id: g2srgw

Pomóż nam wyremontować studencką chatę w Teodorówce! Odkryj swoje miejsce w Beskidach.

Nasi użytkownicy założyli 1 156 814 zrzutek i zebrali 1 201 025 367 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich z Warszawy zbiera fundusze na remont i przywrócenie dawnego piękna prawie stuletniej, drewnianej chaty w Beskidzie Niskim. Dołożysz się?

Dokładnie 16 lat temu rozpoczęła się turystyczna historia naszego drewnianego domu w górach. Wówczas, dzięki finansowej pomocy prawie 100 osób, udało się nam, Studenckiemu Kołu Przewodników Beskidzkich z Warszawy (SKPB Warszawa), kupić drewnianą chatę w Teodorówce koło Dukli. Z jej okien rozpościera się piękny widok na najbardziej charakterystyczną górę tej części Beskidu Niskiego – Cergową. Od tamtej pory co roku w lecie i w długie weekendy za skromną opłatą przyjmowaliśmy w chacie każdego turystę (szczegóły na naszej stronie www.chata.skpb.waw.pl). Wyjątek stanowiły dwa ostatnie sezony, w czasie których ze względu na pandemię musieliśmy przestrzegać reżimu sanitarnego.

Nasz górski dom ma prawie sto lat, dlatego wymaga szczególnej opieki i systematycznych remontów. W czasie ich prowadzenia staramy się także przywrócić mu beskidzką duszę i tradycyjny charakter. Współpracujemy więc ze świetnym beskidzkim cieślą, który swymi pracami nie tylko stara się zabezpieczyć chatę przed surowymi, górskimi warunkami atmosferycznymi, ale również wydobyć jej dawne piękno. Wiele udało się nam już zrobić własnymi siłami, jednak nie wszystkie prace da się tak wykonać, a to wiąże się z kosztami. W tej chwili potrzebujemy 36 000 zł by dokończyć zasadniczy etap remontu i udostępnić chatę gościom od przyszłego sezonu letniego.

W związku z tym organizujemy zbiórkę na remont Teodorówki! Uzbieranie potrzebnej sumy będzie najlepszym prezentem urodzinowym dla chaty - 24 listopada 2022 roku minie 16 lat odkąd otworzyła swoje progi dla beskidzkich turystów.

Po zakończeniu remontu każdy ze wspierających zbiórkę będzie mógł przekonać się jak zmieniła się chata – wystarczy zaplanować latem pobyt w Teodorówce. Dodatkowo dla każdego z przyjaciół wspierających remont przygotowaliśmy nagrody, które będziemy wysyłać po zakończeniu zbiórki.

NA CO ZBIERAMY PIENIĄDZE?

Lista prac remontowych:

1. Wymiana instalacji elektrycznej w remontowanej części domu.

2. Ocieplenie zewnętrzne ścian (160 m2).

3. Zabezpieczenie elewacji domu nowymi deskami (oszalowanie).

4. Wykonanie podbitki dachu.

5. Zabezpieczenie odsłoniętych bali w remontowanych wnętrzach oraz wypełnienie przestrzeni między nimi.

6. Zabezpieczenie ganku z jednym z najpiękniejszych widoków w Beskidzie Niskim i poprawienie (wyrównanie i uzupełnienie ubytków) wiodących do niego schodów.

7.Zakup rynny i śniegołapów.

KRÓTKO O CHACIE STUDENCKIEJ W TEODORÓWCE

Z naszego domu u stóp Wzgórza Franków (534 m n.p.m.) rozciąga się jedna z najpiękniejszych panoram w Beskidzie Niskim - na Cergową, pasmo Chyrowej i leżącą w dolinie Duklę.

Po zakupie chaty w listopadzie 2006 roku stopniowo, w miarę skromnych możliwości finansowych, rozpoczęliśmy jej remont i przystosowywanie do potrzeb turystów. Przez kolejne lata, jako Organizacja Pożytku Publicznego, SKPB Warszawa wspierało prace remontowe w Teodorówce dzięki wpłatom z 1 proc. podatku PIT, które otrzymywaliśmy od naszych sympatyków.

