id: p6598f

Fiat Cinquecento Sporting - zakup, odbudowa i wyprawa do Włoch

Fiat Cinquecento Sporting - zakup, odbudowa i wyprawa do Włoch

Nasi użytkownicy założyli 917 128 zrzutek i zebrali 885 224 500 zł

A ty na co dziś zbierasz?

Opis zrzutki

Fiat Cinquecento Sporting - historia niezwykła małego samochodu osobowego lat 90 o sportowym zacięciu. Auto aktualnie praktycznie nie spotykane na polskich drogach, mimo sporej ilości wyprodukowanych sztuk.


Celem jaki stoi za zbiórką jest uratowanie jednego egzemplarza flagowego polskiego modelu auta miejskiego produkowanego w polskiej fabryce Fiata w Tychach.

pff6ad0ce6094bec.jpeg

za Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Cinquecento


Fiat Cinquecento (cinquecento po włosku: „pięćset”) – samochód osobowy klasy aut najmniejszych, produkowany przez włoską markę Fiat w latach 1991–1998 w polskiej fabryce w Tychach. Został wprowadzony na rynek jako następca modelu 126, od którego odróżniał się przede wszystkim zastosowaniem przedniego napędu. Dostępny był tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Napędzany był rzędowymi, 2- lub 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 0,7 – 1,1 l i mocy 30 – 55 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 9,2 kW (powstało ok. 100 egzemplarzy Cinquecento z napędem elektrycznym), zblokowanymi z 4- lub 5-biegową ręczną skrzynią biegów. Wyprodukowano 1 164 525 egzemplarzy modelu Cinquecento, z czego ponad 863 tysiące wyeksportowano.


W październiku 1994 roku wprowadzono wersję Cinquecento Sporting wyposażoną w silnik R4 1108 cm³ SOHC FIRE o mocy maksymalnej 54 KM (40 kW) przy 5500 obr./min pochodzący z Fiata Punto 55, zblokowany ze skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Oprócz tego pojazd wyróżniał się obniżonym o 20 mm i utwardzonym zawieszeniem, stabilizatorem poprzecznym w zawieszeniu przednim, 13-calowymi felgami ze stopów lekkich z szerszym ogumieniem oraz lakierowanymi pod kolor nadwozia zderzakami i lusterkami bocznymi. Wewnątrz zastosowano sportowe fotele, czerwone pasy bezpieczeństwa i skórzane koło kierownicy oraz mieszek lewarka skrzyni biegów. Oprócz tego do tablicy zegarów dodano obrotomierz. Pojazd dostępny był w pięciu kolorach nadwozia: czerwonym, żółtym, niebieskim, czarnym i srebrnym


Zbiórka podzielona została na 3 etapy:

1 - zakup auta

2 - remont i odbudowa auta

3 - wyjazd autem do Museo Nazionale dell’Automobile di Torino


Po zebraniu 5 000 zł - nastąpi pierwszy etap - zakup Cinquecento Sporting. Za tę kwotę można liczyć na egzemplarz jeżdżący, wymagający sporej ilości pracy, aby doprowadzić go do stanu przypominającego oryginał. W pierwszej kolejności próba poszukiwania samochodu na rynku krajowym, z dostępnych informacji aktualnie jest około 250 Cinquecento Sporting zarejestrowanych w Polsce. Ewentualne dalsze poszukiwania na terytorium krajów Europy Zachodniej (głównie Niemcy i Włochy) 


Po zebraniu kolejnych 5 000 zł - nastąpi drugi etap - remont i odbudowa. Za tę kwotę prawdopodobnie uda się doprowadzić auto do stanu używalności mechanicznej, a wygląd do stanu zbliżonego do oryginału. Ten etap zależy w dużej mierze od pierwszego etapu, jeśli uda się zakupić auto w jak najlepszym stanie to w tym etapie będzie można wykonać więcej prac związanych z wyglądem auta.


Po zebraniu 5 000 zł z ostatniego etapu - planowana jest wyprawa odnowionym autem do włoskiego muzeum Museo Nazionale dell’Automobile di Torino, po drodze odwiedzając fabrykę Fiata w Tychach i Bielsko-Białej. Do muzeum we Włoszech jest około 1700 km, cała trasa wyniesie około 5000 km. Po drodze zostaną odwiedzone interesujące miejsca związane z motoryzacją lat 90.


vc6c24c395e05f16.jpeg

http://fiatcinquecentosporting.com/

Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Pierwsza na świecie karta do przyjmowania wpłat. Karta Wpłatnicza.
Dowiedz się więcej

Wpłaty 9

preloader

Komentarze

 
2500 znaków
Zrzutka - Brak zdjęć

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, możesz być pierwszy!