BRONIMY MUNDURU - ZBIÓRKA NA CELE STATUTOWE 2025
BRONIMY MUNDURU - ZBIÓRKA NA CELE STATUTOWE 2025
Otrzymuj wsparcie. Regularnie.
Aktualności4
-
Stowarzyszenie Bronimy Munduru – Dla Przyszłych Pokoleń żąda przeprowadzenia badań archeologicznych wraz z ekshumacjami oraz szczegółową analizą kryminalistyczno-antropologiczną szczątków ludzkich w miejscowości Jedwabne. Pismo zostało przygotowane przez naszą sekcję prawną (wstęp bez uzasadnienia do wglądu poniżej).
Jest to realne działanie w celu ustalenia pełnej prawdy o wydarzeniach z 10 lipca 1941 roku, w tym liczby ofiar, okoliczności ich śmierci, identyfikacji zmarłych oraz odpowiedzialności sprawców.
Działanie to ma również zakończyć znieważanie Narodu Polskiego wewnątrz kraju i na arenie międzynarodowej przez naszych „reprezentantów” i grupy partykularnych interesów.
Brak pełnego wyjaśnienia tych wydarzeń przez osiemdziesiąt cztery lata stanowi zaniechania obowiązków przez organy państwa, co narusza zasadę praworządności.
11 lipca 2025 roku Radosław Sikorski (MSZ) w radio RMF24 stwierdził, że w Jedwabnem „niewątpliwie Polacy uczestniczyli w zbrodni”. 12 lipca 2025 roku w swoim orędziu zestawił dociekanie prawdy o Jedwabnem z negowaniem holokaustu i stawianiem komór gazowych.
Stałe podtrzymywanie narracji „Polacy jako współsprawcy Holokaustu” prowadzi do sytuacji, w której Polska traci prawo do własnej interpretacji historii – nie tylko w debacie publicznej, ale i w dyplomacji.
Ciągłe podnoszenie kwestii Jedwabnego, bez domknięcia śledztwa IPN (wstrzymanego z powodów politycznych), jest często używane jako forma moralnego szantażu w relacjach międzynarodowych – np. jako argument za:
• reparacjami od Polski (w kontekście mienia bez spadkowego),
• blokowaniem inicjatyw politycznych (jak ustawy IPN czy nowelizacje),
• wymuszaniem „dialogu” na określonych warunkach.
Naszym zdaniem politycy uzależniają narrację o historii Polski od oczekiwań zewnętrznych ośrodków opinii. Tylko bezwzględna prawda ochroni naszą dumę narodową i interes Narodu Polskiego na arenie międzynarodowej.
Gdyby chodziło im o interes Narodu Polskiego odpowiadali by zgodnie z prawem:
Art. 26 § 1 i 2 k.k. - W kontekście historycznym, Polacy działali w sytuacji przymusowej pod okupacją niemiecką, ich odpowiedzialność karna zostać wyłączona na podstawie Art. 26 § 1 i § 2 Kodeksu karnego.
Działania podejmowane w celu uniknięcia bezpośredniego niebezpieczeństwa, takiego jak masowe egzekucje czy zniszczenie całych społeczności przez okupanta, należy uznać za działania w stanie wyższej konieczności. W takich okolicznościach Polacy, podejmując hipotetyczną decyzje o poświęceniu pewnych dóbr (np. współpracy w ograniczonym zakresie z okupantem), mogli działać w celu ratowania większych wartości, takich jak życie własne, bliskich lub całej wspólnoty lokalnej.
Zgodnie z § 1, warunkiem jest, aby niebezpieczeństwo było bezpośrednie i nie można go było inaczej uniknąć, a poświęcone dobro (np. moralna integralność, pewne prawa jednostki) miało wartość niższą niż dobro ratowane (życie ludzkie, przetrwanie polskiej społeczności).
Z kolei § 2 rozszerza tę ochronę na sytuacje, w których poświęcone dobro nie jest oczywiście wyższe od dobra ratowanego, co daje pewną elastyczność w ocenie. Historyczne realia okupacji, gdzie Niemcy stosowali brutalne represje zbiorowe, w tym eksterminację całych wiosek za nieposłuszeństwo, wskazują, że Polacy często stawali przed dramatycznymi wyborami, w których brak działania mógł prowadzić do większych strat ludzkich. Na przykład, jeśli Polacy uczestniczyli w pewnych działaniach pod przymusem, aby uchronić siebie lub innych przed natychmiastową śmiercią, ich czyny należy uznać za podjęte w stanie wyższej konieczności.