Zaczęliśmy od wykonania szamba i budowy letniej umywalni (2007-2008) oraz naprawienia pieca (2010). W latach 2011 - 2012 udało się nam odnowić połowę domu, która niegdyś była częścią gospodarczą - mieszkały w niej zwierzęta, a zamiast podłogi było klepisko. W 2013 roku wymieniliśmy dach i częściowo instalację elektryczną. Cztery lata później wstawiliśmy nowe drzwi wejściowe do chaty, zaś w 2018 roku zbudowaliśmy wieloosobowe łóżko piętrowe zwane „lotniskowcem”.

Wiele prac wykonywaliśmy siłami społecznymi - część z nich wymaga jednak profesjonalnych umiejętności.

wbd5cd91ac3da56b.jpegd27b670ae59b7bbb.jpegzc7e0cd087c0cde5.jpegW 2020 roku zdecydowaliśmy, że konieczna jest renowacja zasadniczej części chaty - kuchni i pomieszczenia świetlicowego, a także sieni i tzw. pokoju chatkowego, czyli osoby, która latem czuwa nad naszym domem i opiekuje się odwiedzającymi go turystami. Ten etap remontu rozpoczął się wiosną 2021 roku.

W czasie jego trwania udało się m.in. wymienić duże spróchniałe fragmenty drewnianych bali, wszystkie okna w chacie na nowe drewniane, wyremontować część kuchenną, świetlicową, pomieszczenie chatkowego i sień.

x9cab1344f18bba0.jpegNiestety ceny materiałów budowlanych wciąż rosną. Aby móc dokończyć prace potrzebujemy uzbierać 36 000 złotych.

KIM JESTEŚMY?

Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie (SKPB Warszawa) powstało w 1957 roku jako jedna z pierwszych organizacji studenckich zajmujących się turystyką kwalifikowaną. Do dziś jest największą studencką organizacją górską w stolicy i nadal zaraża górską pasją kolejne pokolenia.

SKPB Warszawa organizuje m.in. dwa duże ogólnopolskie rajdy studenckie- Beskid Niski (organizowany od 1965 roku do dziś, jest największą tego typu imprezą w kraju) i Połoniny (od 1960 roku), Akcję Lato, czyli letnie obozy górskie czy Nocne Manewry – dużą imprezę na orientację. Ważną częścią naszej działalności jest szkolenie przyszłych przewodników górskich. Tradycyjnym kołowym strojem jest brązowa płócienna bluza, a od 1992 roku czerwony polar z biało-czarnym paskiem na lewym ramieniu. Od 2004 roku jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego (KRS: 0000108052) i można przekazywać nam 1 procent swojego podatku (więcej: www.1procent.skpb.waw.pl). Przewodnicy SKPB prowadzą wyjazdy na zasadzie non-profit - nie zarabiają na uczestnikach, pokrywają oni jedynie koszt pobytu w górach przewodnika. Ponadto w Beskidzie Niskim nasza organizacja prowadzi chatę studencką w Teodorówce oraz bazę namiotową w Regietowie. Więcej o nas: www.skpb.waw.pl

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Lokalizacja

Pierwsza na świecie Karta Wpłatnicza. Twój mini-terminal.
Dowiedz się więcej

Oferty/licytacje 5

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Nieaktywne
Magnes
Magnes z rysunkiem przedstawiającym widok chaty w Teodorówce z limitowanej serii.
30 zł

Kupione 37 z 90

Kubek
Kubek z rysunkiem przedstawiającym widok chaty w Teodorówce z limitowanej serii.
50 zł

Kupione 30 z 100

Weekend w chacie
W podziękowaniu za wpłatę w wysokości minimum 200 zł zapraszamy Ciebie i maksymalnie 5 osób towarzyszących na weekend (2 noclegi) w naszej chacie w uz...
200 zł

Kupione 15 z 100

Inne
Dyszka w chacie - pobyt z rodziną lub przyjaciółmi
Wpłacając 500 zł na remont Teodorówki możesz przyjechać do naszej chaty z maksymalnie 10 osobami (łącznie z Tobą) na maksymalnie cztery noce w okresie...
500 zł

Kupione 2 z 20

Inne
Wpis na "ścianie dobroczyńców" i tydzień w chacie
Wielu ludzi zostawiło w naszej chacie swój trwały ślad - godziny pracy, pomysły, energię. Możesz do nich dołączyć! Osobom, które wesprą remont bardzo ...