id: h5gktk

Odegraj swoją rolę w filmie "Piano"

Odegraj swoją rolę w filmie "Piano"

Nasi użytkownicy założyli 1 223 414 zrzutek i zebrali 1 341 358 704 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki



Kim jesteśmy?

Jan Winiarski - scenarzysta, reżyserj5Uu5qaOP74wWLB3.png

Film jest jedną z wielu odpowiedzi na lata moich twórczych poszukiwań.

Od dzieciństwa zajmuje się sztuką wizualną, muzyką i pisaniem. Z czasem zacząłem szukać miejsca gdzie wszystkie te rzeczy łączą się w jedną całość i tak pojawiła się pasja do filmu. Jestem autorem scenariuszy do teledysków, reklam, czy filmów krótkometrażowych . “Piano” będzie  moim debiutem reżyserskim.  



Mikołaj Wróbel - scenarzysta, reżyser, autor zdjęćclGiN9frAoenc4mp.png

Filmem zajmuję się od dziecka. Jestem reżyserem i scenarzystą nagradzanych w Polsce i zagranicą autorskich filmów krótkometrażowych takich jak “Efekt Domina” czy “Credo”. Na co dzień realizuję materiały audiowizualne dla jednej

z największych międzynarodowych korporacji. Tworzę również spoty reklamowe i teledyski.  Prócz własnych projektów, doświadczenie zdobywałem na planach reklam, seriali i filmów takich jak: “Psy 3. W imię zasad” reż. Władysław Pasikowski (2020), “Wesele” reż. Wojciech Smarzowski (2021).





Czym jest projekt Piano?


Piano od początku powstawało jako krótkometrażowy film, który ma realizować nasze podstawowe założenie “opowieści niosącej nadzieję”. Nie chcieliśmy jednak tworzyć kolejnej cukierkowej historii, pełnej banałów czy infantylnych obrazów świata, który, jak wszyscy wiemy, nie jest czarno biały, a szczerej opowieści o ludziach z krwi i kości, którzy pomimo ciężkich doświadczeń, traum

i życiowych zakrętów, odnajdują ostatecznie miłość, ukojenie i pokój. Tak narodzili się nasi bohaterowie, Janek i Dominika...

i muzyka jazzowa.

1ULXdyj5fH42mzVn.pngRelacja między pierwszą dwójką jest siłą napędową całej historii. Ich przeszłość, niejasna i skryta pod maską pozorów, nieustannie daje o sobie znać, a bohaterowie, których obserwujemy w ekscytującym, ale i trudnym momencie poznawania samego siebie, jak i siebie nawzajem, będą się z nią zmagać do samego końca historii. Odkrywanie owych niewiadomych, którymi są Janek i Dominika, jest główną siłą napędową całej  historii, a finał, w którym bohaterowie, pozbawieni jakichkolwiek masek, patrzą sobie prosto w oczy, wybierając między akceptacją a odrzuceniem, wieńczy ich jedno nocną podróż, dosłowną,

jak i metaforyczną. 

Trzecim bohaterem filmu, który nieustannie towarzyszy Jankowi i Dominice, jest jazz. Jazz, który w naszym filmie z roli prostego tła, tworzącego klimat i wspierającego narrację,  ewoluował, do roli dialogu i enigmatycznego obraz emocji przeżywanych przez bohaterów. Jest wszechobecnym duchem całego miasta, w którego pojedynczych brzmieniach odnajdziemy również Jan, Dominikę ich wspólną historię. Ścieżka dźwiękowa staje się więc równie ważną częścią narracji, co obraz. Z muzyki wynika też cała wizja stworzonego przez nas świata. Nocnego miasta, gdzie w labiryncie światła, pośród tajemniczych sylwetek innych ludzi, spotkanie Janka i Dominiki, jest historią jedną z wielu, które mogłyby wydarzyć się na jego ulicach przed świtem. 


UNUGhTukNgLDJ7KG.png





Historia współpracy + poczynione postępy.


