id: jtmgxd

Wykonanie głowic do nowo budowanego polskiego silnika motocyklowego OHRV

Wykonanie głowic do nowo budowanego polskiego silnika motocyklowego OHRV

22 925 zł z 50 000 zł
45%
33 dni do końca
198 wspierających
Wpłać na zrzutkę
Zrzutka.pl nie pobiera prowizji od wpłat

Aktualności2

  • Dziękujemy wszystkim Wspierającym i prosimy o chwilę cierpliwości. Jesteśmy w trakcie przygotowywania dla Was prezentów, więc już niebawem możecie spodziewać się wysyłki. Pozdrawiamy :)

    Czytaj więcej
  • Witam, W międzyczasie dużo się dzieje w temacie przed-prototypowych silników V2. Budowane są model odlewnicze góry silnika w wersji finalnej dla prototypu, intensywnie testujemy nowe rozwiązania uszczelnień rotora na jednocylindrowym prototypie. Została także  powołana dożycia spółka OHRV Motorcycle Engines, jako przyczynek do useryjnienia produktu silnika V2. Dla gruntownego przebadania silników i dla uruchomienia koniecznych działań w tym zakresie, rozszerzyliśmy granice zbiórki. Z wszelkie dotychczasowe wpłaty serdecznie dziękujemy. Każda złotówka zostanie w sposób przemyślany i celowy wykorzystana do projektu OHRV.ud30d9ab37ec098d.jpegz5a46866fd9c2173.jpeg

    Czytaj więcej

Ta zrzutka nie ma jeszcze aktualności.

Opis zrzutki

"Słuchaj, jest sprawa. Powstaje koncepcja silnika S03 V2, który można zastosować w naszych klasycznych Junakach, ale taka wiesz, bardziej technologiczna, bardziej powtarzalna niż konstrukcje dzisiaj znane" – od tej rozmowy wszystko się zaczęło... A przeprowadziliśmy ją my, czyli dwaj fascynaci polskiej motoryzacji z nieograniczonym zapasem pomysłów i chęci do pracy.

Pierwsze obliczenia i rysunki koncepcji powstawały od początku roku 2015, wraz z modelami 3D, rysunkami wykonawczymi i zaczątkami technologii wykonania na dość skromnym zapleczu sprzętowym, które mieliśmy do dyspozycji. Główny nacisk prac konstruktorskich na tym etapie, był położony na właściwe zaprojektowanie rotora wraz z kanałem wylotowym i dolotowym oraz systemu jego łożyskowania, smarowania i sposobu uszczelnienia układu. Trzeba w tym miejscu napisać, że koncepcję zaworu obrotowego w silnikach spalinowych znane są od zarania dziejów motoryzacji i to co zrobiliśmy nie jest czymś nowym. Konstrukcje takie, pomimo niezaprzeczalnych zalet, nie są znane jako rozwiązania powszechne. Problemy były zazwyczaj podobne: nierozwiązane kwestie z poprawnym smarowaniem i uszczelnieniem rotora. Uważając jednak, że „niemożliwe kiedyś” staje się dzisiaj bardziej realne, dodając sporą dawkę determinacji, postanowiliśmy zmierzyć się z wyzwaniem na poważnie. I tak od roku 2015 powstały niezliczone ilości obliczeń, rysunków, modeli i odlewów z metalu. Tym niemniej projekt dojrzewał koncepcyjnie i chyba wyszło mu to na dobre, bo w końcu możliwe stało się odlanie całkowicie nowego bloku prototypowego silnika V2 od podstaw, wraz z opracowaniem wstępnej technologii jego obróbki.


