Wesprzyj edukację Zosi - nasza przyszłość leży w rękach młodzieży
Wesprzyj edukację Zosi - nasza przyszłość leży w rękach młodzieży
Otrzymuj wsparcie. Regularnie.
Opis zrzutki
Szanowni Państwo,
Wesprzyjmy razem Zosię w jej dążeniu do edukacji.
Nasza fundacja wspiera dzieci i młodzież w rozwoju ich talentów i zdolności ponad 10 lat. Polska jest pełna wspaniałych młodych umysłów!
Pamiętajmy, że nasza wspólna przyszłość należy do młodzieży.
Pomóżmy im w edukacji, dajmy im możliwość rozwinąć skrzydła, a wszyscy na tym zyskamy!
_________________________________________________________________________________
od Zosi:
Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o wsparcie w realizacji mojego projektu edukacyjnego, jakim
jest kontynuacja nauki w szkole średniej za granicą, gdyż dopiero, kiedy zostałam przyjęta, otrzymałam
informację iż niestety, nie mogę ubiegać się o stypendium przyznawane przez szkołę, które było
kluczowym warunkiem podjęcia nauki w szkole.
Nazywam się Zosia. Urodziłam się Krakowie i jako 6-latka rozpoczęłam naukę w szkole podstawowej. Od
wrześniu 2023 r. kontynuuję naukę w klasie ósmej szkoły podstawowej. Jestem rezolutną i aktywną
dziewczyną, chętnie podejmuję się różnych aktywności i z przyjemnością dzielę mój czas pomiędzy
zgłębianie wiedzy w ulubionych przedmiotach i aktywność sportową. Kocham zwierzęta, i uwielbiam
spędzać czas z moimi przyjaciółmi. Z zamiłowaniem czytam bardzo dużo książek, zarówno w języku
ojczystym jak i angielskim,. Szczególnie interesują mnie science-fiction i kryminały. Moją pasją jest taniec
klasyczny i od szóstego roku życia tańczę w Szkole Baletowej, pozostając również aktywna sportowo na
miarę moich możliwości. Własne oszczędności często przeznaczam na rozwijanie moich pasji. Dzięki temu
w 2022 r. ukończyłam kurs żeglarza jachtowego, zdałam egzamin i czekam na patent. Sport jest dla mnie
ważny, gdyż utrzymuje mnie w dobrej kondycji zarówno fizycznej jak i psychicznej oraz daje okazję do
spotkań ze znajomymi spoza szkoły, co bardzo dużo dla mnie znaczy.
Nauka nie sprawia mi trudności, poświęcam jej dużo czasu i dogłębnie analizuję każde zagadnienie. Mam
przekonanie, że warto rozwijać swoje talenty i bacznie obserwować rzeczywistość, wykorzystując
nadarzające się okazje, aby poszerzać swoje horyzonty.
Moim kluczowym obszarem zainteresowań jest historia, zwłaszcza okres starożytności oraz nauka
języków obcych, którym poświęcam najwięcej czasu. Moim pierwszym nauczyciel jęz. angielskiego i
francuskiego była mama, która bezustannie mnie wspiera. Języka angielskiego zaczęłam się uczyć w
wieku dwóch lat. Następnie rozpoczęłam naukę języka francuskiego i niemieckiego, a w ostatnim roku
doszedł język hiszpański i łacina. Bardzo dobrze radzę sobie w przedmiotach ścisłych, a zwłaszcza w
matematyce. W ubiegłym roku zainteresowały mnie Debaty Oxfordzkie.
Dzięki wytężonym wysiłkom udało mi się otrzymać promocję do szkoły średniej prawie 2 lata przed
czasem, a to za sprawą uzyskania tytułu Laureata, plasując się na 6 miejscem w kraju w Ogólnopolskiej
Olimpiadzie Historycznej Juniorów, za pierwszym podejściem. Równolegle zdobyłam tytuł finalisty w
Małopolskim Konkursie Historycznym.
