieprzewidywalność była tyleż elementem procesu twórczego kompozytorki, co pożądaną wartością estetyczną jej muzyki.

Additional information

Contact

, to check phone number.

Shipping

Traditional shipping at seller's expense

Pickup in person

Warszawa
See on map

Tickets & Vouchers • Concert
Bilet na wydarzenie w sezonie 2023/2024
Bilet (podwójne zaproszenie) na wybrane przez darczyńcę wydarzenie muzyczne, realizowane w #LAB w sezonie artystycznym 2023-2024.
50 zł

Sold: 75 out of 150

Electronics & Music • Music
Płyta Ave Virus z autografami
AVE VIRUSimprowizacje do partytur cyfrowychW marcu 2020 cały świat zatrzymał się w związku z wybuchem epidemii covid-19. Kolejne kraje, a nawet całe k...
150 zł

Sold: 10 out of 30

Ended

There are currently no other offers on this fundraiser.