Nad projektem pracujemy przy użyciu środków własnych, co na tym etapie znacząco utrudnia nam dalszy rozwój – stąd pomysł stworzenia zbiórki. Blok silnika jest prawie gotowy, wyzwaniem są jednak głowice, które trzeba stworzyć od zera. Powstała jedna prototypowa głowica do jednocylindrowego silnika 500ccm, przeszła ona testy drogowe i na hamowni. Bazując na doświadczeniu, chcemy dopracować tę konstrukcję. Dużym wyzwaniem są rotory, czyli elementy stalowe o skomplikowanym kształcie, które planujemy wykonać na obrabiarkach CNC. Otrzymaliśmy wstępną wycenę opiewającą na 2300 zł netto wzwyż za rotor, przy czym jest to sama obróbka bez ulepszenia cieplnego czy szlifowania. Chcielibyśmy przeprowadzić badania nad optymalizacją czasów rozrządu, co wiąże się z wykonaniem co najmniej 4 sztuk rotorów. Dodatkowy koszt stanowią trudno ścieralne powłoki (takie jak węglik krzemu) elementów głowicy. Rotory i współpracujące z nimi uszczelnienia pokryte powłoką w newralgicznych miejscach powinny cechować się długowiecznością. Planujemy stworzyć także modele odlewnicze głowic, a do ich wykonania potrzebne są blachy wycinane laserem lub wodą. Kolejne koszty stanowią: kupno materiałów czy normaliów tj. łożyska igiełkowe rotorów oraz sprężyny faliste odporne na wysoką wtemperaturę. Podsumowując, żeby powstały głowice wykonane w nowoczesnej technologii szacunkowo potrzebuję 19400 zł. Pracy własnej nie wliczam, bo to przyjemność :)


Bieżące postępy prac możecie śledzić na naszej stronie facebookowej: https://www.facebook.com/ohrv2

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Wpłacający 198

RJ
Rafal Jasek
1 500 zł
DM
D&S Mackiewicz
900 zł
KE
Alien Engineering
600 zł
M
Miller
500 zł
PD
Piotr Dabrowski
400 zł
EC
Grzegorz Chyla
364 zł
 
Dane ukryte
350 zł
MK
Marek Knap-Zagóra
333 zł
A
Asceta
301 zł
 
Dane ukryte
300 zł
Zobacz więcej

Nikt nie założył jeszcze skarbonki do tej zrzutki lub żadna z założonych skarbonek nie zebrała środków.

Komentarze 21

 
2500 znaków
  • D
    DStage

    Świetny pomysł i realizacja. Musimy leczyć się z kompleksów, że jak polskie to gorsze. Fajnie, że macie czas i możliwości pracy nad takimi ciekawymi projektami.

    50 zł
  • VS
    Vic Singularity

    Panowie działa na Podkarpaciu odlewnia w miejscowości Zadąbrowie KAW-MET. Produkują dla automotive więc w waszej dziedzinie. Pozdrawiam ✌️

    50 zł
  •  
    Użytkownik anonimowy

    Super pomysł. Powodzenia!

    100 zł
  • P
    Saszka_1964

    Podziwiam Was za niepokonaną upartość w pracy nad wcześniejszym i w konsekwencji tym projektem! Szacuneczek!

    50 zł
  •  
    Użytkownik anonimowy

    Róbcie panowie ten sprzęt, musi się udać, na pewno go wezmę do mojego customa :D

    5 zł
  • Zobacz więcej
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!

Nagrody

Wpłać 50 zł i więcej
Pokręcenie manetką gazu na zlocie
rozwiń

wybrano 33 razy

Wybieram
Wpłać 100 zł i więcej
Krótka przejażdżka motocyklem z zamontowanym silnikiem OHRV (jako pasażer).
rozwiń

wybrano 26 razy

Wybieram
Wpłać 150 zł i więcej
Skórzany breloczek do kluczy z logo OHRV
rozwiń

wybrano 16 razy (pozostało 84 z 100)

przewidywana dostawa: 26 kwietnia, 2021

Wybieram
Wpłać 200 zł i więcej
Plakat z rysunkami wykonawczymi silnika
rozwiń

wybrano 23 razy (pozostało 77 z 100)

przewidywana dostawa: 26 kwietnia, 2021

Wybieram
Wpłać 300 zł i więcej
Krótka przejażdżka OHRV 1100 po placu jako szofer (na zlocie).
rozwiń

wybrano 9 razy

przewidywana dostawa: 19 kwietnia, 2022

Wybieram
Wpłać 500 zł i więcej
Odlew miski olejowej
rozwiń

wybrano 1 raz

przewidywana dostawa: 26 kwietnia, 2021

Wybieram

Nasi użytkownicy założyli

720 643 zrzutki

i zebrali

496 807 001 zł

A ty na co dziś zbierasz?