“Piano” od początku tworzymy jako duet reżyserski, chcący opowiedzieć swoją autorską historię.  Mając fundament w postaci  naszego pierwszego twórczego dogmatu, by stworzyć film niosący widzowi nadzieję, zaczęliśmy spisywać niezliczone pomysły, tworzyć kolejnych bohaterów i wizję, która mogłaby usatysfakcjonować nas samych, jak i zachwycić widzów. Po miesiącach pracy i paru spalonych scenariuszach, wróciliśmy do pierwotnej koncepcji. Opowieści o muzyku i kieszonkowcu, który przeglądając skradzione fanty, natrafia na tajemniczy list i decyduje się spotkać z jego autorką.  Od tego zdania zaczęło się “Piano”.

x18fypNOYQ2pRVRb.pngPo ukończeniu scenariusza, od razu przeszliśmy do fazy pre-produkcji. Stworzyliśmy koncepcję wizualną całego filmu, a do ekipy dołączył Maciej, kompozytor i muzyk jazzowy, który podjął się zadania stworzenia muzyki do “ Piano”. Z czasem na pokładzie pojawiały się kolejne osoby, artyści i technicy różnych dziedzin, którzy swoja pasją, talentem i pracą, zaczęli urzeczywistniać wraz z nami, naszą wizję. Kilka z efektów ich pracy możecie zobaczyć tutaj:

F1u8yFyku8ijfTQ4.pngdLovOtZirQoN4iaj.pngW tej chwili znajdujemy się w momencie, gdzie od realizacji dzieli nas już tylko jeden ostatni krok. Zebranie funduszy.



Projekt filmowy a zarazem muzyczny.


Dążymy do tego, aby ścieżka dźwiękowa do “Piano” została zrealizowana z wykorzystaniem żywych instrumentów. Maciek Kozioł, kompozytor filmu i muzyk jazzowy, opisuje, że chciałby stworzyć ścieżkę dźwiękową. nawiązującą bezpośrednio do tradycji mainstreamowej muzyki jazzowej przy jednoczesnym czerpaniu z nowoczesnych twórców: jak Avishai Cohen, Hania Rani czy Wojtek Mazolewski. Ideą jest stworzenie ścieżki, jak najlepiej współgrającej z akcją, wyrazistej i łączącej się w spójną całość z wizualnym aspektem filmu.

6xj0sVWOyLHI7UHD.png



Co dalej z filmem?


Po zakończeniu postprodukcji filmu zorganizujemy kilka jego pokazów na dużym ekranie w jednym z warszawskich kin.

“Piano” trafi również na festiwale filmów krótkometrażowych w kraju i zagranicą.

Oczywiście jesteśmy otwarci na wyświetlanie filmu w innych miejscach. Choć oglądanie krótkich metraży nie jest zbyt powszechne - robimy ten film dla widzów i przez to chcemy, żeby “Piano” zobaczyło jak najwięcej osób.

Gdy nasz film zakończy cykl festiwalowy (który trwa ok. 2 lat), film najprawdopodobniej będzie udostępniony na YouTube

oraz Vimeo.




ENG.

Who are we?


Jan Winiarski

Film is one of the many answers to years of my creative exploration. Since childhood, I have been engaged in visual arts, music, and writing. Over the years, I started searching for a place where all these things come together as a whole, and that's how my passion for filmmaking appeared. I am the author of scripts for music videos, commercials, and short films. "Piano" will be my directorial debut.


Mikołaj Wróbel

I've been involved in filmmaking since childhood. I am a director and screenwriter of award-winning original short films in Poland and abroad, such as "Domino Effect" and "Credo." Nowadays, I create audiovisual content for one of the largest international corporations. I also produce commercials and music videos. In addition to my own projects, I gained experience on the sets of commercials, series and films like "Dogs 3: In the Name of the Rules" directed by Władysław Pasikowski (2020) and "The Wedding Day" directed by Wojciech Smarzowski (2021).





What is the Piano project?


From the beginning, Piano has been conceived as a film that embodies our fundamental principle of "a story that carries hope." However, we didn't want to create just another sugary tale filled with clichés or simplistic images of the world. Instead, we aimed for a sincere narrative about real people, with all their complexities and struggles, finding love, solace, and peace despite their difficult experiences, traumas, and twists of fate. This is how our characters, Janek and Dominika, came to life... along with jazz music.