Ponadto, § 5 pozwala na zastosowanie tych zasad w sytuacjach konfliktu obowiązków, co dodatkowo wzmacnia argument, że w realiach okupacyjnych Polacy mogli działać w celu ochrony nadrzędnych wartości.
Wniosek: Odpowiedzialność karna Polaków w takich sytuacjach została wyłączona, ponieważ jeśli brali w tym udział to działali oni w celu uniknięcia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego życiu jednostek, dobru społecznemu, mieniu, w warunkach, w których nie było innej możliwości uniknięcia zagrożenia. Poświęcenie pewnych dóbr (np. moralnych czy materialnych) było usprawiedliwione, gdy ratowano wyższe życie ludzkie, które w hierarchii wartości jest dobrem nadrzędnym. Winę za takie sytuacje ponoszą wyłącznie sprawcy przymusu czyli Niemcy, czyli okupanci niemieccy, którzy stworzyli warunki ekstremalnego zagrożenia.
Popatrzymy jak izraelskie sądy podchodziły do swoich własnych zbrodniarzy wojennych
W latach 50. w Izraelu toczyły się liczne procesy osób, które pełniły funkcje w administracjach gett (Judenraty, policja żydowska).
W pierwszych dekadach istnienia Izraela panowała bardzo jednoznaczna, heroiczna narracja:
• żydzi w czasie wojny byli ofiarami albo bohaterami (jak bojownicy z getta),
• kolaboracja była tematem tabu, bo godziła w obraz żydów jako moralnie czystych ofiar,
• szczególnie wrażliwym punktem było sugerowanie, że żydowskie elity w Europie (Judenraty, kapo) mogły mieć współudział w Holokauście – nawet jeśli wymuszony.
W wielu przypadkach zapadały wyroki uniewinniające, ponieważ sądy uznawały, że:
• działali pod przymusem groźby śmierci,
• nie posiadali realnej władzy decyzyjnej,
• starali się minimalizować szkody lub pomagać innym.
Proces Hermana (Chaim) Grajewskiego:
• Funkcja: Były członek Judenratu w Łodzi
• Oskarżenia: O współpracę z Niemcami i przekazywanie informacji prowadzących do aresztowań
• Wynik: Uniewinniony – sąd uznał, że jego działania miały charakter przymusowy.
Jakub Gens był szefem Judenratu w Wilnie (zginął w czasie wojny), ale jego działalność była oceniana już pośmiertnie w Izraelu.
Choć nie był sądzony, jego postać była przedmiotem debat. W analizach historycznych i prawnych wielokrotnie podkreślano, że nawet w przypadkach podejmowania trudnych decyzji nie można jednoznacznie mówić o kolaboracji w sensie prawnym.
John Demjanjuka, Ukrainiec, który służył jako strażnik w obozie zagłady w Sobiborze. W 1988 roku izraelski sąd skazał go na śmierć, uznając za "Iwana Groźnego" z Treblinki, ale w 1993 roku Sąd Najwyższy Izraela uchylił wyrok z powodu wątpliwości co do tożsamości Demjanjuka jako "Iwana Groźnego".
Sprawy „małych kapo” – więźniów funkcjonariuszy w obozach
• W niektórych przypadkach po wojnie żydzi, którzy pełnili funkcje kapo, byli oskarżani przez współwięźniów o brutalność lub donoszenie.
• Sprawy te kończyły się różnie, ale wiele z nich kończyło się uniewinnieniem — sądy uznawały, że działali w warunkach skrajnego przymusu.
W Polsce natomiast rzuca się swoich na pożarcie całemu światu, nie dbając w ogóle o wizerunek. Bez procesów robi się z Polaków sprawców, mimo że ich odpowiedzialność jest wyłączona na wzgląd okupacji niemieckiej.
Jednak my wiemy, że Polacy nie mieli z tym nic wspólnego!
Zapraszamy do śledzenia naszej działalności - w najbliższym czasie zaprezentujemy kolejne kroki podejmowane w celu podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
Wesprzyjcie nasze działania, jeżeli zależy Wam na realnych zmianach. Na dłuższą metę nie będziemy mogli realizować takich działań bez bezpośredniego wsparcia.
