Organiser's profile
Fundacja Pomaganie Jest Trendy
Wszystko zaczęło się w 2010 roku, kiedy to ówczesna szefowa fundacji DKMS, zgłosiła się do Krzysztofa Gorzkiewicza (założyciela fundacji) z prośbą o pomoc w promowaniu idei dawców szpiku. Ten zachęcił zaprzyjaźnionych ze sobą Artystów, którzy akurat brali udział w produkowanym przez niego filmie „SkarLans” i stworzył pierwszą piosenkę pt.: „Pomaganie Jest Trendy”, która wspólnie z Agnieszką Włodarczyk, Krzysztofem Ibiszem, Olą Szwed i innymi gwiazdami została nagrana wraz z teledyskiem w celu promowania w/w idei. W utworze wziął udział również słynny amerykański raper Mopreme Shakur – brat ikony hip hopu 2Pac’a , z którym Gorzkiewicz miał przyjemność dwukrotnie koncertować w czasach swojej kariery muzycznej. Sukces utworu, o którym mówiły wówczas niemalże wszystkie ogólnopolskie media, skłonił obecnego prezesa fundacji do kontynuowania projektu, zajmując się w kolejnych latach problematyką autyzmu i wspierając w działaniach zaprzyjaźnione fundacje, które dzięki akcji zyskiwały popularność oraz zainteresowanie mediów, co z kolei przyczyniało się do zwiększania wpływów z 1% podatku na ich samodzielne działania. Przez kolejne lata w projekcie wzięło udział ponad 200 gwiazd polskich, a także zagranicznych, albowiem wśród Artystów, którzy pojawiali się w kolejnych nagraniach fundacji znaleźli się m.in. Snoop Dogg, Truth Hurts , Curtis Young (syn Dr.Dre) czy Marcia Barrett z Boney M. Inicjatorzy projektu zorganizowali także sześć festiwali (w Kaliszu, Krośnie, Warszawie, Skarżysku Kamiennej, Starachowicach i w Łaszkowie), na których wystąpiły popierające akcję gwiazdy polskie oraz gwiazdy zagraniczne, takie jak Laurie Cappellini, Truth Hurts i inni. W roku 2015 dopiero projekt „Pomaganie Jest Trendy” przeistoczył się w fundację, a wraz z nią powstała postać Duszka Babu. Wtedy też zamiast piosenek, rozpoczęto coroczne czytanie przez gwiazdy edukacyjnych bajek o przygodach Duszka Babu, których celem jest propagowanie działań fundacji. W bajkach prócz najsłynniejszych polskich aktorów i muzyków, swoim udziałem zaszczycali Prezydenci RP – od Pana Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego po Bronisława Komorowskiego, a także I Damy RP, a relację z planów video bajek publikuja co roku największe polskie media (jak Polsat , TVN, Super Express, Fakt, TVP1, TVP2 , Plejada.pl , Onet.pl, Wp.pl, Newsweek, RMF, Radio Eska i wiele, wiele inych). Media te nagradzane zaczęły zostawiać tytułem „Media Dobroczynności” na organizowanej w Hotelu Marriott, a później Warszawskiej Operze Kameralnej przez fundację Gali Mediów i Przedsiębiorców Dobroczynności. Prócz gwiazd i przedstawicieli mediów, w gali każdego roku uczestniczą biznesmeni, Ambasadorzy krajów stacjonujący w Polsce i politycy. Fundacja do tej pory nie pozyskiwała żadnych funduszy, poza relacjami sponsorskimi na rzecz związanych z pokryciem kosztów powyższych projektów. Dopiero z końcem roku 2017 zarząd fundacji zaczął rozważać w jaki sposób fundacja może pozyskiwać środki na swoje działania, ażeby nie pochodziły one ze źródeł darowizn, na które nie każdego w Polsce stać. Pomysł miał być dostępny dla każdego, by każdy mógł pomóc niezależnie od wielkości zasobów portfela. Tak właśnie powstał pomysł stworzenia marki „Babu”. Marka ta, to obecnie szeroka grupa produktów, takich jak przyprawy, herbaty, oleje, miody, mąki ekologiczne, chlebki i muffinki do własnego wypieku, zapachy samochodowe, chipsy jabłkowe, czy w końcu naturalne kosmetyki dla dzieci, których wspólną cechą jest naturalność i zdrowie. Produkty