Safety & security on Zrzutka.pl

Dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników, równocześnie starając się, aby wszelkie rozwiązania były proste w odbiorze i obsłudze. Od czasu powstania wprowadziliśmy szereg zabezpieczeń, które zapewniają ochronę przed oszustwami, a także pozwalają na sprawną obsługę strony zrzutka.pl.

Pamiętaj, że wszelkie pliki wysyłane do weryfikacji zostają przesłane bezpośrednio na zabezpieczony, szyfrowany serwer, z którego są usuwane po dwóch tygodniach. Miej to na uwadze przystępując do procesu weryfikacji.

Weryfikacja organizatora

Zrzutka.pl działając w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej, zobowiązana jest do weryfikacji tożsamości swoich klientów. Po założeniu zrzutki konieczne jest więc uzupełnienie formularza identyfikacyjnego znajdującego się w zakładce “weryfikacja”. Po jego wypełnieniu, przyjmowanie wpłat na zrzutkę staje się aktywne na okres 30 dni. W tym czasie konieczna jest jeszcze weryfikacja podanych w formularzu danych poprzez przelew bankowy oraz wysłanie skanów/zdjęć dokumentów potwierdzających tożsamość. Dzięki takim procedurom dokładnie wiemy, kto zbiera pieniądze na zrzutka.pl i możemy dbać o odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Dokładną instrukcję jak dokonać weryfikacji znajdziesz tutaj.

Weryfikacja opisu zrzutki

Jeśli prowadzisz zrzutkę charytatywną, na skutki pożaru lub chore zwierzę to możesz uzyskać ikonę potwierdzającą wiarygodność zrzutki. W przypadku takich zbiórek może być ona istotna, szczególnie przy promowaniu. Uzyskanie weryfikacji opisu jest konieczne, gdy:

  • wyrazisz chęć promowania zrzutki na naszej stronie
  • zbierzesz kwotę 20 000 PLN

Również w przypadku podejrzenia oszustwa jesteśmy zobowiązani do poproszenia o odpowiednią dokumentację.

Dokumenty weryfikacyjne wysyłasz z użyciem specjalnego formularza dostępnego w edycji Twojej zrzutki. Pamiętaj, aby zaznaczyć odpowiednie zgody przy wysyłaniu plików oraz dołączyć oświadczenie (jeśli jest ono wymagane) - jest to bardzo ważne.

Przed wysłaniem dokumentu - szczególnie wypisanego ręcznie - zastanów się czy będzie on możliwy do odczytania. Postaraj się o to, aby wysyłać wyraźne skany/zdjęcia. Muszą one obejmować całą kartkę, łącznie z jej krawędziami. Pieczątki na dokumentach również powinny być łatwe do odczytania. Dokumenty powinny być w języku polskim lub angielskim. Możesz wysłać tłumaczenie dokumentu, jednak musi zawierać pieczątkę i podpis tłumacza przysięgłego.

Jeśli to możliwe, spróbuj jeden dokument (kilka stron np. karty informacyjnej) umieścić w tym samym pliku .pdf. Jeśli wszystkie strony są w jednym pliku to dokument jest łatwiejszy do sprawdzenia (nie musimy szukać każdej strony w osobnych plikach). Ułatwi nam to pracę, a Ty szybciej uzyskasz weryfikację.

Pamiętaj, że włączenie ikony wiarygodności (a także promowanie zrzutki) powoduje zablokowanie możliwości edycji opisu. Dokonaj wszelkich poprawek zanim przystąpisz do tego procesu - później będzie to niemożliwe.

Automatyczne blokady wypłat

W celu poprawienia bezpieczeństwa wprowadziliśmy automatyczne blokady wypłat środków. Jeśli Twoja zrzutka przekroczy 20 000 PLN to najpierw będziemy musieli ją zweryfikować, zanim ponownie uzyskasz dostęp do wypłat z tej zbiórki. Tyczy się to przede wszystkim zrzutek charytatywnych.

W przypadku przekroczenia kwoty 50 000 PLN na wszystkich zrzutkach łącznie włączy się blokada wypłat środków ze wszystkich zbiórek. W ciągu kilku godzin sprawdzimy czy potrzebne jest zweryfikowanie którejś ze zrzutek. Jeśli nie - odblokujemy wypłaty.

Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.