W czasie finałów ogólnopolskiej Olimpiady Historycznej Juniorów miałam okazję spotkać się z senatorem
Rzeczpospolitej Polskiej i wziąć udział w spotkaniach dla młodzieży na Uniwersytecie Poznańskim. Te
krótkie chwile były dla mnie inspiracją i zaczęłam rozważać ścieżkę prawniczą z pomysłem na pracę nad
ochroną konstytucji i praw człowieka w Unii Europejskiej .
W rezultacie moich wszystkich osiągnieć i bardzo dobrych wyników w nauce, pojawiła się szansa aby
ubiegać się o przyjęcie do szkoły średniej w Wielkiej Brytanii. Ponieważ już od klasy 6-tej poszukiwałam
szkoły średniej wyróżniającej się bogatą ofertą przedmiotów humanistycznych, która umożliwiłaby mi
wszechstronny rozwój w tym kierunku, pomyślałam spróbuję! Choć wówczas wydawało mi się to
nieosiągalne.
Kolejne przygotowania, egzaminy, testy, rozmowy kwalifikacyjne, i tak, udało się!
Zostałam przyjęta do jednej z wiodących szkół średnich w Wielkiej Brytanii - Clifton College. Szkoły, która
proponuje swoim uczniom bardzo szeroki wachlarz nauk humanistycznych i lingwistycznych. W ramach
zajęć szkolnych uczniowie mogą zgłębiać swoją wiedzę nie tylko z historii, ale również z cywilizacji
klasycznej, psychologii, religioznawstwa, polityki, psychologii, na kursach poświęconych starożytnej Grecji
i starożytnemu Rzymowi. Jedocześnie szkoła zapewnia doskonalenie umiejętności lingwistycznych,
oferując naukę wielu języków nowożytnych jak i starożytnej Greki czy Łaciny. Wszystko to brzmi jak
spełnienie moich najskrytszych marzeń o wielowymiarowym kształceniu humanistycznym.
Egzaminy, które przyszło mi zdawać przysparzają spore problemy nawet dzieciom Brytyjskim.
Największym wzywaniem okazały się testy CAT 4, zbliżone do testów SAT. Mają one na celu rozpoznanie
poziomu akademickiego i potrzeb uczniów. Wysokie wyniki w skali CAT4 są również często
wykorzystywane do identyfikacji dzieci, które kwalifikują się do programów dla uzdolnionych i
utalentowanych. Poniżej przedstawiam Wam uzyskane przeze mnie wyniki. Żółte pole pośrodku oznacza
standardowy wynik dla ucznia zdającego test na danym poziomie.
Jak możecie zauważyć moje wyniki mieszczą się w obszarze zdawalności bardzo wysokiej. Moja
znajomość jęz. angielskiego została oceniona na poziomie C1, a umiejętności matematyczne na poziomie
wysokim, kwalifikującym mnie do grupy rozszerzonej. Szkoła nie udostępnia tych prac.
Po testach przyszedł czas na rozmowę kwalifikacyjną z Dyrektorem szkoły, która przebiegła pomyślnie, a
Dyrektor z nieskrywaną przyjemnością przekazał mi, że rezerwuje dla mnie miejsce w szkole. Pisemne
potwierdzenie przyjęcia przyszło kilka dni później.
Ogromna radość została chwilę później przyćmiona informacją, iż niestety nie mogę starać się o
stypendium szkolne, na które od początku aplikacji bardzo liczyłam. Dopiero wówczas oznajmiono nam, że
o to stypendium mogą ubiegać się uczniowie rozpoczynający naukę w konkretnej klasie. Niestety, nie w tej
do której zostałam przyjęta. Jednocześnie dowiedziałam się, że nie mogę też ubiegać się o dodatkowe
granty w ramach danej dziedziny, ponieważ dopiero wybieram się do szkoły, a takie wsparcie finansowe
jest proponowane uczniom, najwcześniej po zakończeniu pierwszego roku nauki, o ile wyróżniają się
osiągnieciami w pewnych określonych dziedzinach takich jak sport, technologia, biznes, polityka lub nauki
ścisłe. Stąd też odpadła mi kolejna opcja.