Wesprzyj nasze cele statutowe: https://zrzutka.pl/jsvwj8
Odwiedź naszą stronę www: https://bronimymunduru.pl
nasz fanpage na FB: https://facebook.com/profile.php?id=100080248801478
nasz kanał na YT: https://youtube.com/@BronimyMunduru
profil na X: Bronimy Munduru - Dla Przyszłych Pokoleń (@BronimyMunduru1) / X
Skontaktuj się z nami:
Adres korespondencyjny:
Bronimy Munduru - Dla Przyszłych Pokoleń
Skrytka pocztowa nr 358
ul. Świdnicka 10
58-160 Świebodzice
Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Dodawaj aktualności i informuj wspierających o postępach akcji.
To zwiększy wiarygodność Twojej zrzutki i zaangażowanie darczyńców.
Opis zrzutki
Stowarzyszenie Bronimy Munduru – Dla Przyszłych Pokoleń od 2021 roku dąży do integracji środowisk mundurowych z ogółem społeczeństwa w celu powstrzymania wszelkich działań zmierzających do ucisku obywateli oraz szargania dobrego imienia służby.
Służba jest naszym powołaniem do ochrony Narodu.
Działamy transparentnie, zgodnie z prawem i w duchu patriotyzmu. Nasze cele są jasno określone w statucie (bronimymunduru.pl w zakładce "Statut"): integracja środowiska mundurowego, przeciwdziałanie mobbingowi, ochrona praw konstytucyjnych i promocja zdrowia. Nie jesteśmy organizacją polityczną, ekstremistyczną ani antypaństwową. Jesteśmy głosem tych, którzy często nie mają możliwości sami się bronić. Jesteśmy również głosem tych, których usiłuje się wykorzystywać do realizacji działań wbrew prawu, przysiędze, ślubowaniu.
Jako część Narodu dedykowana do zapewnienia bezpieczeństwa stawiamy dobro wspólne ponad ambicje osobiste. Przeciwdziałamy największemu zagrożeniu dla społeczeństwa - wykorzystaniu mundurowych dla partykularnych interesów partyjnych.
Doprowadziliśmy już do podjęcia czynności przez prokuraturę po naszym zawiadomieniem o akcie terroru na Narodzie Polskim. Będziemy działać dalej, by oczyścić służbę publiczną z osób niemoralnych i nieetycznych, a także, by wyrugować z przestrzeni publicznej przestępcze organizacje fałszywie podszywające się pod walkę z dezinformacją, czy ksenofobią.
Jednym z naszych zadań statutowych jest również edukacja i informowanie żołnierzy oraz funkcjonariuszy o ich prawach i obowiązkach. Działamy w granicach konstytucyjnej wolności słowa, dostarczając rzetelnych informacji i wsparcia merytorycznego, które pomaga mundurowym lepiej zrozumieć ich sytuację prawną. Zawsze podkreślamy, że funkcjonariusze mają obowiązek wykonywania zgodnych z prawem rozkazów, a naszą rolą jest ochrona przed nadużyciami ze strony przełożonych.
1. Celem Stowarzyszenia jest podejmowanie działań na rzecz realizacji zadań publicznych określonych w Art. 4 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym:
- pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej,
- udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa;
- działalności charytatywnej;
- podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
- ochrony czci, godności i honoru polskich służb mundurowych oraz ich konstytucyjnych praw i wolności;
- ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej;
- działalności na rzecz weteranów i weteranów poszkodowanych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami;
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
- nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
- działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży;
- kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
- wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
- ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
- turystyki i krajoznawstwa;
- porządku i bezpieczeństwa publicznego;
- obronności państwa i działalności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
- upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
- udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
- ratownictwa i ochrony ludności;
- pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
- upowszechniania i ochrony praw konsumentów;
- działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
- promocji i organizacji wolontariatu;
- pomocy Polonii i Polakom za granicą;
- działalności na rzecz kombatantów i osób represjonowanych;
- promocji Rzeczypospolitej Polskiej za granicą;
- działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka;
- przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym;
- integracji środowiska polskich służb mundurowych oraz wspierania ich rodzin;
- wymiany doświadczeń, umacniania koleżeńskich więzi oraz wzajemnego szacunku w środowisku służb mundurowych.