The relationship between these two characters drives the entire story. Their pasts, hidden beneath a facade of appearances, constantly make themselves known. Throughout the story, we observe these characters facing their own true  selves and each other, delving into the exciting yet challenging journey of self-discovery. Unraveling the mysteries of Janek and Dominika is the driving force behind the entire narrative, and their final choice between acceptance and rejection, as they look each other in the eye without any masks, concludes their nocturnal journey, both literal and metaphorical.


The third character accompanying Janek and Dominika throughout the film is jazz. Jazz, which initially serves as a background, creating atmosphere and supporting the narrative, evolves into a dialogue and an enigmatic representation of the emotions experienced by the characters. It becomes the pervasive spirit of the entire city, with its individual notes also reflecting Jan and Dominika's shared history. The soundtrack thus becomes an equally essential part of the storytelling, on par with the visuals. This music is also the foundation of the world we've created – a nighttime city where amidst the labyrinth of lights and mysterious silhouettes of people, the meeting between Janek and Dominika is one of many stories that could unfold on its streets before dawn.


Collaboration History + Progress Made


From the very beginning, we, as a directorial duo, have been crafting "Piano" as our own unique story. Rooted in our initial creative dogma of delivering a hopeful experience to the audience, we began jotting down countless ideas, shaping new characters, and envisioning a storyline that would satisfy both ourselves and captivate viewers. After months of work and several discarded scripts, we returned to our original concept – a story about a musician and a pickpocket who discovers a mysterious letter among stolen goods and decides to meet its author. This sentence marked the beginning of "Piano."


Upon completing the screenplay, we swiftly moved into pre-production. We developed the visual concept for the entire film, and Maciej, a composer and jazz musician, joined the team to compose the music for "Piano." Over time, more individuals from various artistic and technical areas joined our team, contributing their passion, talent, and efforts to bring our vision to life. At present, we stand at the threshold of the final stage – the gathering of funds – as the only step remaining before actual production.




A Cinematic and Musical Project


Our goal is the soundtrack of "Piano" to be created using live instruments. Maciek Kozioł, the film's composer and a jazz musician, sees it as a soundtrack that directly references the traditions of mainstream jazz music while drawing inspiration from contemporary artists like Avishai Cohen, Hania Rani, and Wojtek Mazolewski. The idea is to craft a musical backdrop that harmoniously complements the action, expresses emotions, and seamlessly integrates with the visual aspect of the film.



What's Next for the Film?


Right after the completion of post-production, we plan to organize several screenings of "Piano" on the big screen at Warsaw cinemas. The film will also be submitted to short film festivals both nationally and internationally.

Of course, we're open to showcasing the film in other channels of distribution. While short film viewing might not be as widespread, we're making this film for the audience, and we want "Piano" to reach as many people as possible. After our film completes its festival circuit (which lasts approximately 2 years), it will likely be posted on YouTube and Vimeo.





Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Oferty/licytacje 6

Kupuj, Wspieraj.

Kupuj, Wspieraj. Czytaj więcej

Organizatora:
Inne
Zaproszenie na premierę filmu
Zaproszenie na premierę filmu ( max. 2 osoby od wpłaty) + wszystkie nagrody z poprzednich progów.
1000 zł
Zakończona
Inne
Zaproszenie na plan zdjęciowy
Zaproszenie na plan zdjęciowy ( max. 1 osoba od wpłaty) + wszystkie nagrody z poprzednich.
1500 zł
Zakończona
Inne
Spotkanie z twórcami
Spotkanie z twórcami (max. 1 osoba od wpłaty) + wszystkie nagrody z poprzednich
2500 zł
Zakończona

Wpłaty 92

 
Aleksandra Stradomska
50 zł
 
Dane ukryte
100 zł
 
Aleksandra Pacyna
50 zł
 
Jan Reszytyło
14 zł
 
Maciek Stradomski
100 zł
 
Dane ukryte
ukryta
 
Dane ukryte
ukryta
 
Dane ukryte
ukryta
 
Malgorzata Figiel
300 zł
Zobacz więcej

Komentarze 7

 
2500 znaków