Realizacja mojego projektu edukacyjnego wymaga nie tylko nakładu sił i osobistego zaangażowania, ale
również środków materialnych. Ten rok był dla mnie bardzo trudny, w rozumieniu wielu wyzwań i celów
jakie sobie wyznaczyłam, przy jednoczesnym wypełnianiu obowiązków szkolnych jak i niezliczonych
godzin poświęconych na próby do spektakli na scenie Opery Krakowskiej. Pracowałam z pełnym
zaangażowaniem, z szacunkiem akceptując różne napotykane bariery. Osiągniecie pożądanych rezultatów
dało mi mocne przekonanie, iż przy solidnym przygotowaniu i pełnym zaangażowaniu, wytężonej i
konsekwentnej pracy jestem w stanie osiągnąć sukces.
Aby sięgnąć po kolejny, potrzebuję jednak Drodzy czytelnicy, waszego nieocenionego wsparcia, gdyż
mimo pomocy najbliższej rodziny i wieloletnich oszczędności z myślą o mojej przyszłej edukacji, rodzice
nie są w stanie sami sfinansować mojej nauki za granicą.
Główną przeszkodą w realizacji całego przedsięwzięcia stanowi przede wszystkim brak dostępnego
stypendium w szkole jak i utrudniony dostęp do podobnych form wsparcia finansowego dla uczniów szkół
średnich. Ponadto pandemia COVID-19, jak również drastyczny wzrost cen wszystkich usług i towarów
wywołany wysoką inflacją utrzymującą się kolejny rok, negatywnie wpłynęły na sytuację materialną mojej
rodziny. Koszty utrzymania naszej 5-cio osobowej rodziny są obecnie niezmiernie wysokie, co
uniemożliwiło dalsze odkładanie środków na moją edukację. Co więcej dochody jednego, z moich
rodziców po upadku zakładu pracy, w którym pracował, w dalszym ciągu pozostają na bardzo niskim
poziomie.
Do kosztów za szkołę dochodzą koszty opiekuna edukacyjnego, sprawującym opiekę nad uczniem
podczas jego pobytu w Wielkiej Brytanii. Jest to wymóg prawny, bez którego żadna szkoła nie przyjmie
ucznia obcej narodowości. Ponadto należy doliczyć ubezpieczanie oraz koszty związane z przyborami
szkolnymi jak i wszystkie przyszłe obowiązkowe opłaty. Część tych kosztów będziemy mogli pokryć z
oszczędności przeznaczonych na dalsze lata mojej edukacji, jednakże, na pokrycie większości potrzebuję
znaleźć dodatkowe dofinansowanie. Całkowite koszty szacowane są na około 950 000 zł.
Do końca grudnia muszę przynajmniej uzbierać 60% niezbędnej mi sumy, aby mieć pewność, że mogę
spokojnie wybrać się do Bristolu i jeszcze pozyskać wizę. A do kwietnia 2024 pozostałą część. Dlatego
kieruję do Państwa serdeczną prośbę o wsparcie mojego przedsięwzięcia. Bez Was nie będą mogła
spełnić marzeń o kształceniu się w szeroko pojętym aspekcie humanistycznym, w pełni rozwijać moich
pasji wykorzystując moje zdolności lingwistyczne, w sprzyjającym środowisku, gdzie panuje powszechne
poszanowanie dla różnic kulturowych z jednoczesną fascynacją tą odmienności, co umożliwia uczniom
uzupełnianie ich kompetencji, tak ważnych dla dogłębnego kształtowani ich osobowości.