2. Cele wymienione w ust. 1 są realizowane na rzecz ogółu społeczności, w szczególności służb mundurowych, ich rodzin, weteranów, osób poszkodowanych oraz społeczności lokalnych, zgodnie z zasadą równego dostępu i bez dyskryminacji.
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
- udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego;
- organizację programów pomocowych, w tym dla osób w trudnej sytuacji życiowej;
- organizację szkoleń, warsztatów, konferencji, zjazdów, imprez kulturalnych, sportowych i turystycznych - w tym m.in. dla dzieci, młodzieży w zakresie kształtowania zdrowych nawyków i dorosłych w zakresie wspóltworzenia bezpiecznej przyszłości;
- zbieranie funduszy na cele statutowe, w tym poprzez działalność odpłatną i gospodarczą, darowizny, dotacje i zbiórki publiczne;
- współpracę z mediami, organizacjami krajowymi i zagranicznymi, instytucjami naukowymi oraz placówkami edukacyjnymi;
- prowadzenie strony internetowej i aktywności w mediach w celu promocji celów Stowarzyszenia;
- popularyzację zawodu żołnierza i funkcjonariusza oraz etyki zawodowej;
- działania ekologiczne, w tym ochronę zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego;
- organizację wypoczynku dzieci i młodzieży oraz działań edukacyjnych;
- wspieranie ratownictwa, bezpieczeństwa publicznego i obronności państwa;
- podejmowanie interwencji w przypadkach naruszenia praw człowieka i obywatela;
- inne działania zgodne z celami statutowymi.
Zawieruchy (związane z działaniami politycznymi przeciwko nam) mamy już prawie za sobą. Skonsolidowani i wzmocnieni wchodzimy na wyższy poziom patriotyzmu. Zaplanowaliśmy szereg działań prawnych zmierzających do oczyszczenia struktur administracji publicznej i przywróceniu ich pierwotnego celu - służby dla Narodu Polskiego.
Naszymi celami pośrednimi na 2025 rok są:
1.Rozpoczęcie działalności wydawnictwa:
- wskrzeszającego Polskiego Ducha u dzieci i młodzieży;
- pozwalającego na publikację studenckich prac naukowych uniezależniając naukę od koniunktury ideowej;
- wzmacniającego ochronę przed deprawacją i demoralizacją najmłodszych poprzez zapewnienie atrakcyjnej alternatywy wydawniczej.
2.Organizowanie obozów dla dzieci z domów dziecka oraz dla trudnej młodzieży.
3.Reagowanie na przejawy nadużycia władzy przez organy administracji publicznej w celu ochrony interesu obywateli.
Jesteśmy otwarci na szeroką współpracę z patriotami ze środowisk innych niż mundurowe. Dołącz do nas lub wesprzyj naszą działalność darowizną.
Czerp siłę z rezultatów naszych wspólnych działań – dla Dobra Polaków i naszych przyszłych pokoleń.
- wiceprezes Stowarzyszenia - por. rez. Szymon Fijał
Odwiedź:
- naszą stronę www: bronimymunduru.pl
- nasz fanpage na FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100080248801478
- nasz kanał na YT: https://www.youtube.com/@BronimyMunduru
- nasz kanał na X: (1) Bronimy Munduru - Dla Przyszłych Pokoleń (@BronimyMunduru1) / X
Skontaktuj się z nami: [email protected] / [email protected]
Adres korespondencyjny:
Bronimy Munduru - Dla Przyszłych Pokoleń
Skrytka pocztowa nr 358
ul. Świdnicka 10
58-160 Świebodzice
Konto bankowe
Wpłaty składek członkowskich oraz wsparcie Stowarzyszenia w formie darowizny (w tytule przelewu - "darowizna"). Wszelkie darowizny zostaną przeznaczone na realizację celów statutowych (patrz: zakładka "Statut" na stronie bronimymunduru.pl ).
Dla przelewów krajowych:
Rachunek główny - w PLN - Bank Pocztowy
Numer rachunku: 48 1320 1999 7900 8815 2000 0001
Dla przelewów zagranicznych (UE):
Rachunek pomocniczy - w EURO - Bank Pocztowy
Numer rachunku: 21 1320 1999 7900 8815 2000 0002

Ta zrzutka nie ma jeszcze opisu.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.
Stwórz swój własny link do promocji zrzutki i sprawdzaj ile osób odwiedziło i wsparło tę zrzutkę z twojego polecenia! Dowiedz się więcej.