pilotażowo pojawiły się w sklepach Auchan, Rossmann, Carrefour, Delikatesach Centrum, Inter Marche, Lewiatanach, Groszkach, PSS Społem i na rynku tradycyjnym. Pilotażowo też uruchomiony został sezonowy projekt „Babu Shop”, dzięki któremu klienci mogli nabywać je na wyspach w Galeriach Handlowych. Obecnie wraz z nową ofertą produktów we współpracy z firmą Todos Polska, fundacja buduje rynek, zachęcając sieci handlowe do współpracy, oferując tym samym niekonwencjonalne spojrzenie na handel, przy którym partnerzy nie tylko mogą zarabiać, ale też integrować się z klientami i wspólnie z nimi pomagając potrzebującym. Potrzeba gromadzenia funduszy zrodziła się na okoliczność powstania inicjatywy fundacji tj. tworzonego projektu „Ministerstwo Dobroczynności”, w ramach którego zgromadzone przez fundację fundusze w zależności od zaangażowania sieci handlowych włączających się w akcję, będą służyły społeczności związanej z lokalizacją klientów. Projekt ten umożliwia pomaganie każdemu, bez zaangażowania środków finansowych innych niż te, które i tak każdego dnia wydajemy. Klient poprzez akcje promocyjne przekonywany jest do tego, by pomagał, nie robiąc nic więcej niż wybierając potrzebne sobie produkty z Duszkiem Babu w trakcie codziennych zakupów. W roku 2018 do akcji czytania bajek o Duszku Babu prócz gwiazd i Prezydenta Miasta Kalisza, dołączył również Jurek Owsiak, którego działania chce wspierać fundacja Pomaganie Jest Trendy. OBECNE CELE Wprowadzając na rynek produkty sygnowane opatentowanym Brandem „Duszek Babu”, zgromadzone dla fundacji zyski pomogą w realizacji obecnego jej programu. Dzięki sklepom, które postanowią się włączyć w akcję, a także ich klientom w całej Polsce, będzie mógł zostać aktywowany projekt „Ministerstwa Dobroczynności”, dzięki któremu w 50% zgromadzone ze sprzedaży produktów zyski fundacji przekazane zostaną na rzecz zakupu sprzętu medycznego do szpitali, których funkcjonalność pomoże ratować życie tysiącom, a może i milionom dzieci urodzonych przedwcześnie, których przetrwanie uzależnione jest właśnie od tego czy szpital, w którym się znajdują taki sprzęt posiada. 25% to z kolei budżet, który mieszkańcy każdej miejscowości generują na rzecz potrzebujących w swoim regionie, a my udostępniamy go biedniejszym rodzicom wcześniaków w tychże regionach, aby pomóc im po wyjściu ze szpitala w finansowaniu koniecznych dla tych dzieci terapii i rehabilitacji. Natomiast pozostałe 25% posłuży nam do celów promocji akcji i organizacji wpisanych w DNA fundacji wydarzeń medialnych i promocyjnych. DLACZEGO WCZEŚNIAKI ? Wcześniakiem nazywamy noworodka, który przyszedł na świat przed ukończeniem 37 tygodnia ciąży. W Polsce co roku rodzi się ponad 300.000 dzieci, z czego 5,5% to dzieci z masą urodzeniową poniżej 2500 g., aż 0,46% dzieci rodzi się ze skrajnie niską masą urodzeniową poniżej 1 kg, z czego aż 47,7% urodzeń kończy się dla dziecka śmiercią okołoporodową. Współczynnik urodzeń przed ukończeniem 37. tygodnia ciąży wynosi 6,7%. Wcześniactwo zwykle wiąże się z dłuższym rozwojem dziecka, ale też podatnością na wiele chorób i powikłań od retinopatii po problemy z jelitami, wątrobą czy oddechem. Aby skutecznie ratować wcześnie urodzone dzieci, szpitalom potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, od inkubatorów, po całą masę innych urządzeń, jak zwiększający bezpieczeństwo dziecka system wentylacji NAVA. To problem, który rośnie, a wydaje się nam być wciąż za mało postrzegany. W Polsce co około 10 dziecko rodzi się wcześniakiem, na świecie rodzi się rocznie wcześniakami aż 15 milionów dzieci.