Najważniejsze projekty i osiągniecia:
o Język angielski: Małopolski Konkurs Języka Angielskiego, w którym przeszłam do etapu
rejonowego oraz Olimpiada Języka Angielskiego dla Juniorów.
o Historia: Laureat Olimpiady Historycznej Juniorów (6. miejsce w Polsce) oraz Fianalista
Małopolskiego Konkursu Historycznego.
o Brałam również udział w małopolskim konkursie Matematycznym oraz Matematycznej Olimpiadzie
Juniorów.
o Diplome d’etudes en langue Francaise DELF A2, wydany przez Ministerstwo Edukacji Republiki
Francuskiej . Obecnie przygotowuje się do kolejnego egzaminu DELF B2.
o Movers – Maj 2019 r. - University of Cambridge
o PET - Preliminary English Test - (poziom B2) - czerwiec 2021 r. - University of Cambridge
o FCE -First Certificate in English – (poziom C1) czerwiec 2023 r. - University of Cambridge
o Warsztaty Debaty Oxfordzkiej oraz udział w OGÓLNOPOLSKIM TURNIEJU DEBAT SZKÓŁ
PODSTAWOWYCH orgaznizowanym przez stowarzyszenie Polska Debatuje.
o Kurs Żeglarza Jachtowego – czerwiec 2022 r. ukończonym egzaminem celem uzyskania patentu
Polskiego Związku Żeglarskiego.
o Klasę siódmą ukończyłam ze średnią 5.54.
o Jestem wielokrotnym Laurentem ogólnopolskich konkursów z języka angielskiego tj. Zuch,
Olympus.
o W 2022 r. zostałam Laureatem Olimpiady Mitologicznej, oraz brałam udział w licznych konkursach
matematycznych: Zuch i Kangur.
o Od 7 r.z równolegle uczęszczam do szkoły baletowej, biorąc udział w spektaklach na scenie Opery
Krakowskiej.
W najbliższym roku planuję:
o Rozwinąć moje umiejętności piśmiennicze poprzez udział w Olimpiadzie Literatury i Języka
Polskiego oraz wolontariat w miesięczniku dla Młodych Krakowian, jak również udział w
warsztatach z Twórczego Pisania oraz Analizy i Interpretacji Tekstów literackich, gdyż są to istotne
umiejętności w sprawnym rozumowaniu przepisów prawnych czy też ich tworzeniu.
o Poszerzać wiedzę historyczną poprzez udział w olimpiadach historycznych.
o Będę też zgłębiać zawiłości ustaw, rozporządzeń i dyrektyw w ramach warsztatów prawniczych i
wiedzy o społeczeństwie.
o Przystąpić do egzaminu z DELF B2
o Poszukuję również możliwości publikacji w języku obcym oraz udziału w projektach Erasmusa.
o Pasjonują mnie prace A. Maslowa, V. Frankla, E. Fromana, H.Kissingera czy T. Marshalla.
o W najbliższym czasie chciałabym zrealizować projekt i podjąć badania zależności wydarzeń
historycznych na aktualne losy naszego kraju, świata i układ geopolityczny; zweryfikować
funkcjonowanie świata decydentów i wykazać na ile prawo stanowione przez człowieka jest
niezbędnym elementem utrzymania „porządku i stabilności” na świecie (w oparciu o dany ustrój) i
na ile służy człowiekowi jako jednostce.
Serdecznie dziękuję Wam za poświęcony mi czas i za wszelką pomoc. Za nieocenione wsparcie przy
realizacji planów przyszłego prawnika, socjologa, obrońcy praw każdego człowieka oraz badacza historii
europejskiej. Wierzę, że każdy z nas powinien nieustawanie podążać na przód w drodze po osiągniecie
szczęścia i robić to co podpowiada mu serce. A dzięki Wam będę w stanie stać się tego przykładem dla
moich rówieśników. Za co z góry Wam bardzo dziękuję. Pragę jednocześnie zapewnić, że wszystkie
przekazane środki zostaną w pełni przeznaczone na moją edukację.
Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj na bieżąco statystyki!
Cierpliwość i wytrwałość mają magiczne działanie – dzięki nim trudności znikają!
powodzenia Zosia!
I liczę na wiadomości o kolejnych sukcesach.
Pozdrawiam
Student