id: f2c7gu

Dokończenie remontu samochodu Toyota Celica V

Dokończenie remontu samochodu Toyota Celica V

10 zł
z 15 000
0%
zakończona
14.02.2020r
1
wspierający
Wpłaty nieaktywne - wymagane działanie Organizatora zrzutki. Jeśli jesteś Organizatorem - zaloguj się i podejmij wymagane działania.

Nasi użytkownicy założyli 1 015 844 zrzutki i zebrali 1 063 503 560 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

Cześć, proszę o wsparcie w dokonczeniu projektu youngtimera jakim jest Toyota Celica V. W kilku słowach przypomnę historię modelu. Rok 1989 przyniósł zmianę czwartej generacji Celiki na nowsze auto. W przeciwieństwie do poprzedniczki Celica V była całkiem nową konstrukcją, a nie poważnym liftingiem starszego wozu. Wóz znowu był dostępny w trzech wersjach nadwoziowych. Podstawową był trzydrzwiowy liftback, który zresztą zyskał największą popularność, obok niego produkowane było coupé, a od 1991 roku także kabriolet. Auto urosło nieco w każdą stronę.

Toyota opracowała do tego samochodu nowe nadwozie o bardzo obłych liniach, odpowiadające najnowszym światowym trendom w designie aut. Auto otrzymało mniejsze tylne światła i ponownie otwierane reflektory główne z przodu. Celica prezentowała się bardzo atrakcyjnie. W późniejszym okresie pojawiła się też najbardziej sportowa wersja Celiki z napędem na wszystkie koła. W USA ten samochód znany był jako Celica All-Trac Turbo, ale na większości rynków oferowany był pod bardzo znaną już nazwą GT-Four. Auto zaopatrzone było w 2-litrową turbodoładowaną jednostkę napędową, która miała moc od 203 KM do 232 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 270 Nm przy 3200 obr./min. Tak uzbrojony samochód przyspieszał do setki w około 7 sekund i osiągał prędkość maksymalną 225 km/h. GT-Four wyposażony był w nieco poszerzone nadwozie, do którego przyczepiono skromne spojlery. Auto miało też większe koła i inne nastawy zawieszenia.

Tak jak w przypadku Celiki IV na bazie tego wozu Toyota opracowała samochód grupy A, który odniósł wiele sukcesów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Samochod z 91 roku po gruntownej odbudowie blacharskiej czeka na malowanie. Nie dajmy by by ginely samochody z pięknego okresu dla motoryzacji.

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 1

 
Dane ukryte
10 zł

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!